Antykwariat ArchaiosLittle Poppy Has a Little Problem
Nocą Little Poppy Crest żyje, chociaż to nie Manhattan. Na ulicach ciężko było dostrzec drogie auta, czy tłumy pijanych młodych dorosłych zmierzających do kolejnego klubu. Główna ulica żyła między 8 rano, a 8 wieczorem. Tuż po północy wydawała się pusta i licha. Pojedyncze światła latarni przecinały mrok, jakieś auto przejechało prędko obok, drugie zatrzymało się na krawężniku tuż przed wejściem do Antykwariatu Archiaos. Biały van beż żadnych naklejek, czy znaków szczególnych zastękał cicho, a z jego środka głowy wyłoniło 2 mężczyzn.
— To czarownik, śledzę go od 3 tygodni — powiedział jeden z mężczyzn w czarnym kapturze nasuniętym na głowę.
Drugi jedynie mruknął w niezbyt zrozumiałej odpowiedzi.
Mężczyźni byli ubrani na czarno, idealnie zlewając się z otoczeniem. W ich rękach nie było kombinerek czy sekatorów, spod bluz wystawały za to pentakle. Potrzebowali dokładnie 30 sekund, żeby wymruczanymi pod nosem inkantacjami otworzyć sobie drzwi wejściowe do antykwariatu. W środku panowała ciemność, a klamka cicho kliknęła pod naporem ręki. Zachowywali się cicho i niepozornie. Przyszli tu na włam.
Mechanika
Wątek musi mieć miejsce między 15, a 25 kwietnia.
Po wejściu do wątku przez pierwszą postać druga i każda kolejna ma równo 48h od posta pierwszego gracza, żeby dołączyć. Po wejściu do lokacji wszystkie posty musi dzielić maksymalnie 48h. Po przekroczeniu tego terminu lokacja staje się wolna i mogą do niej wejść inne postacie.
Pierwszeństwo 72h do pojawienia się w lokacji ma Orestes Zafeiriou i wszystkie postacie pracujące lub blisko związane z Antykwariatem Archaios.
Orientacja
Postacie orientują się w sytuacji i decydują na interwencję w sytuację. Ten etap może trwać 1 lub 2 kolejki, w których może dojść do ataku z zaskoczenia na NPC. Po upływie 2 kolejek NPC orientują w sytuacji i atakują postacie.
Walka
Na tym etapie, tuż po pierwszym ataku postaci na NPC lub w 3 turze wątku dochodzi do walki. Walka ze strony postaci NPC będzie trwać aż do ostatniej kropli krwi lub do powstrzymania NPC przed dalszym atakiem. Bandyci nie zmienią zdania niezależnie od przekonywania ich, uznając sytuację za konieczną do doprowadzenia do końca.
Atakami NPC postacie mogą kierować w swoich postach lub poprosić o pomoc Zjawę. Walkę można stoczyć w Kostnicy lub w postach. W każdej turze postacie lub Zjawa rzucają kością k100 na powodzenie ataków i obrony postaci NPC, zgodnie z mechaniką magicznych pojedynków. O celu ataku postaci NPC można zdecydować samodzielnie lub rzucać kością określając z tą pomocą ofiarę.
Statystyki NPC:
Tim:
punkty życia: 120
magia natury: 20
siła woli: 10
Rzuca z pętli czary: Alisfaucium, Vespattack, Nidumaranea oraz broni się zakleciami: Tela i Tela Magnus, gdy jest taka konieczność.
Bob:
punkty życia: 120
magia odpychania: 15
siła woli: 15
Rzuca w pętli czary: Exigo, Membrana, Celer oraz broni się zaklęciami: Ordinatio i Ordinatio Magnus, gdy jest taka konieczność.
Walka kończy się na 3 możliwe sposoby:
a) Ucieczka/wycofanie/unieszkodliwienie postaci graczy. W przypadku pż postaci graczy równego 0 dochodzi do omdlenia.
b) Zabicie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 0.
c) Unieszkodliwienie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 30 lub mniej.
Gracze mogą samodzielnie nakreślać środowisko i dodatkowe przeszkody czychające na nich w zakamarkach antykwariatu.
Tim i Bob aktywują rytuał Metus, który będzie zniechęcał ich do walki i zmuszał do ucieczki z tego miejsca. W każdej turze walki należy rzucać kością k100 za Tima i Boba pokonujących rytuał. W przypadku, w którym wynik po dodaniu ich siły woli przekroczy 50, są w stanie powstrzymać wolę ucieczki. W przypadku niepokonania progu bandyci będą próbowali wydostać się z Antykwariatu i uciec z miejsca zdarzenia.
Rytuał nie będzie dotyczył postaci, które nie mają wrogich zamiarów wobec antykwariatu.
W trakcie walki należy korzystać z mechaniki pojedynków magicznych.
Zakończenie walki
Po zakończonej walce należy zgłosić się do Mistrza Gry odpowiedzialnego za wątek (Lyra) z prośbą o ingerencję.