Witaj,
Stwórca
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
First topic message reminder :

Najczęściej zadawane pytaniaczyli kto pyta - nie błądzi


Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza na początku ilość informacji zawarta na forum może przytłaczać, ale zapewniamy, że trudność w odnalezieniu się w nowym uniwersum jest całkowicie powszechna.
Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla was listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli po przejrzeniu tej listy dalej macie jakiekolwiek wątpliwości — zachęcamy do zadania pytań w poniższym temacie. Wszystkie uzyskają możliwie szybką odpowiedź.

Równocześnie informujemy, że ten temat nie służy do rozwiązywania potencjalnych prywatnych problemów natury fabularnej, mechanicznej lub społecznej. Z tymi kwestiami prosimy kierować się bezpośrednio do stwórców forum, aby ułatwić dialog i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Kwestie techniczne


Kompletnie nie mogę się odnaleźć. Gdzie powinienem zacząć?To bardzo proste! Na twojej skrzynce odbiorczej tuż po założeniu konta powinna znaleźć się wiadomość z podstawowymi informacjami na temat Die Ac Nocte i tego jak się poruszać po forum. Jeśli po przejrzeniu naszych materiałów wciąż niektóre kwestie wydają ci się niejasne — zapewne odpowiedź na pojawiające się pytania znajdziesz w konkretnych działach dedykowanych pod określoną kwestię.
Czy na forum możliwa jest multilokacja?Jak najbardziej tak. Należy tylko pamiętać, aby wątek z zagrożeniem zdrowia lub życia był ostatnią graną fabułą. Poza tym — hulaj dusza, piekła... Ach, nieważne.
Czy dostępny jest Discord forumowy?Tak. Zaproszenie do niego znajdziesz w tym linku.
Forum jest dla mnie za małe/za duże i mam problemy z czytaniem tekstu. Poza tym jest tutaj za ciemno/za jasno.Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dwa przyciski - powiększania i pomniejszania tekstu. Znajdziesz je pod + i - nad avatarem użytkownika. Obecnie pracujemy nad lightmodem.
Mam problem ze zorientowaniem się, gdzie co jest. Co zrobić?Możemy ci pomóc na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie otworzenie panelu bocznego, dostępnego w lewym górnym rogu pod postacią ikony pentagramu. Znajdziesz tam nie tylko opcje edycji swojego profilu, aktualne informacje fabularne, ale także najważniejsze i często odwiedzane linki. Zajrzyj też do naszej Mapy Forum, w której znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze linki podzielone na działy.
Kto jest administratorem forum?Dokładną listę osób obecnie pracujących nad forum znajdziesz w tym linku.
Przez jaki czas może być zarezerwowany wizerunek?Całe 7 dni. Nie martw się, potem masz możliwość dwukrotnego przedłużenia rezerwacji o kolejne 7 dni.

Tworzenie karty postaci


Mam taki pomysł na postać, ale nie wiem, czy przejdzie...Jeśli nie sprawdzisz, to nigdy się nie dowiesz! Spróbuj wczytać się dokładniej w tematy opisane w Kompendium, a jeśli wciąż nie znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania — skontaktuj się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry ze swoim pomysłem na postać.
Dostałem poprawki do karty postaci i jest ich dużo. Czy to normalne?Oczywiście, że tak! Dbamy nie tylko o warstwę fabularną naszego forum, ale także możliwości gry dla postaci. Poprawki do karty wynikają nie z uszczypliwości, a chęci upewnienia się, że będzie ci z nami dobrze. Przejrzyj dokładnie informacje, które wysłał ci Mistrz Gry i w razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z nim.
Kiedy dostanę odpowiedź od sprawdzającego w sprawie karty postaci?Mistrz Gry ma 72h, żeby skontaktować się z tobą w sprawie karty postaci. Robimy, co możemy, aby odbyło się to znacznie szybciej! Wszystkie informacje dostaniesz drogą wiadomości prywatnej.
Nie dostałem jeszcze akceptacji pierwszej postaci, ale mam pomysł na dwie następne! Czy mogę wrzucić ich karty postaci do sprawdzenia?Przede wszystkim - bardzo nas cieszy twój entuzjazm! To jedna z największych pochwał dla stwórców forum. Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasem w jego wyniku niewłaściwie oceniamy własną dostępność do regularnego pisania. Tuż po akceptacji pierwszej postaci, możesz od razu przyjść do nas z drugą, jednak trzecie konto będzie musiało poczekać, aż napiszesz minimum po 35 postów fabularnych na poprzednich postaciach.
Ile postaci mogę stworzyć na Die Ac Nocte?Według regulaminu na naszym forum można stworzyć do trzech multikont na gracza. Istnieje także możliwość uzyskania zgody na czwartą postać, jednak w tym celu należy zgłosić się do administracji. Pamiętaj, że postacie drugoplanowe, czyli niemagiczne, nie są objęte tym limitem.
Czy mogę zagrać wilkołakiem albo krasnoludem?Niestety na naszym forum nie istnieje taka możliwość. Wszystkie dostępne odmienności opisane są tutaj. Pamiętaj, że na gracza przysługuje limit 1 genetyki, dlatego przemyśl dobrze swój wybór.
W jaki sposób mam wybrać różdżkę? W profilu nie znalazłem na to pola.A to dlatego, że nasi czarownicy nie korzystają z różdżek. Nie oznacza to wcale, że źródło ich mocy jest nieograniczone. Każdy czarownik w chwili inicjacji otrzymuje pentakl oraz athame. Więcej o inicjacji znajdziesz w tym temacie.
Gdzie moja postać mogła nauczyć się czarować?Drogi są dwie. Najpopularniejszą i zdecydowanie najlepiej widzianą w społeczeństwie jest uczęszczanie do szkółki kościelnej. To tam młodzi ludzie nawiązują najważniejsze kontakty, a także poznają tajemnice swojej rasy. Pamiętaj, że inicjację przechodzi się w 16. urodziny i dopiero od tego momentu postać może czarować samodzielnie, bez obecności nauczycieli. Drugą opcją jest nauczanie domowe, ale jest ono dość rzadkie i występuje najczęściej w przypadku poważnych problemów ze zdrowiem młodego czarownika. Rodzice wcześniej muszą uzyskać zgodę Kościoła Piekieł na prowadzenie lekcji, z racji tego, że to ta instytucja poświęca pentakle oraz athame dla młodzieży. Oprócz tego młodzi czarownicy uczą się w normalnych niemagicznych szkołach. Więcej o tym znajdziesz w tym temacie.
Chcę stworzyć postać historyczną, która istniała w tamtym czasie i wydaje mi się, że mogłaby być obdarzona zdolnościami magicznymi. Czy regulamin na to pozwala?Właściwie, to tak, ale (!) pamiętaj o ograniczeniach takiej postaci wynikającej z jej znanej szerszej grupie osobowości oraz dokonań. Równocześnie zastrzegamy sobie prawo do nieakceptowania postaci wzorowanych na osobach realnych, które są/były kontrowersyjne lub były w tamtym okresie gwiazdami na skalę światową. Na naszym forum nie stworzysz Michaela Jacksona, Charlesa Mansona, Donalda Trumpa, ani Teda Bundiego.
Czy mogę stworzyć postać łowcy czarownic?Jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że taka postać powinna być niemagiczna, a jej udział w głównej fabule forum będzie ograniczony.

Kwestie fabularne


Gdzie dokładnie leży Saint Fall?Staraliśmy się nie określać dokładnie położenia naszego fikcyjnego miasta, ale można przyjąć, iż mieści się przy wybrzeżu, mniej więcej w połowie drogi od Portland do Bangor.
Ile czarownicy wiedzą o niemagicznych?Całkiem sporo! Czarownicy żyją pośród niemagicznych, którzy stanowią diametralną przewagę w społeczeństwie. Praktycznie każda postać czarownika miała do czynienia z niemagicznymi już w szkole albo w pracy.
Czy niemagiczni wiedzą o magii?Na ogół nie. Zwykli śmiertelnicy żyją sobie w błogiej nieświadomości.
Czy rodziny mają przypisane odmienności?Na ogół nie, ale w niektórych rodzinach pojawiają się do nich wyraźne tendencje.
Ile żyją chowańce?Aż do śmierci! A tak poważnie... Dopóki ktoś ich nie zabije, albo do śmierci właściciela.
Ile trwa proces osłabienia syreny, która nie wchodzi do wody? Jak szybko zacznie odczuwać skutki uboczne?Co do zasady syrena będzie słabnąć po około 2,5-3 miesiącach od ostatniego zanurzenia.
Czy można przyjąć, że postać syreny z automatu dobrze pływa i nie trzeba wydawać punktów na umiejętność pływania?Syreny są częściowo czarownikami, a więc należy wydać punkty w zdolność sprawności na min. I poziomie.
W jaki sposób medium wyczuwa obecność wskrzeszeńca? Czy w grupie ludzi jest w stanie wskazać konkretną postać?Wyczuwa jego obecność gdzieś w pobliżu, ale nie jest w stanie dokładnie go zlokalizować. Im bliżej ten znajdzie się medium, tym bardziej stanie się wyczuwalny. Można to przyrównać do pewnego niepokoju, działa to na bazie intuicji.
Czy umiejętność słuchacza jest blokowana przez materiałowe okrycia dłoni, czy nie ma to znaczenia? Czy poza dłonią można użyć dowolnego fragmentu ciała?Słuchacz musi bezpośrednio dotknąć skóry drugiej osoby nieosłoniętą dłonią. Wszelkie rękawiczki i inne okrycia blokują ich moc.
Czy istnieje limit wykorzystania umiejętności słuchacza, których próbę można podjąć w krótkim odstępie czasu? Jakie będą konsekwencje kilkukrotnego jej użycia?Nie istnieje limit wykorzystania tej umiejętności. W kwestii konsekwencji gracz może puścić wodze fantazji i określić je samodzielnie nawiązując do opisu w odpowiednim temacie odmienności.
Czy zmarłego da się ożywić jedynie przez rytuał wskrzeszenia, czy postacie mogą poszukiwać fabularnie innego sposobu?Magia w swojej formie nie jest jeszcze do końca zbadana. Obecnie rytuał wskrzeszenia jest jedynym sposobem na ożywienie zmarłego, ale taka osoba będzie odczuwać jego konsekwencje już na zawsze. Postacie mogą szukać innego sposobu, ale powinny mieć one doświadczenie nie tylko z zakresu samej anatomii albo medycyny, ale też wiedzę z zakresu magii rytualnej. Aby to osiągnąć będą potrzebne badania naukowe, a także próby i błędy, które mogą nieść konsekwencje nie tylko dla postaci, ale też całego Hellridge. W przypadku tworzenia postaci, która zamierza zajmować się tym zjawiskiem, najlepiej jeszcze przed sprawdzeniem karty postaci wpisać tę informację w pole w profilu "Informacje dla Mistrza Gry", aby sprawdzający mógł wziąć je pod uwagę w trakcie czytania karty.
Czy po przemianie zwierzęcopodobnego znikają jego tatuaże lub znamiona?Nie znikają, ponieważ zwierzęcopodobny nie przemienia się w zwierzę, a nabiera kilka z jego cech. W przypadku np. wyrastania sierści, może ona w pewnym stopniu pokryć tatuaż bądź znamię, ale ich nie usuwają.
Czy w sytuacji, w której to ciało wskrzeszeńca zostało zniszczone, a dusza wygnana, musi nastąpić kolejny rytuał wskrzeszenia i czy można wykorzystać do tego ciało niemagicznego? Co stanie się z jego wspomnieniami?Rytuał wymaga posiadania ciała, do którego dusza ma wejść, może to być ciało niemagicznego, ale jeśli będzie znacząco odbiegać od pierwotnego (np. płcią lub wyraźnymi cechami fizycznymi, np. półmetrowa różnica wzrostu), dusza może się „nie przyjąć”. Wspomnienia zostają ze wskrzeszeńcem. Drugi raz najczęściej nie będzie możliwy, ale jeśli miałby mieć miejsce - wymagałoby to posiadania świeżego ciała.
Czy członkowie rodziny z Kręgu mają zasugerowaną przynależność do któregoś z Kowenów?Nie, ale każda z rodzin ma rozpisany swój stosunek do osób niemagicznych.
Kto może zostać patronem w Kowenie?Patronem nie można zostać z poziomu karty postaci, do tego etapu należy dążyć fabularnie. Oprócz określonych wymogów credo (dostępnych w opisie kowenu) na tą rolę, zostanie patronem, powinno wynikać z zaangażowania postaci w fabułę.
Czy z Kowenu można odejść lub zostać z niego wyrzuconym?Sprzymierzeniec może odejść z Kowenu, ale Prefekci zadbają, żeby wiedza na jego temat nie rozniosła się po świecie. Po wtajemniczeniu odejście może wiązać się z bardzo przykrymi konsekwencjami. Wyrzucenie z Kowenu może nastąpić wskutek działań fabularnych postaci, w takim wypadku konsekwencje zostaną określone przez Mistrza Gry.
Czy skoro Lucyfer ma swoich wiernych jako czarowników i czarownice, Gabriel także ma swoją "świtę"?Tak, jest to kościół katolicki, w szczególności jego głowy w Watykanie. Czarownicy nie znają dokładnych struktur kościoła i nie mają informacji o ewentualnej inkwizycji, jeśli takowa pojawi się na grze, będzie to wynikać z prowadzonej fabuły.
Czy pentakle są wykonywane z magicznego, odpornego na zniszczenia materiału? Czy można go jakoś uszkodzić?Pentakl jest wykonany z twardego, dodatkowo wzmocnionego metalu, a nad jego stworzeniem czuwają wybitni i doświadczeni Rzecznicy Kościoła Piekieł. Jeśli miałoby dojść do uszkodzenia pentaklu, musiałoby stać się to w wyniku potężnych czarów albo wyjątkowego pecha, ale co do zasady na co dzień czarownik nie powinien mieć problemu z tą kwestią.
Co się dzieje, gdy pentakl zostanie zniszczony lub zgubiony?Zniszczyć pentakl mogą wyłącznie niektórzy doświadczeni rzecznicy Czarnej Gwardii, nie jest to umiejętność dostępna dla przeciętnych czarowników. Zgubienie pentala jest równoznaczne z poważnymi problemami. Pentakl to bardzo potężny przedmiot, który jest powierzony czarownikowi przez Kościół i w razie jego zgubienia, zostanie on pociągnięty do odpowiedzialności przez Czarną Gwardię. Można zgłosić się z prośbą o drugi, lecz trzeba się liczyć z dogłębnym przeszukaniem i przeanalizowaniem, liczną papierologią, długotrwałymi przesłuchaniami przez służby porządkowe - lepiej go nie gubić.
Czy w jednej rodzinie mogą pojawić zarówno postaci magiczne jak i niemagiczne?W rodzinach czarowników najczęściej rodzą się czarownicy, a z niemagicznych niemagiczni. Chociaż dzieje się to rzadko, zdarzają się anomalie i odstępstwa od tej reguły. Prędzej urodzi się czarownik w rodzinie niemagicznej, niż na odwrót, lecz przy odpowiednim uzasadnieniu dopuszczamy też takie przypadki.
Czy jeśli dziecko z magicznymi zdolnościami urodzi się w rodzinie niemagicznej lub zostanie przez takową adoptowane, będzie tej mocy nieświadome i niepraktykujące? Zostaje ono odnalezione, czy może pozostać w ukryciu?W takim przypadku w chwili, gdy w dziecku objawią się zdolności magiczne, upomni się o nie Czarna Gwardia. Jeśli rodzic bądź opiekun dobrowolnie nie pozwoli dziecku na uczęszczanie do szkółki i kościoła, Czarna Gwardia znajdzie na to sposób, niekoniecznie przyjemny. Nie jest powszechnie wiadome jak Gwardziści zdobywają te informacje o obiekcie, jednak można mieć pewność, że przechodzą do działania natychmiastowo.
Czy służba dla Czarnej Gwardii jest pełnoetatową pracą wiążącą się z wynagrodzeniem, czy raczej dobrze mieć inne źródło zarobku?Praca w Czarnej Gwardii często będzie pełniona na pełen etat. Nie przyniesie on znaczących zysków, ale pozwoli na stabilne utrzymanie. Oficerowie którzy decydują się podjąć drugiej pracy (np. w policji) będą musieli przekładać Gwardię ponad drugi etat, ale jest to możliwe do zrealizowania. W takim wypadku ciężko będzie jednak o awans na wyższe stanowisko.
Czy pełniący obowiązki Czarny Gwardzista przechodzi w jakimś wieku w stan spoczynku? Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się im się spokojna starość, najczęściej giną jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Czy w opowiadaniu z rozwojem magicznym i pracą można rzucić kością na rytuał, czy musi to być zamknięta opowieść?Jak najbardziej można po takim opowiadaniu rzucić kością i podciągnąć to pod rytuał, albo wykonywanie zawodu, w zależności od profesji postaci. Jednego opowiadania nie będzie można rozliczyć zarówno jako zawód i rozwój magiczny.
Czy pentakle różnią się między użytkownikami np. wielkością? Czy jest tylko jeden sposób noszenia go?Sposób, w jaki pentakl nosi czarownik, zależy tylko od niego. Powinien być on jednak ukryty przed wzrokiem niemagicznych, aby uniknąć ewentualnej demaskacji. Wielkość, tak samo jak grubość, średnica, czy waga pentakli może nieznacznie się od siebie różnić.
Jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci? Co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych? Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to jakie są zasady aby tam się dostać?Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Stwórca dnia Czw Lip 20, 2023 9:09 pm, w całości zmieniany 1 raz
Stwórca
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru satanistycznej sekty
Azalea L'Orfevre
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
Dzięki za odpowiedź!
A w takim razie na odwrót - czy wszystkie córki matki będącej medium również MUSZĄ być objęte tą akurat odmiennością?
Azalea L'Orfevre
Wiek : 23
Odmienność : Medium
Miejsce zamieszkania : Saint Fall, North Hoalilp
Zawód : jubiler; medium
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Pomiotek, odmienność medium jest dziedziczna i wszystkie kobiety urodzone z medium będą medium. Inaczej sprawa ma się z mężczyznami, którzy takiej odmienności nie mogą posiadać, a także jej przekazywać. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Cecil Fogarty
ANATOMICZNA : 20
ILUZJI : 8
SIŁA WOLI : 15
PŻ : 179
CHARYZMA : 15
SPRAWNOŚĆ : 7
WIEDZA : 5
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t175-cecil-fogarty#374
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t250-cecil-fogarty#619
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t251-cecil-fogarty#620
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t281-poczta-cecila-fogarty-ego#776
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f192-arcanum-14-7
ANATOMICZNA : 20
ILUZJI : 8
SIŁA WOLI : 15
PŻ : 179
CHARYZMA : 15
SPRAWNOŚĆ : 7
WIEDZA : 5
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t175-cecil-fogarty#374
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t250-cecil-fogarty#619
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t251-cecil-fogarty#620
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t281-poczta-cecila-fogarty-ego#776
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f192-arcanum-14-7
Dzień dobry, naszła mnie refleksja, która wynika głównie z czystej ciekawości, więc przychodzę z pytaniem okołobiologicznym, ostrzegam, że z serii tych głupszych, a mianowicie - czy Cień Cienia rozpozna//wyłapie w tłumie/zapamięta szybciej niż inny czarownik Cienia? (Chodzi oczywiście o dwóch przedstawicieli tej odmienności)

Z góry dziękuję za odpowiedź <3
Cecil Fogarty
Wiek : 23
Odmienność : Cień
Miejsce zamieszkania : Deadberry
Zawód : ilustrator
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cecil, zgodnie z mechaniką odmieńców, Cień Cienia rozpozna tylko w przypadku, w którym ma siłę woli na poziomie minimum III. Wyczuwa on wtedy bijącą od pokrewnego odmieńca aurę i w ten sposób może zorientować się o jego odmienności. Ta zasada nie ma zastosowania w przypadku jawnego korzystania z odmienności. Dodatkowo wszystkie osoby posiadające anatomię i percepcję na III poziomie mogą rozpoznać odmieńca (w temacie był błąd, został poprawiony). Podsyłam też link do szerszego opisu. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Jose de Mendoza
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
Dzień dobry, przychodzę z zestawem pytań:

1) Czy postaci niemagiczne, żywo zainteresowane teorią magii i wiedzy tajemnej, są w stanie wejść w interakcję z przedmiotami magicznymi i okiełznać ich działanie?
2) Czy dla postaci niemagicznych, które zgłębiają tajniki w/w. możliwe jest wykształcenie siły woli w ramach odporności magicznej?
3) W związku z powyższym, czy istnieje jakaś prosta forma rytuałów okultystycznych, zdolnych na przykład przeciążyć przepływ magii na danym terenie?
4) Jakie realne narzędzia (za wyjątkiem ciężkiej spluwy) są w stanie wykorzystać niemagiczni przeciw magicznym oponentom (mechanicznie)?
Jose de Mendoza
Wiek : 42
Odmienność : Niemagiczny
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Jose!
Niemagiczni są u nas postaciami drugoplanowymi i nie posiadają żadnych nadnaturalnych umiejętności. Nie będą więc posiadać zarówno odporności magicznej, jak i specjalnych broni, które mogliby stosować przeciwko czarownikom. Na ten moment nie planujemy wprowadzać żadnych zmian w tej dziedzinie, natomiast w najbliższym czasie temat ten będziemy rozbudowywać, szerzej rozpisując sytuację niemagicznych, aby nie pozostawiał żadnych wątpliwości.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Oscar Nox
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
Kochani Stwórcy przychodzę do Was z nurtującym mnie pytaniem dotyczącym skrzynek pocztowych.
Czy jeśli jako posiadacz dużej skrzynki pocztowej, wsadzę tam coś o gabarytach dostosowanych do kubatury mojej, a odbiorca ma małą skrzynkę to przedmiot mu ... no właśnie, co?
Upchnie przedmiot zmieniając jego kształt?
Nie wyślę się?
Rozsadzi skrzynkę na listy odbiorcy?


Poratujcie proszę odpowiedzią bo przez to nie mogłem zasnąć.
Z góry dziękuję!
Oscar Nox
Wiek : 35
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Little Poppy Crest
Zawód : Internista/genetyk
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Oscar, zgodnie z informacjami w mechanice fabularnej na temat przekazywania ekwipunku, wysłanie przedmiotu będzie możliwe tylko z pomocą poczty tradycyjnej, a opóźnienie kurierskie wyniesie wtedy 1 dzień. W myśl tej zasady przekazanie ekwipunku z pomocą magicznych skrzyneczek nie będzie wykonalne, jeśli jednak Twoja postać postanowi spróbować, możesz założyć, że przedmiot zwyczajnie nie został wysłany. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Niles Barlowe
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t898-niles-barlowe
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1316-niles-barlowe
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1317-the-nile-is-a-river-in-egypt
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1315-poczta-nilesa-barlowe
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f208-arcanum-14-6
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t898-niles-barlowe
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1316-niles-barlowe
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1317-the-nile-is-a-river-in-egypt
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1315-poczta-nilesa-barlowe
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f208-arcanum-14-6
Pytanie czysto techniczne, czy jeśli chowaniec przybierze postać np. dużej papugi, to czy jej śladem będzie w stanie imitować słowa (nie pełnymi zdaniami oczywiście, tylko wypowie jedno słowo)?
Niles Barlowe
Wiek : 32
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Deadberry
Zawód : Właściciel sklepu ezoterycznego
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Hej Linus!
Zgadza się, chowaniec jest zwierzęciem, które dzięki mocy czarownika, dostaje właściwości magicznych. Pamiętaj, że wybór zwierzęcia musi odpowiadać jego naturalnemu środowiskowi występowania, a więc w Hellridge  w formie chowańca nie pojawią się niektóre gatunki ptaków.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii
Edgar Boswell
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t624-edgar-boswell#3631
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1105-edgar-boswell
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1106-poczta-edgara-boswella#10404
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f190-arcanum-14-9
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1107-rachunek-bankowy-edgar-boswell#10408
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t624-edgar-boswell#3631
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1105-edgar-boswell
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1106-poczta-edgara-boswella#10404
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f190-arcanum-14-9
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1107-rachunek-bankowy-edgar-boswell#10408
Przychodzę z pytaniem dotyczącym naszej magicznej dzielnicy, czyli Deadberry! Jak to wygląda z perspektywy niemagicznych? Nie jest ona w żaden sposób nanoszona na mapy? Co w przypadku wezwania służb do niej? Jak mieszkańcy radzą sobie z podawaniem adresu w urzędach, szkołach, uniwersytetach?
Edgar Boswell
Wiek : 22
Odmienność : Cień
Miejsce zamieszkania : Deadberry, Saint Fall
Zawód : karawaniarz, student literatury, pisarz
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Edgar, z perspektywy niemagicznych dzielnica ukryta jest odpowiednimi i potężnymi rytuałami, regularnie utrzymywanymi przez rzeczników czarnej gwardii. Na niemagicznej mapie będzie to element kompletnie nieistniejący, jakby była tam jakaś forma pustki, co w praktyce oznacza mniej więcej tyle, że niemagiczny zbliżający się do Deadberry (albo analogicznie do Salem) będzie albo kompletnie skonfundowany, albo zwyczajnie będzie postrzegać to miejsce jako niewarte najmniejszej uwagi i odejdzie. Służby powiadomione na przykład o pożarze w Deadberry mogą co najwyżej wyśmiać wzywającego, jako że taki adres oficjalnie nie będzie istnieć. Wszystkimi kwestiami bezpieczeństwa w obrębie Deadberry (i Salem) zajmuje się gwardia.
Jeśli chodzi o adres zamieszkania, to w przypadku mieszkańców Deadberry będzie to sprawa indywidualna. Można tutaj użyć adresu rodziny mieszkającej poza magiczną częścią miasta albo poradzić się ratusza, który na pewno zaproponuje dogodne rozwiązanie np. w postaci fałszywego adresu, który będzie niewykrywalny dla niemagicznych. Sposobów jest wiele, jeśli zależy ci na ustaleniu, jak dokładnie wygląda to w przypadku Twojej postaci, najlepiej będzie skontaktować się bezpośrednio z Mistrzem Gry.
W niedługim czasie pojawią się dodatkowe informacje na temat społeczności niemagicznej w świecie magicznym, które rozwieją dodatkowe wątpliwości w związku z poruszanymi przez Ciebie kwestiami. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Cecil Fogarty
ANATOMICZNA : 20
ILUZJI : 8
SIŁA WOLI : 15
PŻ : 179
CHARYZMA : 15
SPRAWNOŚĆ : 7
WIEDZA : 5
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t175-cecil-fogarty#374
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t250-cecil-fogarty#619
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t251-cecil-fogarty#620
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t281-poczta-cecila-fogarty-ego#776
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f192-arcanum-14-7
ANATOMICZNA : 20
ILUZJI : 8
SIŁA WOLI : 15
PŻ : 179
CHARYZMA : 15
SPRAWNOŚĆ : 7
WIEDZA : 5
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t175-cecil-fogarty#374
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t250-cecil-fogarty#619
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t251-cecil-fogarty#620
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t281-poczta-cecila-fogarty-ego#776
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f192-arcanum-14-7
Dzień dobry. Mam szybkie pytanie dotyczące rytuału zdrowego ciała, bo chociaż widnieje przy nim informacja, że nie dotyczy wyłącznie zatrucia magicznego, czy zakres jego działania obejmuje także syndrom dioskurów?
Cecil Fogarty
Wiek : 23
Odmienność : Cień
Miejsce zamieszkania : Deadberry
Zawód : ilustrator
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cecil, jak najbardziej. Trzeba tylko pamiętać, że ten rytuał nie zastąpi faktycznego wyzdrowienia, a korzystanie z niego wielokrotnie i z rzędu może mieć bardzo negatywny skutek dla organizmu (np. pod postacią zatrucia magicznego albo zwyczajnie uodpornienia się). <3 W przypadku tej konkretnej choroby bardzo mocne i bolesne rany, mimo wszystko mogą być odczuwalne, wszystko będzie zależeć od interpretacji konkretnego przypadku.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Sebastian Verity
ODPYCHANIA : 25
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 192
CHARYZMA : 9
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 8
TALENTY : 19
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t620-sebastian-verity#3560
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t709-sebastian-verity
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1145-sebastian-verity
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t711-poczta-sebastian-verity
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f142-willowside-14
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1114-rachunek-bankowy-sebastian-verity#10472
ODPYCHANIA : 25
SIŁA WOLI : 24
PŻ : 192
CHARYZMA : 9
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 8
TALENTY : 19
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t620-sebastian-verity#3560
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t709-sebastian-verity
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1145-sebastian-verity
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t711-poczta-sebastian-verity
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f142-willowside-14
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1114-rachunek-bankowy-sebastian-verity#10472
Hej! Pytanko o temat rozliczania wątków zawodowych, o tutaj. Rozumiem, że same rachunki są rozliczane raz na podsumowanie rozdziału, ale czy powyższy wątek również?

Chciałabym kupić coś za dolary, które będą przysługiwać z wątków, które rozliczam w temacie i teraz nie jestem pewna, czy mam je sobie wpisać do rachunku bez sprawdzania i robić zakupy, czy aktualizacje wątków są sprawdzane na bieżąco i powinnam zaczekać, aż dostanę okejkę, że wszystko dobrze sobie policzyłam?
Sebastian Verity
Wiek : 49
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : North Hoatlilp
Zawód : Starszy Oficer (Protektor), Czarna Gwardia