II | 70 | agat | Sprawia, że otoczenie jest bardziej przychylne czarownikowi. Ułatwia załatwianie nawet trudnych urzędowych spraw, a przy tym dodaje pewności siebie. W niektórych sytuacjach zapewnia bonus do rzutu kością k100 wynoszący +15 na zdolność perswazji. |
II | 70 | aktynolit | Najczęściej zielony, jest postrzegany jako kamień stabilizujący równowagę. Wspomaga zdolności tancerzy, zapewniając bonus +15 do rzutu kością k100 na zdolność tańca towarzyskiego lub baletu. |
III | 80 | akwamaryn | Niezwykły kamień, który przypomina zamknięty w szklaną matową powłokę ocean. Jego wnętrze faluje i rozbija się o brzegi. Wspomaga zdolności syren, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na lament. |
II | 40 | aleksandryt | Niezwykły kamień zmieniający swój kolor i - o dziwo - swoje funkcje. Rozpoczynając wątek należy rzucić kością k100, a następnie odliczyć rzucony wynik w dół w poniższej tabeli (sortowanie alfabetyczne). Aleksandryt zyska moc wybranego w ten sposób kamienia aż do końca wątku. |
II | 65 | amazonit | To kamień pomagający wyrażać prawdę, który ułatwia przejrzenie zmienionego wyglądu biokinetyka. Posiadając ten kamień, postać może przejrzeć zmianę wyglądu, mając percepcję na poziomie II. W tym przypadku również obowiązuje mechanika przejrzenia takiej zmiany wyglądu. |
III | 65 | ametyst | Jego nazwa pochodzi z języka greckiego i oznacza „trzeźwy”. Dzisiaj uznaje się ametyst za kamień dający „trzeźwy umysł”. Otwiera umysł czarownika i zapewnia mu bonus +5 do rzutu kością k100 na statystykę wiedzy. |
I | 45 | aragonit | O osobliwym gwieździstym kształcie, wywołuje ciekawy efekt w otoczeniu. W przypadku stuknięcia w niego, wokół czarownika rozpościera się delikatna mgiełka przypominająca galaktykę. Efekt jest przyjemny dla oka. |
II | 75 | awenturyn | To kamień przynoszący szczęście. Sprawdza się zwłaszcza w magii rytualnej, pozwalając przerzucić kość k60 na skutki uboczne rytuału. Po przerzuceniu kości ostateczny wynik jest wiążący. |
II | 70 | bawole oko | Podobno według legendy bawole oko przyciąga przedmioty, które zostały skradzione lub które właściciel zgubił. Według mistrzów jubilerstwa kamień nie wykazuje szerokich magicznych efektów, ale nieznacznie blokuje moc złodziei. Ci otrzymują modyfikator -20 do wszystkich rzutów kością k100 na akcje mające odebrać noszącemu przedmiot. |
III | 90 | beryl | Kamień ochronny. Zwiększa próg rzucenia zaklęć na czarownika noszącego go z dziedziny magii iluzji o 5. |
II | 75 | bursztyn | Kamień dodający siły. Podnosi punkty życia noszącego go czarownika o 3*k10. Rzutu na wartość punktów powinno dokonać się w trakcie wytwarzania ozdoby. |
III | 80 | celestyn | Przyjemny bladoniebieski kamień oznacza „niebo”, a estetyką przypomina chmurę. Wspomaga zdolności cieni, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na wtopienie. |
II | 70 | chalcedon | Chociaż jest szeroko rozpowszechniony w świecie, jego magiczna odmiana jest wykorzystywana przede wszystkim przez marynarzy i zawodowych pływaków. Zapewnia bonus +15 do rzutu kością k100 na zdolność pływania. |
III | 65 | chalkopiryt | Niektórzy wierzą, że kamień pomaga przełamywać bariery kreatywności. Pomaga przede wszystkim naukowcom i twórcom. Dodaje +10 do rzutu kością k100 na wszystkie akcje mechaniczne w trakcie trwania projektu naukowego. |
II | 75 | chrykozola | Największy sojusznik kadzielników. Noszony najczęściej jako pierścionek, pomaga w plątaniu kadzideł, zapewniając modyfikator +5 do rzutów kością k100 na plecenie kadzideł. |
I | 40 | cyrkon | Niezbyt urodziwy, ale wyjątkowo przydatny kamień mający zwiększać spostrzegawczość i możliwości analityczne czarownika. Po ściśnięciu w dłoni należy rzucić kością k100 i poprosić Mistrza Gry o ingerencję. Mistrz Gry ujawnia w ten sposób wskazówkę dotyczącą danego wątku. Niestety po użyciu, kamień pęka w pół i nie nadaje się do ponownego użycia. |
I | 60 | cytryn | Szczęśliwy kamień przynoszący dobrobyt i fortunę. Noszony w wątkach i opowiadaniach z wykonywaniem zawodu dodaje 10% do otrzymywanej za nie kwoty dolarów. |
III | 75 | czaroit | Kamień doskonale sprawdzi się dla alchemików, którzy mogą odczuć, że ich praca staje się łatwiejsza. Rzeczywiście klejnot zapewnia modyfikator +5 do rzutów kością k100 na warzenie eliksirów. |
II | 50 | czerwony jaspis | Wspiera siłę witalną i energię. Wzmacnia siłę noszącego, podnosząc udźwig postaci o +30 kg w odniesieniu do udźwigu określonego przez posiadany poziom. |
II | 70 | diament | To bardzo szczęśliwy kamień (według legendy znajduje się w pierścieniu nestorskim rodziny Cavanagh). Zapewnia krytyczny sukces przy rzucie kością k100 w przypadku uzyskania wyniku 99 i 100. |
III | 75 | eudialit | Przyjemny kamień o niezwykłej czerwonej barwie przypominającej krew, daje niezwykłe wsparcie lalkarzom. Zapewnia modyfikator +5 do rzutów kością k100 na tworzenie laleczek voodoo. |
II | 70 | fluoryt | Flouryt podnosi wibracje energetyczne, posiadając ciekawą właściwość, która pozwala zatrzasnąć w nim czar, zgodnie z mechaniką zatrzaskiwania. Jego pojemność wynosi 1 użycie zatrzaśniętego czaru. |
II | 70 | gagat | Wosk w otoczeniu tego kamienia wydaje się szybciej mięknąć, a barwnik lepiej się rozprowadzać. Zapewnia modyfikator +10 do rzutu kością k100 na świecarstwo. |
I | 35 | granat | Niezwykła moc tego kamienia sprawia, że łapie on koszmary czarownika, uniemożliwiając wtargnięcie w nie. |
III | 80 | hematyt | Odpowiednio zeszlifowany czarny kamień ma ciekawą lustrzaną strukturę. Według legendy miał on symbolizować dusze zmarłego, ale po odpowiednim zbadaniu badacze słusznie zauważyli, że wzmacnia on tylko te dusze, których już dawno nie powinno być na świecie. Wzmacnia moce wskrzeszeńców, dodając modyfikator +1 do rzutu kością k6 na umiejętność kradzieży mocy. |
II | 55 | howlit | Kamień zdaje się spowalniać czas dla noszącego go czarownika, chociaż jest to niezauważalne dla pozostałych. Czarownik jest uprawniony do wykonania jednej dodatkowej akcji raz na wątek. |
III | 80 | iolit | Odkryty w 1813 roku kamień, ma wyjątkowo ciekawe właściwości łamania światła. Wspomaga zdolności rozszczepieńców, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na eksterioryzację. |
II | 55 | jadeit | Łagodzi skutki zatrucia magicznego i negatywne skutki uboczne rytuałów. W przypadku rzutu kością na skutki rytuału czarownik odnosi się do poziomu oznaczonego wyżej w tabeli (o niższym wyniku; wyjątkiem jest poziom 2-15, który nie jest negatywny). |
II | 65 | jaspis | Wyjątkowo sprytna błyskotka, ulubiona przez wszystkich jubilerów. Zapewnia modyfikator +15 do rzutu kością k100 na zdolność jubilerstwa (obróbka metali szlachetnych). |
II | 35 | kalcyt | Po prawidłowym zaklęciu i następnym rozbiciu zamienia się w czyste złoto, które można spieniężyć za 200 dolarów. Nie nadaje się do ponownego użycia. |
II | 60 | kamień księżycowy | Niezwykły kamień, który podobno został zesłany na Ziemię przez samą Lilith. Zapewnia bonus mechaniczny do czarów defensywnych na wszystkie postacie męskie wynoszący +1. Działa tylko u kobiet. |
III | 60 | karneol | Wyjątkowy kamień, w starożytnym Egipcie stosowany podczas procesu mumifikacji. Działa tylko w przypadku wskrzeszeńców. Posiadanie go przy sobie całkowicie blokuje bycie wykrytym przez medium. Skutkiem ubocznym jest fakt, że wskrzeszeniec nie dostrzeże też dusz w pobliżu. |
III | 75 | koral | Czerwony kamień o gładkiej strukturze wykrywa obecność trucizny do II poziomu w pobliżu. Drga rytmicznie, gdy ta znajduje się w najbliższym otoczeniu. |
I | 40 | kryształ górski | Wykrywa niebezpieczeństwo w pobliżu i rozświetla się jasną poświatą. Ta widoczna jest tylko dla czarownika noszącego go. Nie precyzuje źródła ani typu niebezpieczeństwa. |
II | 65 | krzemień pasiasty | Ulubiony kamień wszystkich wywiadowców. Pozwala na wykrycie kłamstwa, drgając i delikatnie wibrując. Działa tylko w przypadku postaci, które mają zdolność kłamstwa na poziomie 0 lub I. Ponadto noszący kamień musi mieć zdolność percepcji na II poziomie. |
II | 60 | kwarc dymny | Często kojarzony z ochroną, w magicznym świecie pomaga rozproszyć mgłę. Osłabia umiejętności sublimatów, którzy przebywając w pobliżu, otrzymują modyfikator -15 do rzutu kością k100 na przemianę w mgłę. |
I | 35 | kwarc różowy | Uwielbiany przez artystów, doskonale sprawdza się jako źródło weny. Pocieranie go przynajmniej trzy razy dziennie i noszenie przy sobie wspomaga proces twórczy. Podobno znajduje się on w pierścieniu rodowym Overtone. |
II | 60 | labradoryt | To ciekawy kamień, który dodaje siły pozwalającej przetrwać ciężkie momenty życia. Jego niezwykła forma osłabia moce chowańców w pobliżu. Chowańce wykorzystujące cechy z zakresu siły muszą odnosić się do poziomu niżej niż posiadany. |
III | 80 | lapis lazuli | Ciemnoniebieski i intensywny w kolorze kamień nawet pośród niemagicznych kojarzony jest ze śmiercią i duchami. Wspomaga zdolności medium, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na umiejętności przyzwania ducha i opętania. |
II | 70 | lawa wulkaniczna | Istnieje przesąd, że kamień należy przetrzeć pergaminem, z którego pomocą zamierza się konsekrować przedmiot, a ten przyniesie szczęście. Istotnie kamień zapewnia modyfikator +10 do rzutu kością k100 na konsekracje. |
II | 60 | lepidolit | Fioletowy kamień o chropowatej strukturze chroni czarownika przed dodatkowymi efektami krytycznej jedynki. Rzut dalej będzie uznawany za nieudany. |
II | 45 | malachit | To potężny, ale nietrwały kamień. Jednorazowo jest w stanie przełamać efekt czaru z dziedziny magii iluzji, pochłaniając go. Po tym natychmiast się rozpada. W tym czasie powstrzymuje ciało ofiary przed ruszeniem się, przez co ta traci 1 akcję. |
I | 35 | nefryt | Synchronizuje się z naturą, sprawiając, że relaks na jej łonie jest łatwiejszy, przyjemniejszy i przynosi lepsze korzyści mentalne. |
I | 40 | niebieski piaskowiec | Kojarzony z oczyszczeniem energetycznym, jest niemal obowiązkowym elementem biżuterii wszystkich praktyków magii rytualnej. Niweluje spadek punktów życia przez zatrucie magiczne o 5. |
III | 95 | obsydian | Potężny i nielegalny w magicznej formie kamień, dostępny na czarnym rynku. Najczęściej wykorzystywany przez żołnierzy. Czyni niewidocznym dla wszystkich rytuałów działających na lokalizację do poziomu II. |
I | 35 | oliwin | Noszony przy sercu nieznacznie spowalnia starzenie. Szczególnie lubiany przez dojrzałe czarownice, zwłaszcza z wyższych sfer. Podobno Elizabeth Williamson nie rozstaje się z pierścionkiem z właśnie z tym kamieniem. |
IV | 100 | onyks | Potężny i rzadki w magicznej odmianie czarny kamień wyciągający z czarownika jego umiejętności, pozwala na rzucanie czarów z poziomu wyższego, niż posiada czarownik noszący. W przypadku takich zaklęć dalej obowiązuje odpowiedni im próg. |
II | 70 | peridot | Kamień wspomaga umiejętności tropicieli, zapewniając modyfikator +15 do rzutu kością k100 na zdolność tropienia. |
II | 70 | perła | Ulubiony kamień marynarzy. Pomimo szorowania zawsze wydziela bardzo delikatny zapach morza, a niektórzy przysięgają, że po przyłożeniu do niego ucha, da się usłyszeć szum fal. Zapewnia bonus +15 do rzutu kością k100 na zdolność żeglarstwa. |
III | 75 | piryt | Bardzo trwały kamień wspomagający bandziorów. Zwiększa umiejętności walki wręcz noszącego, zapewniając modyfikator +15 do rzutu kością k100 na zdolność walki wręcz. |
III | 80 | prazjolit | Zawsze umieszczany w pentaklu. Wspomaga zatrzaskiwanie czarów w tymże, sprawiając, że zaklęcie będzie zatrzaśnięte o 1 raz więcej niż w rzucie kością k3. |
II | 75 | rodochrozyt | Różowy kamień o intensywnych barwach ma moce harmonizujące otoczenie. Legenda twierdzi, że w jego towarzystwie nie należy atakować z zaskoczenia. Rzeczywiście, atak z zaskoczenia na noszącego kamień jest niemożliwy. |
III | 75 | rodonit | Według legendy kamień samoczynnie ściąga w swoje towarzystwo demony, ułatwiając im drogę do świata żywych, a ostatecznie zaklęcia. Prawdą jest, że zaklinacze twierdzą, że błyskotka pomaga w pracy. Zapewnia modyfikator +5 do rzutów kością k100 na zaklinanie demonów. |
I | 45 | rubin | Wyjątkowy kamień ściśle powiązany z małżeństwem. Podobno ma moc wykrywania zdrady małżeńskiej, ale jego skuteczność jest bardzo ograniczona. Zadziała tylko w przypadku postaci zdradzających, które mają zdolność kłamstwa na poziomie 0 lub I. |
II | 60 | selenit | Ten kryształ jest często stosowany do oczyszczania i uspokajania energii w otoczeniu. Osłabia umiejętności telepatów w zakresie projekcji. Próg poprawnej projekcji na czarowniku posiadającym kamień wzrasta o 15. |
I | 45 | septarian | Brązowo-żółty kamień wyróżnia się plamkami na swojej powierzchni. Legenda głosi, że to wtopione w niego krew wrogów, którą spija, gdy zostanie przelana z rąk czarownika. Zapewnia noszącemu bonus +1 do rzutu kością k100 na wszystkie czary ofensywne. |
II | 70 | sodalit | Niebiesko-czarny kamień zawierający białe żyłki, wspiera jasność myśli i intuicję. Zapewnia bonus +15 do rzutu kością k100 na zdolność percepcji. |
I | 35 | spinel | Sprytny klejnot wykorzystywany zwłaszcza przez artystów na scenach. Noszony sprawia, że oczy czarownika migoczą tęczowym światłem. |
III | 75 | suglit | Ułatwia krawcom prace, dodając subtelności nicią i ułatwiając pracę z nimi. Zapewnia modyfikator +5 do rzutów kością k100 na przeszywanie magiczną nicią. |
III | 75 | szafir | Kamień ten intensyfikuje zdolności magiczne jubilerów, pozwalając im precyzyjnie osadzać magiczne właściwości w biżuterii. Zapewnia modyfikator +5 do rzutów kością k100 na osadzanie kamieni w biżuterii. |
III | 85 | szmaragd | Zielony kamień o intensywnym kolorze symbolizuje równowagę emocjonalną. Pomaga teoretykom magii w zatrzaskiwaniu czarów, dodając bonus +1 do rzutu kością k3 na ilość zatrzaśnięć. Ilość zatrzaśnięć nie może przekroczyć 3. |
III | 70 | szpat islandzki | Przeźroczysty i chropowaty kamień wspomaga siły witalne czarownika i zapewnia mu bonus +5 do rzutu kością k100 na statystykę sprawności. |
IV | 75 | szungit | Potężny kamień obronny, który w przypadku rozbicia rozprasza wokół czarownika kopułę chroniącą przed atakami o dowolnej mocy. Rozbicie kamienia jest akcją i wymaga roztrzaskania o twardą powierzchnię. Roztrzaskanie odbywa się poprzez rzut kością k100 na sprawność z modyfikatorem za udźwig. Próg roztrzaskania wynosi 30. |
I | 35 | tanzanit | Niektórzy twierdzą, że pomaga w nawiązaniu kontaktu z wyższym ja i duchowym przewodnictwem. Podobno pozwala porozmawiać z własnym sumieniem, ale nigdy nie udowodniono jego skuteczności, uznając, że jest to efekt placebo. |
I | 40 | topaz | Rozświetla czarownikowi noszącemu go otoczenie niczym jasna latarka. Światło jest niewidoczne dla innych postaci. |
III | 80 | turkus | Turkus symbolizuje szczerość, której nie da się wyzbyć we wspomnieniach. Wspomaga zdolności słuchaczy, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na słuchanie. |
II | 60 | turmalin czarny | Jest uważany za kamień ochronny przed promieniowaniem elektromagnetycznym, ale czarownicy wykorzystują go przede wszystkim dla ochrony przed czarami niewerbalnymi. Wszystkie takie czary rzucone na noszącego odbierają o 1/2 pż mniej niż w opisie zaklęcia. |
I | 35 | turmalin czerwony | Szczególnie popularny zwłaszcza u młodych panien. Według legendy przyciąga prawdziwą miłość, ale nigdy nie udowodniono jego skuteczności. |
III | 80 | tygrysie oko | Brązowo-pomarańczowy kamień odpowiada za wewnętrzną siłę. Wspomaga zdolności zwierzęcopodobnych, zapewniając im bonus +5 do rzutu kością k100 na komunikację. |
II | 45 | unakit | Ma zazwyczaj kolor różu. Wspomaga w zrozumieniu niespodzianek i pomaga przewidywać przyszłość. Pozwala wróżbicie na wykrycie aż 3 symboli w fusach i rzut 3 kośćmi na raz. |
III | 65 | zielony opal | Ciężki i twardy wyciąga z czarownika jego najlepsze cechy, zapewniając bonus +5 do rzutu kością k100 na statystykę talentu. |
II | 60 | zoisyt | Najlepsze zabezpieczenie przed wskrzeszeńcami. Pozwala wykryć wskrzeszeńców w pobliżu. Wymaga zdolności percepcji na poziomie III. |