Sklep wielobranżowy u PhilaLittle Poppy Has a Little Problem
Obdrapana z tynku kamieniczka, w której mieści się sklep Philipa, nie powinna była kusić bandytów. Phila w tej okolicy znali wszyscy. Okoliczne dzieciaki wspominały go pozytywnie, bo zawsze sprzedawał bez pytania o dowód. Właściciel nierzadko przymykał oko na brakujące do pełnej kwoty centy, a gdy miał dobry dzień, najmłodszych milusińskich częstował lizakami. Nie było w okolicy osoby, która by tego sklepu nie znała, nawet jeśli bywał zamknięty w nieprzewidzianych godzinach, bo sklepowa postanowiła zrobić sobie przerwę na drzemkę. Tego dnia lokal został zamknięty niedługo po dziesiątej wieczór, obsługując ostatnich klientów. Następnie Phil zatrzasnął drzwi, zamknął je na klucz i po prostu sobie poszedł, nie spodziewając się, że padnie ofiarą rabunku.Pod sklep zajechała biała furgonetka, a z niej wysiadło 2 mężczyzn i 1 kobieta. Chociaż mieli obszerne ubrania i grube kaptury na głowie, dało się ich rozpoznać po głosach.
— Magiczny? — zapytał pierwszy mężczyzna.
— Nie, ale od 10 dni nie wynosił utargu — odpowiedziała kobieta o wysokim głosie.
— I dobrze — mruknął pod nosem najstarszy z nich, gburowaty drugi mężczyzna.
Trójka podeszła do drzwi, rzucając kilka sprawnych czarów, aby je otworzyć, a następnie weszła do środka, próbując się tam rozgościć.
Mechanika
Wątek musi mieć miejsce między 15, a 25 kwietnia.
Po wejściu do wątku przez pierwszą postać druga i każda kolejna ma równo 48h od posta pierwszego gracza, żeby dołączyć. Po wejściu do lokacji wszystkie posty musi dzielić maksymalnie 48h. Po przekroczeniu tego terminu lokacja staje się wolna i mogą do niej wejść inne postacie.
Orientacja
Postacie orientują się w sytuacji i decydują na interwencję w sytuację. Ten etap może trwać 1 lub 2 kolejki, w których może dojść do ataku z zaskoczenia na NPC. Po upływie 2 kolejek NPC orientują w sytuacji i atakują postacie.
Walka
Na tym etapie, tuż po pierwszym ataku postaci na NPC lub w 3 turze wątku dochodzi do walki. Walka ze strony postaci NPC będzie trwać aż do ostatniej kropli krwi lub do powstrzymania NPC przed dalszym atakiem. Bandyci nie zmienią zdania niezależnie od przekonywania ich, uznając sytuację za konieczną do doprowadzenia do końca.
Atakami NPC postacie mogą kierować w swoich postach lub poprosić o pomoc Zjawę. Walkę można stoczyć w Kostnicy lub w postach. W każdej turze postacie lub Zjawa rzucają kością k100 na powodzenie ataków i obrony postaci NPC, zgodnie z mechaniką magicznych pojedynków. O celu ataku postaci NPC można zdecydować samodzielnie lub rzucać kością określając z tą pomocą ofiarę.
Statystyki NPC:
Tommy:
punkty życia: 120
magia wariacyjna: 15
siła woli: 15
Rzuca z pętli czary: Columbapacis, Foetidaaqua, Porcinaspectus oraz broni się zaklęciem: Securus, gdy jest taka konieczność.
Toby:
punkty życia: 120
magia wariacyjna: 25
siła woli: 5
Rzuca w pętli czary: Rosaspina, Destructumvit, Aliquo oraz broni się zaklęciami: Securus i Securus Magnus, gdy jest taka konieczność.
Tina:
punkty życia: 120
magia odpychania: 20
siła woli: 10
Rzuca w pętli czary: Sis, Magilamina, Spiculum oraz broni się zaklęciami: Ordinatio i Ordinatio Magnus, gdy jest taka konieczność.
Walka kończy się na 3 możliwe sposoby:
a) Ucieczka/wycofanie/unieszkodliwienie postaci graczy. W przypadku pż postaci graczy równego 0 dochodzi do omdlenia.
b) Zabicie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 0.
c) Unieszkodliwienie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 30 lub mniej.
Gracze mogą samodzielnie nakreślać środowisko i dodatkowe przeszkody czychające na nich w zakamarkach sklepu wielobranżowego.
W trakcie walki należy korzystać z mechaniki pojedynków magicznych.
Zakończenie walki
Po zakończonej walce należy zgłosić się do Mistrza Gry odpowiedzialnego za wątek (Frank) z prośbą o ingerencję.