Na rany Aradii28-31 III 1985
Męczeństwo Aradii to święto ruchome, odbywające się zawsze w ostatnią sobotę i niedzielę marca, ale przygotowania do niego trwają już od piątku. Ma być upamiętnieniem dnia, w którym Aradia przelała swoją krew, żeby otworzyć Wrota Piekieł i wydobyć na świat płynącą z nich magię. To czas raczej wesoły, ale bardzo rodzinny.
Na forum obchodzić Męczeństwo Aradii można na kilka sposobów. Oprócz zorganizowania własnego przyjęcia, wszystkich gości zapraszamy na targowisko smakowitości i wszelakich różności, na pielgrzymkę szlakami Cripple Rock, obejrzenie pięknej kawalkady barghestów, a także przygotowanie wieńców do złożenia pod pomnikiem Aradii.
Organizacja przyjęcia
Do typowych tradycji w trakcie święta Męczeństwa Aradii należy organizacja przyjęć dla rodziny i bliskich przyjaciół. To wyjątkowy moment, kiedy czarownicy spotykają się w swoich najbliższych gronach, wspólnie spędzają czas, odmawiają modły, jedzą posiłek i celebrują upamiętnienie Aradii i jej poświęcenia dla całej społeczności.
Zazwyczaj takie spotkanie odbywa się w formie późnego obiadu. Czarownicy piją wtedy czerwone wino i inne mocniejsze trunki, dzieciom oferując oczywiście nieprocentowe napoje. Do typowych potraw podawanych w trakcie święta należą dania na bazie czerwonych składników, takich jak pomidory albo papryka, ale sposobów na ich przyrządzenie jest tyle, co domostw. Zwykle gotowaniem zajmuje się pani domu wraz z dziećmi, które jej pomagają. Nawet w najmożniejszych rodzinach rzadko korzysta się wtedy z usług kateringowych albo gosposi, chociaż na pewno mogą służyć one swoją radą albo umiejętnościami.
Najpopularniejszymi w regionie potrawami podawanymi na stół są:
Zupa z czerwonych buraków i jabłek - kombinacja słodko-kwaśnych jabłek z ziemistymi burakami.
Czerwony ryż z papryką i pomidorami - prosta w przygotowaniu smażona potrawa.
Pieczona dynia z granatem - połówki dyni pieczone w piekarniku, a następnie obsypane nasionami granatu.
Sałatka z czerwonej kapusty, buraków i jabłek - krojona w cienkie paski, najczęściej z dodatkiem octu.
Chleb z czerwonej fasoli - tradycyjny chleb na bazie czerwonej fasoli, do której dodaje się jajka, mąkę i przyprawy. Jego skórka ma różowawy odcień.
Typową tradycją, najczęściej kończącą uroczysty posiłek jest podzielenie się Ciastem Aradii - kultowym plackiem na bazie puszystej gruszki i żółtych borówek Padmorów, ale w wielu domach istnieją własne osobliwe tradycje co do dokładnego przepisu. Dzielenie się nim całą rodziną ma symbolizować pojednanie i wspólny cel. Najczęściej po zjedzeniu takiego placka najstarszy członek rodziny dzieli się własnymi przemyśleniami i wiedzą. Zwykle odczytuje on wtedy treści z Księgi Bestii i naucza najmłodszych o znaczeniu poświęcenia Aradii dla całych magicznych pokoleń. Wtedy dzieci obdarowują go własnoręcznie przygotowanymi amuletami i laurkami, które wykonują pod opieką rodziców lub w szkółce kościelnej.
Z przygotowanie i wyprawienie przyjęcia rodzinnego, w którym weźmie udział przynajmniej 2 gości, organizatorowi przysługuje specjalne osiągnięcie Cały dzień przy garach warte 10 punktów doświadczenia. Przygotowanie musi odbyć się w formie wątku lub opowiadania na minimum 800 słów, w których trakcie postać gotuje potrawy, ozdabia dom oraz tworzy przestrzeń do spotkania.
Dla wszystkich gości oraz organizatora przysługuje osiągnięcie Podzielmy się plackiem warte 10 punktów doświadczenia. Zakończone wątki należy zgłaszać w tym temacie z wykorzystaniem poniższego kodu.
- Kod:
[b]PRZYJĘCIE[/b]
[b]Postać organizująca: [/b]
[b]Postaci biorące udział: [/b]
[b]Link do zakończonego wątku: [/b]
Targowiska
Kto żyw niech przybędzie! Raz do roku o tej porze w przepięknym Deadberry pod osłoną klonowych liści, razem z pierwszymi promykami słońca, swoje stragany rozstawiają rękodzielnicy z całego świata, gotowi zedrzeć z kupujących ostatniego dolara. "Panienka spojrzy jeszcze na tą bransoletkę. Pięknie by panience do ocząt pasowała" albo "To prosto z Turcji! Dla dużego i małego - każdy lubi kurczaka w harissie obsmażonego!" da się słyszeć ze wszystkich stron. Jedno z najbardziej kolorowych i zdecydowanie kultowych miejsc na mapie męczeńskiego Saint Fall przyjmuje w swoje progi każdego, kto nie omieszka zagubić się na targowisku i odnaleźć tam prawdziwe skarby.
Jeden z najważniejszych punktów tego weekendu zawitał do Hellridge w wielkim stylu. Czarownicy zdawali się nie robić sobie wiele z ostatnich wydarzeń, chociaż zalecono zachować szczególną ostrożność (zwłaszcza na kieszonkowców). To kolorowy targ, na który ściągają ludzie z całego wybrzeża, aby ten jeden raz w roku zaopatrzyć się w cuda i dziwy, do których nie będą mieli dostępu przez następne dwanaście miesięcy. To wyjątkowe święto które, chociaż niewiele wspólnego ma z samą Aradią, tak zgodnie uznawane jest za tradycję. Targowisko to przede wszystkim zbieranina najróżniejszych kolorów skóry, akcentów, zapachów, śmiechów i obyczajów, które w ten weekend spotykają się ze sobą, aby zachwycać w iście wielkomiejskim stylu.
Stanowisk jest co roku 35, co sprawia, że o miejsca tutaj rozpoczyna się bitwa już kilka lat wcześniej, jako że zarobek dla sprzedawców jest naprawdę pokaźny, a jedyną walutą jest oczywiście zielony i pachnący dolar. Po wschodniej stronie targowiska mieszczą się stoiska z przeróżnymi bibelotami ze wszystkich stron świata, natomiast na zachodzie znajdziemy gratkę dla każdej gospodyni - targ kulinarny.
Mechanika zakupów
Na czas trwania wydarzenia otwarty został specjalny sklep mechaniczny, w którym walutą są dolary. Kupno przedmiotu należy zgłosić w poniższym temacie z wykorzystaniem odpowiedniego kodu, bez potrzeby pisania fabularnego posta z tą czynnością.- Kod:
[b]TARGOWISKO[/b]
[b]Postać: [/b]
[b]Link do rachunku bankowego: [/b]
[b]Kupiony przedmiot: [/b]
[b]Cena: [/b]
Dla ochotników, którzy zdecydują się na napisanie posta, czeka specjalna zniżka w wysokości 10% od ceny podanej w sklepie mechanicznym. Taki post należy zalinkować w trakcie zgłaszania kupna.
Dodatkowo w przypadku odegrania odpowiednich negocjacji ze sklepikarzem w poście, można ubiegać się o dodatkową zniżkę wynikającą z poziomu perswazji lub ekonomii i zarządzania. Zniżka zostanie uznana tylko w przypadku udanych negocjacji opisanych w poście lub w odegranym w lokacji wątku.
W przypadku perswazji: poziom I - 5%, poziom II - 10%, poziom III - 20%.
W przypadku ekonomii: poziom I - 10%, poziom II - 15%, poziom III - 25%.
Wszystkie zniżki w przypadku wyników ułamkowych należy zaokrąglić w dół. Np. 56,8$ daje nam cenę 56$. Zniżki sumują się, co oznacza, że postać, która napisze wątek i odegra negocjacje, a posiada przykładowo poziomo I ekonomii, otrzymuje łącznie 20% zniżki. Zniżki nie sumują się w przypadku postaci posiadających zarówno perswazję, jak i ekonomię w zdolnościach. Do negocjacji należy wybrać jedną zdolność.
- Kod:
[b]TARGOWISKO[/b]
[b]Postać: [/b]
[b]Link do rachunku bankowego: [/b]
[b]Kupiony przedmiot: [/b]
[b]Cena bazowa: [/b]
[b]Link do posta: [/b] (uprawnia do 10% zniżki)
[b]Negocjacje: [/b] (nieobowiazkowo, jeśli wykonane - należy określić użytą zdolność oraz jej poziom)
[b]Cena końcowa: [/b] (cena po odliczeniu wszystkich zniżek)
Uwaga! Przed dodaniem zgłoszenia zakup musi być odnotowany na rachunku bankowym postaci!
Leśne pielgrzymki
Kto historii swej nie pozna, przyszłość będzie mieć raczej marną. Być może właśnie przez kult owej przeszłości, co roku w okresie świąt Męczeństwa Aradii w Cripple Rock zbierają się poszukiwacze przygód, chętni odnaleźć Wrota Piekieł, które Aradia swoim poświęceniem otworzyła w 1666 roku. Chociaż pielgrzymki nie są organizowane przez Kościół ani nie ma tu mowy o żadnej formalnej wycieczce, tłumy czarowników wszelkiej maści zjawiają się na tym terenie raz do roku, aby w gronie przyjaciół lub poważnie zorganizowanych grupek, poszukiwać wejścia do Piekieł. Do tej pory zmagania archeologów i tropicieli pozostały nieskuteczne.
W ostatnim czasie wydarzenia w Cripple Rock, w których doszło do potężnego trzęsienia ziemi, skłaniają do ponownych narodzin nadziei, że jeśli nie uda się odkryć Wrót Piekła, to może ziemia wyrzuciła na powierzchnię cenne przedmioty.
Wyprawy najczęściej zaczynają swoją drogę skoro świt, dzięki czemu poruszanie się po lesie może potrwać nawet cały dzień, choć nie jest wstydem wpakować się do samochodu już po 4 godzinach wyczerpującej wędrówki po krzywym terenie. Na pielgrzymkę należy zaopatrzyć się w przekąski, butelki wody, wygodne buty i oczywiście cały worek entuzjazmu.
Mechanika leśnych pielgrzymek
Wątki leśnych wędrówek powinny rozgrywać się między 28 a 30 marca 1985 roku i wyruszać z jednego z podanych niżej miejsc, zależnie od zdolności postaci. W lokacji na raz może prowadzić grę dowolna liczba postaci, które wcale nie muszą się spotkać ze względu na rozległość terenu oraz oczywiście czas startu wyprawy. W jednej wędrówce może brać udział dowolna liczba postaci. Jeśli jest taka potrzeba, można zaprosić do udziału Zjawę, ale należy uznać, że posiada ona I poziom zdolności tropienia i historii.
W każdej z lokacji został określony próg, który należy zdobyć, żeby móc uzyskać po leśnej wędrówce przedmiot do swojego ekwipunku z podanej w lokacji listy. Rzut kością może następować co turę z odpowiednim modyfikatorem za statystykę lub zdolność (co zostało szczegółowo opisane przy każdej z wędrówek). Rzuty sumują się, aż osiągną podaną wartość. W takim wypadku wszystkie postacie biorące udział w wątku mogą dowolnie wybrać przedmiot z podanej listy. Nie istnieje ograniczenie do 5 postów na osobę, a wątek można prowadzić aż do zdobycia odpowiedniego progu. Ewentualna Zjawa może brać udział w rzutach kością, ale nie otrzyma przedmiotu.
Po zakończeniu wątku należy zgłosić go w poniższym temacie z wykorzystaniem poniższego kodu.
W przypadku pokonania progu można od razu wybrać przedmiot z listy w ścieżce.
W przypadku niepokonania progu należy do zgłoszenia dołączyć rzut kością k6, a następnie edytować zgłoszenie o wylosowany przedmiot.
- Kod:
[b]LEŚNA PIELGRZYMKA[/b]
[b]Postać: [/b]
[b]Inne postacie w wątku: [/b]
[b]Ścieżka: [/b] starodrzewie/szlak tropicieli/wąwóz im. Bazela Hudsona (należy załączyć linki do postów w temacie)
[b]Pokonanie progu: [/b] tak/nie
[b]Przedmiot: [/b]
Ponadto w trakcie trwania wyprawy, 1x na wątek każda postać powinna rzucić kością specjalną (S) Leśna pielgrzymka, w której znajduje się nieprzewidziane zdarzenie mogące zagrażać zdrowiu postaci (ale które nie powinno zagrażać jej życiu), niebywałe szczęście albo po prostu głucha cisza.
Uwaga! Każda postać może wziąć udział w wyprawie 1x dziennie, co oznacza, że w trakcie całego wydarzenia można odbyć 3 takie wyprawy.
Starodrzewie
To najprawdopodobniej najpopularniejsze miejsce do rozpoczęcia wyprawy. Być może wynika to z łatwości terenu albo jej ogólnodostępności, bo polana mieści się niedaleko głównej drogi.
Z tego punktu swoją przygodę mogą rozpocząć wszyscy czarownicy, niezależnie od posiadanych zdolności i umiejętności.
Wyprawa rozpoczyna się tutaj.
Szlak tropicieli
Najtrudniejsza część terenu leśnego, która wymaga umiejętności tropienia, bez której czarownik nie odnajdzie ani żadnego wartościowego przedmiotu, ani siebie. Prowadzi przez skaliste podłoże, nierzadko strome albo śliskie.
Wyprawy z tego miejsca mogą zacząć grupy czarowników, w których przynajmniej jedna postać ma I poziom zdolności tropienia. Tej postaci nie można zastąpić Zjawą.
Wyprawa rozpoczyna się tutaj.
Wąwóz im. Bazela Hudsona
Według historyków ten wąwóz ma być jedną z możliwych dróg do Piekła, ale pomimo przejścia go wielokrotnie co roku przez 300 lat, nigdy nie udało się owych wrót odnaleźć. Warto jednak wspomnieć, że to tutaj znaleziono wiele cennych przedmiotów archeologicznych, jak np. sierp Duncana O'Ridleya z XIX wieku.
Wyprawy z tego miejsca mogą zacząć grupy czarowników, w których przynajmniej jedna postać ma I poziom zdolności historii. Tej postaci nie można zastąpić Zjawą.
Wyprawa rozpoczyna się tutaj.
Kawalkada bestii
Organizowany przez Lanthierów i Overtonów uroczysty pochód bestii rozpoczyna się każdego roku w ostatnią sobotę marca o zmierzchu, gdy tylko słońce chyli się ku zachodowi. Tym razem nie jest inaczej. Ostatnie promienie tętnią jeszcze złotem na krawędziach mgły, a na nieosiągalnej symfonii światła te niewiarygodne, monumentalne istoty powoli wychodzą z cienia lasu.
Kawalkada odbywa się w tym temacie.
Wieńce dziękczynne
Popularna coroczna tradycja składania pod pomnikiem Aradii wieńców dziękczynnych za jej poświęcenie i w tym roku nie ominęła świętujących. Pomimo tragicznych wydarzeń z końca lutego, na placu Aradii, częściowo będącym teraz w przebudowie, tuż pod jednym z pomników kobiety, już od piątku zaczęto składać kwiaty i specjalne wiązanki roślinne, mające być upamiętnieniem i podziękowaniem męczeństwa, w wyniku którego otworzyły się Wrota Piekieł, a magia wypłynęła na świat.
Wieńce można składać w tym miejscu.
Zasady:
1. Wszystkie daty wątków powinny odbywać się w datach 28-31 marca 1985 (czwartek-niedziela), z wyjątkiem kawalkady, która odbywa się w sobotni wieczór.
2. Za udział w wydarzeniu będzie przysługiwać osiągnięcie specjalne warte 10 PD. Nie łączy się to z organizacją i uczestnictwem w przyjęciu, za które przysługują inne osiągnięcia.
3. Kość specjalna (S) Leśna pielgrzymka nie stanowi zagrożenia dla życia postaci, ale może mieć nieznaczny wpływ na jej zdrowie. Nie istnieje możliwość wcześniejszego rzutu w Kostnicy lub w innych tematach. Kości należy używać tylko w tematach do tego dedykowanych.
4. Nie obowiązują zapisy na wydarzenie. W wydarzeniu mogą wziąć udział wszystkie postacie magiczne.
5. Wszystkie posty publikowane w poniższym temacie należy zgłaszać z użyciem odpowiednich kodów przedstawionych wyżej.