Restauracja "Acapella"Little Poppy Has a Little Problem
Mała restauracyjka nie była może najbardziej oczywistym celem, jednakże miała dla złodziei jedną zaletę - słabe zabezpieczenia. Dla wprawnego oka rzezimieszka jasnym było po jednej wizycie, że szefostwo uważało swój lokal za nieciekawy kąsek, na którym nie zarabiali jakoś dużo, więc też nie trzeba było bardzo się starać z zabezpieczeniami.Zdecydowanie to był ich błąd.
Para, a właściwie małżeństwo, co zdradzały obrączki, z pomocą wytrychów wdarła się do środka od strony zaplecza. Wraz z nimi wszedł kot - Meowth, chowaniec Jessie, który stał na czatach w drzwiach, gotowy zaalarmować właścicieli głośnym miaukiem, jeśli tylko ktoś zechce wejść. Kot był biały, z paroma łatami. Z kolei jego właścicielka, wraz z mężem Jamesem, od razu zajęli się kasą. Nie zamierzali jednak na niej poprzestać - planowali zaraz potem poszukać wartościowych składników albo dobrych jakościowo przyborów kucharskich. Nie zamierzali zrezygnować z żadnej okazji do dorobienia. Może i lokal nie był szczególnie okazały, ale dzięki temu i zysk był łatwiejszy do zdobycia.
Mechanika
Wątek musi mieć miejsce między 15 a 25 kwietnia.
Po wejściu do wątku przez pierwszą postać druga i każda kolejna ma równo 48h od posta pierwszego gracza, żeby dołączyć. Po wejściu do lokacji wszystkie posty musi dzielić maksymalnie 48h. Po przekroczeniu tego terminu lokacja staje się wolna i mogą do niej wejść inne postacie.
Orientacja
Postacie orientują się w sytuacji i decydują na interwencję w sytuację. Ten etap może trwać 1 lub 2 kolejki, w których może dojść do ataku z zaskoczenia na NPC. Po upływie 2 kolejek NPC orientują w sytuacji dzięki chowańcowi i atakują postacie. Sam chowaniec znika tuż przed rozpoczęciem walki.
Walka
Na tym etapie, tuż po pierwszym ataku postaci na NPC lub w 3 turze wątku dochodzi do walki. Walka ze strony postaci NPC będzie trwać aż do ostatniej kropli krwi lub do powstrzymania NPC przed dalszym atakiem. Bandyci nie zmienią zdania niezależnie od przekonywania ich, uznając sytuację za konieczną do doprowadzenia do końca.
Atakami NPC postacie mogą kierować w swoich postach lub poprosić o pomoc Zjawę. Walkę można stoczyć w Kostnicy lub w postach. W każdej turze postacie lub Zjawa rzucają kością k100 na powodzenie ataków i obrony postaci NPC, zgodnie z mechaniką magicznych pojedynków.
Statystyki NPC:
Jessie:
punkty życia: 120
magia natury: 25
siła woli: 5
Rzuca w pętli czary: Alisfaucium, Lubricitas, Scintillastrike oraz broni się zaklęciami: Tela i Tela Magnus, gdy jest taka konieczność.
James:
punkty życia: 120
magia iluzji: 20
siła woli: 10
Rzuca z pętli czary: Obsequium, Caveocavi, Lutopellis oraz broni się zaklęciem Ordinatio, gdy jest taka konieczność.
Walka kończy się na 3 możliwe sposoby:
a) Ucieczka/wycofanie/unieszkodliwienie postaci graczy. W przypadku pż postaci graczy równego 0 dochodzi do omdlenia.
b) Zabicie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 0.
c) Unieszkodliwienie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 30 lub mniej.
Gracze mogą samodzielnie nakreślać środowisko i dodatkowe przeszkody czyhające na nich w zakamarkach pracowni.
W trakcie walki należy korzystać z mechaniki pojedynków magicznych.
Zakończenie walki
Po zakończonej walce należy zgłosić się do Mistrza Gry odpowiedzialnego za wątek (Imani) z prośbą o ingerencję.