Witaj,
Stwórca
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
First topic message reminder :

Najczęściej zadawane pytaniaczyli kto pyta - nie błądzi


Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza na początku ilość informacji zawarta na forum może przytłaczać, ale zapewniamy, że trudność w odnalezieniu się w nowym uniwersum jest całkowicie powszechna.
Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla was listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli po przejrzeniu tej listy dalej macie jakiekolwiek wątpliwości — zachęcamy do zadania pytań w poniższym temacie. Wszystkie uzyskają możliwie szybką odpowiedź.

Równocześnie informujemy, że ten temat nie służy do rozwiązywania potencjalnych prywatnych problemów natury fabularnej, mechanicznej lub społecznej. Z tymi kwestiami prosimy kierować się bezpośrednio do stwórców forum, aby ułatwić dialog i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Kwestie techniczne


Kompletnie nie mogę się odnaleźć. Gdzie powinienem zacząć?To bardzo proste! Na twojej skrzynce odbiorczej tuż po założeniu konta powinna znaleźć się wiadomość z podstawowymi informacjami na temat Die Ac Nocte i tego jak się poruszać po forum. Jeśli po przejrzeniu naszych materiałów wciąż niektóre kwestie wydają ci się niejasne — zapewne odpowiedź na pojawiające się pytania znajdziesz w konkretnych działach dedykowanych pod określoną kwestię.
Czy na forum możliwa jest multilokacja?Jak najbardziej tak. Należy tylko pamiętać, aby wątek z zagrożeniem zdrowia lub życia był ostatnią graną fabułą. Poza tym — hulaj dusza, piekła... Ach, nieważne.
Czy dostępny jest Discord forumowy?Tak. Zaproszenie do niego znajdziesz w tym linku.
Forum jest dla mnie za małe/za duże i mam problemy z czytaniem tekstu. Poza tym jest tutaj za ciemno/za jasno.Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dwa przyciski - powiększania i pomniejszania tekstu. Znajdziesz je pod + i - nad avatarem użytkownika. Obecnie pracujemy nad lightmodem.
Mam problem ze zorientowaniem się, gdzie co jest. Co zrobić?Możemy ci pomóc na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie otworzenie panelu bocznego, dostępnego w lewym górnym rogu pod postacią ikony pentagramu. Znajdziesz tam nie tylko opcje edycji swojego profilu, aktualne informacje fabularne, ale także najważniejsze i często odwiedzane linki. Zajrzyj też do naszej Mapy Forum, w której znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze linki podzielone na działy.
Kto jest administratorem forum?Dokładną listę osób obecnie pracujących nad forum znajdziesz w tym linku.
Przez jaki czas może być zarezerwowany wizerunek?Całe 7 dni. Nie martw się, potem masz możliwość dwukrotnego przedłużenia rezerwacji o kolejne 7 dni.

Tworzenie karty postaci


Mam taki pomysł na postać, ale nie wiem, czy przejdzie...Jeśli nie sprawdzisz, to nigdy się nie dowiesz! Spróbuj wczytać się dokładniej w tematy opisane w Kompendium, a jeśli wciąż nie znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania — skontaktuj się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry ze swoim pomysłem na postać.
Dostałem poprawki do karty postaci i jest ich dużo. Czy to normalne?Oczywiście, że tak! Dbamy nie tylko o warstwę fabularną naszego forum, ale także możliwości gry dla postaci. Poprawki do karty wynikają nie z uszczypliwości, a chęci upewnienia się, że będzie ci z nami dobrze. Przejrzyj dokładnie informacje, które wysłał ci Mistrz Gry i w razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z nim.
Kiedy dostanę odpowiedź od sprawdzającego w sprawie karty postaci?Mistrz Gry ma 72h, żeby skontaktować się z tobą w sprawie karty postaci. Robimy, co możemy, aby odbyło się to znacznie szybciej! Wszystkie informacje dostaniesz drogą wiadomości prywatnej.
Nie dostałem jeszcze akceptacji pierwszej postaci, ale mam pomysł na dwie następne! Czy mogę wrzucić ich karty postaci do sprawdzenia?Przede wszystkim - bardzo nas cieszy twój entuzjazm! To jedna z największych pochwał dla stwórców forum. Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasem w jego wyniku niewłaściwie oceniamy własną dostępność do regularnego pisania. Tuż po akceptacji pierwszej postaci, możesz od razu przyjść do nas z drugą, jednak trzecie konto będzie musiało poczekać, aż napiszesz minimum po 35 postów fabularnych na poprzednich postaciach.
Ile postaci mogę stworzyć na Die Ac Nocte?Według regulaminu na naszym forum można stworzyć do trzech multikont na gracza. Istnieje także możliwość uzyskania zgody na czwartą postać, jednak w tym celu należy zgłosić się do administracji. Pamiętaj, że postacie drugoplanowe, czyli niemagiczne, nie są objęte tym limitem.
Czy mogę zagrać wilkołakiem albo krasnoludem?Niestety na naszym forum nie istnieje taka możliwość. Wszystkie dostępne odmienności opisane są tutaj. Pamiętaj, że na gracza przysługuje limit 1 genetyki, dlatego przemyśl dobrze swój wybór.
W jaki sposób mam wybrać różdżkę? W profilu nie znalazłem na to pola.A to dlatego, że nasi czarownicy nie korzystają z różdżek. Nie oznacza to wcale, że źródło ich mocy jest nieograniczone. Każdy czarownik w chwili inicjacji otrzymuje pentakl oraz athame. Więcej o inicjacji znajdziesz w tym temacie.
Gdzie moja postać mogła nauczyć się czarować?Drogi są dwie. Najpopularniejszą i zdecydowanie najlepiej widzianą w społeczeństwie jest uczęszczanie do szkółki kościelnej. To tam młodzi ludzie nawiązują najważniejsze kontakty, a także poznają tajemnice swojej rasy. Pamiętaj, że inicjację przechodzi się w 16. urodziny i dopiero od tego momentu postać może czarować samodzielnie, bez obecności nauczycieli. Drugą opcją jest nauczanie domowe, ale jest ono dość rzadkie i występuje najczęściej w przypadku poważnych problemów ze zdrowiem młodego czarownika. Rodzice wcześniej muszą uzyskać zgodę Kościoła Piekieł na prowadzenie lekcji, z racji tego, że to ta instytucja poświęca pentakle oraz athame dla młodzieży. Oprócz tego młodzi czarownicy uczą się w normalnych niemagicznych szkołach. Więcej o tym znajdziesz w tym temacie.
Chcę stworzyć postać historyczną, która istniała w tamtym czasie i wydaje mi się, że mogłaby być obdarzona zdolnościami magicznymi. Czy regulamin na to pozwala?Właściwie, to tak, ale (!) pamiętaj o ograniczeniach takiej postaci wynikającej z jej znanej szerszej grupie osobowości oraz dokonań. Równocześnie zastrzegamy sobie prawo do nieakceptowania postaci wzorowanych na osobach realnych, które są/były kontrowersyjne lub były w tamtym okresie gwiazdami na skalę światową. Na naszym forum nie stworzysz Michaela Jacksona, Charlesa Mansona, Donalda Trumpa, ani Teda Bundiego.
Czy mogę stworzyć postać łowcy czarownic?Jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że taka postać powinna być niemagiczna, a jej udział w głównej fabule forum będzie ograniczony.

Kwestie fabularne


Gdzie dokładnie leży Saint Fall?Staraliśmy się nie określać dokładnie położenia naszego fikcyjnego miasta, ale można przyjąć, iż mieści się przy wybrzeżu, mniej więcej w połowie drogi od Portland do Bangor.
Ile czarownicy wiedzą o niemagicznych?Całkiem sporo! Czarownicy żyją pośród niemagicznych, którzy stanowią diametralną przewagę w społeczeństwie. Praktycznie każda postać czarownika miała do czynienia z niemagicznymi już w szkole albo w pracy.
Czy niemagiczni wiedzą o magii?Na ogół nie. Zwykli śmiertelnicy żyją sobie w błogiej nieświadomości.
Czy rodziny mają przypisane odmienności?Na ogół nie, ale w niektórych rodzinach pojawiają się do nich wyraźne tendencje.
Ile żyją chowańce?Aż do śmierci! A tak poważnie... Dopóki ktoś ich nie zabije, albo do śmierci właściciela.
Ile trwa proces osłabienia syreny, która nie wchodzi do wody? Jak szybko zacznie odczuwać skutki uboczne?Co do zasady syrena będzie słabnąć po około 2,5-3 miesiącach od ostatniego zanurzenia.
Czy można przyjąć, że postać syreny z automatu dobrze pływa i nie trzeba wydawać punktów na umiejętność pływania?Syreny są częściowo czarownikami, a więc należy wydać punkty w zdolność sprawności na min. I poziomie.
W jaki sposób medium wyczuwa obecność wskrzeszeńca? Czy w grupie ludzi jest w stanie wskazać konkretną postać?Wyczuwa jego obecność gdzieś w pobliżu, ale nie jest w stanie dokładnie go zlokalizować. Im bliżej ten znajdzie się medium, tym bardziej stanie się wyczuwalny. Można to przyrównać do pewnego niepokoju, działa to na bazie intuicji.
Czy umiejętność słuchacza jest blokowana przez materiałowe okrycia dłoni, czy nie ma to znaczenia? Czy poza dłonią można użyć dowolnego fragmentu ciała?Słuchacz musi bezpośrednio dotknąć skóry drugiej osoby nieosłoniętą dłonią. Wszelkie rękawiczki i inne okrycia blokują ich moc.
Czy istnieje limit wykorzystania umiejętności słuchacza, których próbę można podjąć w krótkim odstępie czasu? Jakie będą konsekwencje kilkukrotnego jej użycia?Nie istnieje limit wykorzystania tej umiejętności. W kwestii konsekwencji gracz może puścić wodze fantazji i określić je samodzielnie nawiązując do opisu w odpowiednim temacie odmienności.
Czy zmarłego da się ożywić jedynie przez rytuał wskrzeszenia, czy postacie mogą poszukiwać fabularnie innego sposobu?Magia w swojej formie nie jest jeszcze do końca zbadana. Obecnie rytuał wskrzeszenia jest jedynym sposobem na ożywienie zmarłego, ale taka osoba będzie odczuwać jego konsekwencje już na zawsze. Postacie mogą szukać innego sposobu, ale powinny mieć one doświadczenie nie tylko z zakresu samej anatomii albo medycyny, ale też wiedzę z zakresu magii rytualnej. Aby to osiągnąć będą potrzebne badania naukowe, a także próby i błędy, które mogą nieść konsekwencje nie tylko dla postaci, ale też całego Hellridge. W przypadku tworzenia postaci, która zamierza zajmować się tym zjawiskiem, najlepiej jeszcze przed sprawdzeniem karty postaci wpisać tę informację w pole w profilu "Informacje dla Mistrza Gry", aby sprawdzający mógł wziąć je pod uwagę w trakcie czytania karty.
Czy po przemianie zwierzęcopodobnego znikają jego tatuaże lub znamiona?Nie znikają, ponieważ zwierzęcopodobny nie przemienia się w zwierzę, a nabiera kilka z jego cech. W przypadku np. wyrastania sierści, może ona w pewnym stopniu pokryć tatuaż bądź znamię, ale ich nie usuwają.
Czy w sytuacji, w której to ciało wskrzeszeńca zostało zniszczone, a dusza wygnana, musi nastąpić kolejny rytuał wskrzeszenia i czy można wykorzystać do tego ciało niemagicznego? Co stanie się z jego wspomnieniami?Rytuał wymaga posiadania ciała, do którego dusza ma wejść, może to być ciało niemagicznego, ale jeśli będzie znacząco odbiegać od pierwotnego (np. płcią lub wyraźnymi cechami fizycznymi, np. półmetrowa różnica wzrostu), dusza może się „nie przyjąć”. Wspomnienia zostają ze wskrzeszeńcem. Drugi raz najczęściej nie będzie możliwy, ale jeśli miałby mieć miejsce - wymagałoby to posiadania świeżego ciała.
Czy członkowie rodziny z Kręgu mają zasugerowaną przynależność do któregoś z Kowenów?Nie, ale każda z rodzin ma rozpisany swój stosunek do osób niemagicznych.
Kto może zostać patronem w Kowenie?Patronem nie można zostać z poziomu karty postaci, do tego etapu należy dążyć fabularnie. Oprócz określonych wymogów credo (dostępnych w opisie kowenu) na tą rolę, zostanie patronem, powinno wynikać z zaangażowania postaci w fabułę.
Czy z Kowenu można odejść lub zostać z niego wyrzuconym?Sprzymierzeniec może odejść z Kowenu, ale Prefekci zadbają, żeby wiedza na jego temat nie rozniosła się po świecie. Po wtajemniczeniu odejście może wiązać się z bardzo przykrymi konsekwencjami. Wyrzucenie z Kowenu może nastąpić wskutek działań fabularnych postaci, w takim wypadku konsekwencje zostaną określone przez Mistrza Gry.
Czy skoro Lucyfer ma swoich wiernych jako czarowników i czarownice, Gabriel także ma swoją "świtę"?Tak, jest to kościół katolicki, w szczególności jego głowy w Watykanie. Czarownicy nie znają dokładnych struktur kościoła i nie mają informacji o ewentualnej inkwizycji, jeśli takowa pojawi się na grze, będzie to wynikać z prowadzonej fabuły.
Czy pentakle są wykonywane z magicznego, odpornego na zniszczenia materiału? Czy można go jakoś uszkodzić?Pentakl jest wykonany z twardego, dodatkowo wzmocnionego metalu, a nad jego stworzeniem czuwają wybitni i doświadczeni Rzecznicy Kościoła Piekieł. Jeśli miałoby dojść do uszkodzenia pentaklu, musiałoby stać się to w wyniku potężnych czarów albo wyjątkowego pecha, ale co do zasady na co dzień czarownik nie powinien mieć problemu z tą kwestią.
Co się dzieje, gdy pentakl zostanie zniszczony lub zgubiony?Zniszczyć pentakl mogą wyłącznie niektórzy doświadczeni rzecznicy Czarnej Gwardii, nie jest to umiejętność dostępna dla przeciętnych czarowników. Zgubienie pentala jest równoznaczne z poważnymi problemami. Pentakl to bardzo potężny przedmiot, który jest powierzony czarownikowi przez Kościół i w razie jego zgubienia, zostanie on pociągnięty do odpowiedzialności przez Czarną Gwardię. Można zgłosić się z prośbą o drugi, lecz trzeba się liczyć z dogłębnym przeszukaniem i przeanalizowaniem, liczną papierologią, długotrwałymi przesłuchaniami przez służby porządkowe - lepiej go nie gubić.
Czy w jednej rodzinie mogą pojawić zarówno postaci magiczne jak i niemagiczne?W rodzinach czarowników najczęściej rodzą się czarownicy, a z niemagicznych niemagiczni. Chociaż dzieje się to rzadko, zdarzają się anomalie i odstępstwa od tej reguły. Prędzej urodzi się czarownik w rodzinie niemagicznej, niż na odwrót, lecz przy odpowiednim uzasadnieniu dopuszczamy też takie przypadki.
Czy jeśli dziecko z magicznymi zdolnościami urodzi się w rodzinie niemagicznej lub zostanie przez takową adoptowane, będzie tej mocy nieświadome i niepraktykujące? Zostaje ono odnalezione, czy może pozostać w ukryciu?W takim przypadku w chwili, gdy w dziecku objawią się zdolności magiczne, upomni się o nie Czarna Gwardia. Jeśli rodzic bądź opiekun dobrowolnie nie pozwoli dziecku na uczęszczanie do szkółki i kościoła, Czarna Gwardia znajdzie na to sposób, niekoniecznie przyjemny. Nie jest powszechnie wiadome jak Gwardziści zdobywają te informacje o obiekcie, jednak można mieć pewność, że przechodzą do działania natychmiastowo.
Czy służba dla Czarnej Gwardii jest pełnoetatową pracą wiążącą się z wynagrodzeniem, czy raczej dobrze mieć inne źródło zarobku?Praca w Czarnej Gwardii często będzie pełniona na pełen etat. Nie przyniesie on znaczących zysków, ale pozwoli na stabilne utrzymanie. Oficerowie którzy decydują się podjąć drugiej pracy (np. w policji) będą musieli przekładać Gwardię ponad drugi etat, ale jest to możliwe do zrealizowania. W takim wypadku ciężko będzie jednak o awans na wyższe stanowisko.
Czy pełniący obowiązki Czarny Gwardzista przechodzi w jakimś wieku w stan spoczynku? Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się im się spokojna starość, najczęściej giną jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Czy w opowiadaniu z rozwojem magicznym i pracą można rzucić kością na rytuał, czy musi to być zamknięta opowieść?Jak najbardziej można po takim opowiadaniu rzucić kością i podciągnąć to pod rytuał, albo wykonywanie zawodu, w zależności od profesji postaci. Jednego opowiadania nie będzie można rozliczyć zarówno jako zawód i rozwój magiczny.
Czy pentakle różnią się między użytkownikami np. wielkością? Czy jest tylko jeden sposób noszenia go?Sposób, w jaki pentakl nosi czarownik, zależy tylko od niego. Powinien być on jednak ukryty przed wzrokiem niemagicznych, aby uniknąć ewentualnej demaskacji. Wielkość, tak samo jak grubość, średnica, czy waga pentakli może nieznacznie się od siebie różnić.
Jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci? Co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych? Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to jakie są zasady aby tam się dostać?Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Stwórca dnia Czw Lip 20 2023, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Stwórca
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru satanistycznej sekty
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Oscar, pobyt na oddziale magicznym dla czarowników jest darmowy. Szpital utrzymywany jest z pieniędzy kościoła, a przede wszystkim sponsorowany przez ród Devall. To, w jaki sposób się rozliczają miedzy sobą, pozostanie już słodką biurokratyczną tajemnicą. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Oscar Nox
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
Kochana administracji, rozumiem że magiczni mają publiczną opiekę zdrowotną za którą odpowiada dofinansowanie płynące ze strony kościoła.

Pytam jednak o zarobiki lekarza pracującego na magicznym oddziale.  Może moja postać jest bogata ale o tym nie wie, albo dostaje rozliczenie w piekielnej naturze np w postaci łask Lucyfera.
Sama postać ma tę wiedzę?
Czy czeki płynące z pracy w szpitalu niemagicznym to wszystko z jej utrzymania?

Jeśli przyjmuję postacią pacjenta w domu, to w jaki sposób prowadzę kartotekę i historię choroby danego wyznawcy? Przecież to bardzo istotne.
Oscar Nox
Wiek : 35
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Little Poppy Crest
Zawód : Internista/genetyk
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Oscar, jak najbardziej twoja postać dostaje wynagrodzenie z tytułu pracy w szpitalu na oddziale magicznym. Te pieniądze są wypłacane z "kieszeni" kościoła oraz rodu Devall, a Oscar otrzymuje je regularnie, zgodnie ze swoim statusem majątkowym.
Jeśli przyjmujesz pacjenta w domu, to sposób prowadzenia kartoteki albo historii choroby będzie już zależeć od Ciebie, gdyż w takim wypadku jest to prywatna praktyka. Pacjenci przyjmowani na magicznym oddziale powinni zostać przyjęci dokładnie tam, w jednym z dostępnych gabinetów. Wszyscy inni są twoimi prywatnymi pacjentami, a sposób rozliczeń z nimi zależy już tylko od Was.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Arthur O'Ridley
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t329-arthur-o-ridley
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t388-arthur-o-ridley#1231
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t354-arthur-o-ridley
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t355-skrzynka-arthura
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f83-dom-arthura-o-ridley
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1097-rachunek-bankowy-arthur-o-ridley#10018
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t329-arthur-o-ridley
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t388-arthur-o-ridley#1231
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t354-arthur-o-ridley
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t355-skrzynka-arthura
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f83-dom-arthura-o-ridley
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1097-rachunek-bankowy-arthur-o-ridley#10018
Drogie Grono Stwórców,
Mam pytanie odnośnie mechaniki obniżania Zatrucia Magicznego.
W opisie Mechaniki, szukałem informacji jak mogę to zrobić i trafiłem na zdanie:
"Oprócz tego raz na okres fabularny gracz może napisać dodatkowe nieobowiązkowe opowiadanie na minimum 800 słów, w którym próbuje zmniejszyć lub pogłębić swoje zatrucie magiczne. Mistrz Gry decyduje wtedy o przyznaniu lub odjęciu dodatkowego punktu zatrucia."

Tutaj moje pytanie - jakie czynności fabularnie pozwalają czarodziejowi/czarownicy, obniżyć lub podwyższyć zatrucie ? Czy chodzi o jakiś rytuał, a może modlitwa, może jakieś ogólnodostępne specyfiki lub może kompletnie jeszcze inne rzeczy ?

Z góry dziękuje za pomoc i ewentualne wskazanie źródła, jeśli to już gdzieś było opisywane.
Arthur O'Ridley
Wiek : 24
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Cripple Rock
Zawód : sprzedawca i hodowca roślin
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Arthur, do czynności podwyższających zatrucie magiczne zalicza się częste korzystanie z magii, odprawianie rytuałów (zwłaszcza na wysokich poziomach zaawansowania), a także obcowanie z siłami magicznymi (często niezidentyfikowanymi). Znaczenie ma tutaj także odmienność, jako że takie postacie niemal nieprzerwanie obcują z różnymi formami magii. Szczególnie medium mają tendencje do kontaktów ze zmarłymi, którzy na co dzień przebywają w Piekle, skąd pochodzi magia, a co za tym idzie, są bardziej narażone na wysoki poziom zatrucia magicznego.
Jeśli chodzi o obniżenie tych wartości, to przede wszystkim będzie to głębokie oczyszczenie, które może być wykonywane na wiele sposobów. Zarówno wstrzymywanie się od praktyk magicznych, wielogodzinne kąpiele, wystawianie ciała na wiatr, jak i dokładne szorowanie go mogą bezpośrednio rzutować na poziom zatrucia. Warto tu wspomnieć o takich praktykach jak kąpiele w mleku, okadzanie się dymem albo masaż miodem, ale najczęściej są to typowo domowe sposoby, których skuteczności nie udowodniono. Modlitwa zdecydowanie może pomóc!
Zachęcamy do własnych rozważań w tym zakresie i zastosowania sposobów, które czujesz, że najlepiej oddają charakter twojej postaci. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Oscar Nox
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
Kochana administracjo, mam osobliwe pytanie dotyczące - Spacjalizacji, która wykupić można za 300 PD.
Nie jest ona jakoś szeroko rozpisana, poza progiem wymagań.
Czy dotyczy ona graczy, którzy jej nie posiadają?
Czy również tych, którzy ją mają. Bo jednak mój postać jest genetykiem więc uważam to za uściślenie (specjalizację) czy może być jeszcze węższa?
Genetyk specjalista choroby XY?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i Wasze przewodnictwo również w tym zagadnieniu.  FAQ - Page 5 1f499
Oscar Nox
Wiek : 35
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Little Poppy Crest
Zawód : Internista/genetyk
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Oscar, taka specjalizacja jest głównie fabularną kwestią i za taką powinna być traktowana. Genetyka jest jak najbardziej formą specjalizacji, którą możesz osiągnąć w zakresie anatomii. W tym przypadku, zarówno Mistrz Gry, jak i współgracze będą świadomi ogromnej wiedzy Oscara w tym zakresie, specjalizację możesz traktować w tym wypadku na równi z poziomem eksperckim w danej dziedzinie.
Żeby zdobyć specjalizację w danym zakresie w momencie zakupienia jej w sklepie, powinieneś wykazać wątki i inne fabularne potwierdzenia, że Oscar rzeczywiście osiągnął wysoki i specjalistyczny poziom w danej dziedzinie. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Terence Forger
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
Witam, to znowu ja :bailey:
Przychodzę z szybkim pytaniem dotyczącym tego, co jest do dyspozycji lekarzy na magicznym oddziale. W opisie gabinetu zabiegowego jest mowa o tym, że wszelkie eliksiry zdrowotne i przedmioty konieczne do przeprowadzenia rytuałów są dostarczone. Czy można założyć, że szpital ma na stanie przedmioty ułatwiające powodzenie, tj. rytualny proch lub kości? Czy to raczej pozostaje już w gestii danego lekarza, aby się w nie zaopatrzyć?
Terence Forger
Wiek : 34
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : eaglecrest, saint fall
Zawód : egzorcysta / pielęgniarz
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Terence, oprócz wszelkiej maści skalpeli, bandaży, szwów i tym podobne, w szpitalu chorzy mają dostęp do eliksirów leczniczych, a medycy do świec rytualnych, ale wszystkie te przedmioty muszą być wykorzystane w tym miejscu (czyli nie można ich zabrać do domu) i tylko w celu leczenia chorego. Przedmioty takie jak rytualny proch albo kości, które dodają bonus do rzutu kością k100 nie są konieczne przy wykonywaniu rytuału i niestety jako medyk nie będziesz mieć do nich darmowego dostępu. Sad Warto jednak pamiętać, że podstawowe mieszanki do wykonywania pentagramów w trakcie rytuałów nie muszą być kupione w sklepie i Twoja postać może posiadać ich właściwie nieograniczoną ilość. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Lyra Vandenberg
ILUZJI : 22
ODPYCHANIA : 5
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 172
CHARYZMA : 19
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 9
TALENTY : 5
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t201-lyra-vandenberg#457
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t247-lyra-vandenberg#599
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t248-poczta-lyry-vandenberg#600
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f203-riverbend-st-1-13
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1059-rachunek-bankowy-vandenberg-lyra#9093
ILUZJI : 22
ODPYCHANIA : 5
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 172
CHARYZMA : 19
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 9
TALENTY : 5
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t201-lyra-vandenberg#457
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t247-lyra-vandenberg#599
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t248-poczta-lyry-vandenberg#600
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f203-riverbend-st-1-13
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1059-rachunek-bankowy-vandenberg-lyra#9093
Szanowna Administracjo,

mam pytanie o osiągnięcie 100 na liczniku - według opisu można w ramach tego osiągnięcia rozliczyć jedynie pełne i skończone wątki. Chciałam się upewnić, czy oznacza to, że posty z nieskończonych wątków nie będą brane pod uwagę oraz czy można w ramach tego osiągnięcia rozliczać opowiadania?


Całuski!
Lyra Vandenberg
Wiek : 27
Odmienność : Syrena
Miejsce zamieszkania : SAINT FALL, SONK ROAD
Zawód : aktorka, anonimowy dawca łusek, dostawca morskich skarbów
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Lyra, dokładnie tak jak mówisz. W tym osiągnięciu można rozliczyć tylko posty z zakończonych wątków (po minimum 5 postów po 250 słów na osobę). Nie można w jego ramach rozliczyć opowiadań, listów ani niezakończonych wątków. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Lyra Vandenberg
ILUZJI : 22
ODPYCHANIA : 5
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 172
CHARYZMA : 19
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 9
TALENTY : 5
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t201-lyra-vandenberg#457
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t247-lyra-vandenberg#599
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t248-poczta-lyry-vandenberg#600
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f203-riverbend-st-1-13
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1059-rachunek-bankowy-vandenberg-lyra#9093
ILUZJI : 22
ODPYCHANIA : 5
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 172
CHARYZMA : 19
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 9
TALENTY : 5
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t201-lyra-vandenberg#457
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t247-lyra-vandenberg#599
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t248-poczta-lyry-vandenberg#600
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f203-riverbend-st-1-13
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1059-rachunek-bankowy-vandenberg-lyra#9093
Hi, it's me. Again.

Czy do rzucenia rytuału na kogoś potrzebna jest wiedza na temat dokładnej tożsamości, czy położenia tej osoby? Chodzi tutaj oczywiście o rytuały, które można rzucać na odległość i nie wymagają żadnego składnika dodatkowego z ciała ofiary (jak np.; paznokcia). Czy sama wiedza, jak ktoś wygląda, jest wystarczająca dla rzucającego?
Lyra Vandenberg
Wiek : 27
Odmienność : Syrena
Miejsce zamieszkania : SAINT FALL, SONK ROAD
Zawód : aktorka, anonimowy dawca łusek, dostawca morskich skarbów
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Lyra, nie trzeba znać dokładnej lokalizacji tej osoby. W tym wypadku potrzebna jest nie tylko wiedza, jak ktoś wygląda, ale też jakaś znajomość jakiś podstawowych faktów na temat tej osoby. W trakcie rzucania rytuału na nią trzeba będzie nie tylko przypomnieć sobie dokładny wygląd, ale też być może zapach, albo ogólne wrażenie, jakie się ma przy tej postaci. Wszystko po to, by dobrze się skupić i wyobrazić sobie cel. Rzucenie rytuału na aktorkę z małego ekranu raczej nie będzie możliwe, a przypadkowy przechodzeń jest zbyt rozmyty w pamięci czarownika, by móc się na nim skupić. Mistrz Gry w trakcie sprawdzenia rytuału ocenia nie tylko pobicie progu albo prawidłowe wykorzystanie świec, ale też intencję i skupienie czarownika na swojej ofierze. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Cassandra Kepler
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Cześć! <3 Na etapie opracowywania pomysłu postaci wpadłam na dwa pytania, co do których nie znalazłam odpowiedzi / nie mam pewności:

1. Tylko gwoli upewnienia się: przemiana w syrenę możliwa jest też w zbiorniku zamkniętym takim jak niewielkie jezioro / głęboki staw? Zanurzenie powyżej pasa w obu przypadkach jest możliwe, więc zgodnie z opisem odmienności umożliwiałoby metamorfozę. Jeśli faktycznie gdzieś zostało to ujęte, musiało mi umknąć <3

2. Ściśle powiązane z powyższym pytaniem - czy mogę wyjść z założenia, że w Rezerwacie Bestii znajduje się niewielkie jezioro bądź staw na tyle głębokie, że umożliwiałyby przemianę? Nie ukrywam, że jako cel postaci chciałabym obrać stworzenie bezpiecznego miejsca przemian dla syren, stąd też potrzeba uściślenia <3

Z góry dziękuję za odpowiedzi!
Cassandra Kepler
Wiek : 29
Odmienność : Syrena
Zawód : wytwórczyni kadzideł, opiekun rezerwatu
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cassandra, przemiana w syrenę jest możliwa tylko w otwartym akwenie wodnym. Ma to związek z naturalnym dostępem do magicznej mocy, która po otwarciu Wrót Piekieł w 1666 "wylała się na świat". Czyli: o ile to jezioro jest naturalne i na tyle głębokie, by syrena była w stanie cała się w nim zanurzyć pionowo, to do takiej przemiany może dojść. Płytkie jeziora albo niewielkie stawy najczęściej będą miały dno porośnięte roślinnością (ze względu na dostęp światła) i dla potrzeby gry, można uznać, że nie dojdzie w nich do przemiany. Najprawdopodobniej będzie to miało związek z magią, która osiada na dnie, a która lepiej czuje się w ciemności, schowana przed wzrokiem Niebios, oraz ilością tego magicznego pierwiastka w danym akwenie.
Możesz uznać, że w Rezerwacie Bestii znajduje się na tyle duże naturalne jezioro, żeby dochodziło w nim do przemiany, ale to nie zmieni faktu, że syreny przynajmniej raz na okres fabularny powinny zażyć kąpieli w oceanie (w którym takiej mistycznej magicznej mocy znajduje się po prostu najwięcej). Sad Warto będzie już w trakcie gry zastanowić się nad projektem naukowym, który umożliwiłby stworzenie takiego miejsca, zachowującego właściwości oceanu. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii