III | 100 | Anesthesia Gradualis | Bardzo nieprzyjemny rytuał, stopniowo pozbawiający czucia w jednej wybranej kończynie. Uczucie postępuje przez czas 2 miesięcy fabularnych aż w końcu ofiara całkowicie traci czucie w kończynie. | Sensum in membro perditum gradatim, in animo dolor | człowiek |
II | 65 | Apsik! | Powoduje u ofiary serię niekontrolowanych kichnięć. Długotrwałe kichanie prowadzi do wyczerpania organizmu. Ofiara w tym czasie otrzymuje -5 pż M. Trwa 3 dni. | Sternutatio continua, incessabiliter provocare | człowiek |
IV | 100 | Clavicula Regis | Sprawia, że pomimo pentaklu, czarownik nie może używać swojej mocy. Każda próba rzucenia czaru przez czarownika kończy się bólem, zdającym się rozsadzać czaszkę (-10 pż W). Efekt mija samoczynnie po 2 tygodniach lub w momencie zdjęcia go przez profesjonalistę. | Potestatem tuam aufero et eam cum omnibus clavibus et omnibus sigillis claudo. Superbia tua letum tuum erit. | człowiek |
II | 75 | Desorientatio Maxima | Kompletnie dezorientuje ofiarę, sprawiajac, że ma ona znaczne trudności w poruszaniu się nawet po dobrze znanym terenie. Trwa 1 tydzień. Ofiara otrzymuje modyfikator -10 do rzutów kością k100 na zdolność talentu tropienia. | Desorientare hostem, motus difficilis, minus decem ad venationem | człowiek |
III | 95 | Echo Umarłych | Ofierze wydaje się, że słyszy echa zmarłych z zaświatów, które mogą prowadzić do szaleństwa. Rytuał nie działa na medium. Ofiara otrzymuje -20 pż M na cały czas trwania rytuału. Trwa 1 miesiąc. | Echo mortuorum, arcana susurra | człowiek |
II | 50 | Illusio Loci | Tworzy realistyczną iluzję otoczenia w modelu wybranym przez rzucającego rytuał, która może zostać przez niego tymczasowo przerwana inkantacją Finite Illusio Loci. Zabezpieczenie najczęściej wykorzystują agenci nieruchomości, przedstawiając swoim klientom znacznie ładniejszą wersję mieszkania lub domu. | Illusionem loci creare, realitas mutatur, finite ad voluntatem | lokacja |
III | 80 | Inversio Membra | Rytuał prowadzący do inwersji kończyn, która uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Ofiara za każdym razem, gdy próbuje poruszyć prawą ręką, rusza lewą nogą i na odwrót. Trwa 2 tygodnie. | Membra invertuntur, confusio motuum, bi hebdomada perdurat | człowiek |
II | 60 | Kwaczka-dziwaczka | Zmienia głos ofiary tak, aby brzmiał jak kacze kwakanie, przypominające Kaczora Donalda. Trwa 1 dzień. | Vox anatis, mutationem ridiculam effice | człowiek |
II | 45 | Lustereczko powiedz przecie | Tworzy w lokacji lustro, które odbija tylko najgorsze i najbardziej obrzydliwe cechy przeglądającego się w nim. W przypadku patrzenia w lustro zabiera -10 pż M. | Speculum sanguineum, veritatem horribilem monstrare | lokacja |
III | 85 | Mania Persecutionis | Ofiara ma wrażenie, że jest prześladowana, co może prowadzić do pojawienia się manii prześladowczej. Spodziewa się, że nieustannie ktoś za nią chodzi, zostawia jej nieprzyjemne pogróżki i tropi jej każdy ruch. | Persecutionis maniam inducere, paranoia crescit, umbras timere | człowiek |
III | 80 | Pechowy rytuał | Sprawia, że osobę dotkniętą rytuałem nawiedza ogromny pech. Przez okres 2 tygodni fabularnych otrzymuje ona -5 do rzutu kością k100 na wybraną przez rzucającego statystykę magiczną. | Fatum tuum malum est. Hoc tibi noceat, quod mereris. | człowiek |
III | 65 | Rytuał Berserkera | Po wejściu na dany obszar osobę ogarnia gniew do tego stopnia, że nie może się opanować i atakuje pierwszego delikwenta, jakiego zobaczy. | Ritus irae, furor surgit, hostem pete primorem | lokacja |
II | 65 | Rytuał dobrego losu | Sprawia, że osobę dotkniętą rytuałem spotyka niezwykłe szczęście. W przyszłości jednorazowo niweluje skutki krytycznej porażki, następnie efekt mija. | Tu eris electus ex fatis. Fortuna tibi ridebit, et omnes ad pedes tuos cadent. | człowiek |
II | 70 | Rytuał drugiej twarzy | Sprawia, że twarz czarownika przeobraża się na do końca dnia w tę, należącą do właściciela paznokcia lub włosa. Uwaga! Wymagane jest posiadanie paznokcia lub włosa osoby, którą czarownik ma się przemienić. | Faciem tuam capio, vitam tuam capio. Nunc eam ut larvam induo. | człowiek |
I | 30 | Rytuał fałszywego skarbca | Tworzy iluzję, że w lokacji znajduje się skarbiec pełen złota i artefaktów. Rytuał doskonale służy łapaniu ludzi w pułapki, zwłaszcza chciwych. | Thesaurus fictus, divitias ostentare | lokacja |
I | 40 | Rytuał fałszywego słońca | Tworzy iluzję słońca świecącego w lokacji, niezależnie od rzeczywistych warunków pogodowych. Oprócz efektu światła, nie zapewnia dodatkowego ciepła. | Sol fictus, lucem et calorem simulare | lokacja |
I | 35 | Rytuał iluzorycznego mostu | Tworzy iluzję mostu nad przepaścią lub wodą, który wydaje się stabilny, ale znika pod ciężarem człowieka lub zwierzęcia. | Pons illusorius, viam fallacem ostendere | lokacja |
III | 95 | Rytuał Insania | Ofiara widzi i słyszy urojone rzeczy, pojedyncze omamy, nad którymi rzucający nie jest w stanie zapanować. Ofiara otrzymuje obrażenia -10 pż M przez cały czas trwania rytuału. | Nescis si verum sit aut mendacium, quia furor in domo tua commoratus est | człowiek |
II | 65 | Rytuał jasnej nocy | Sprawia, że ofiara każdej nocy lunatykuje. W tym stanie jest bardzo podatna na sugestie, może również odpowiadać na pytania. Każda sugestia prowadząca do skrzywdzenia siebie lub innej osoby natychmiastowo wybudza śniącego. Trwa 1 tydzień. | Egredere in noctem, excipit te. Loquere ad eam, audi illam. | człowiek |
I | 35 | Rytuał Jeremiasza | Rytuał wymaga ogromnego skupienia i całkowitej ciszy. Rzucający rytuał po odprawieniu go natychmiast zasypia, niezależnie od okoliczności w jakich się znajduje i śni mu się proroczy sen. Niestety wyśnione w ten sposób wróżby są zwykle nieczytelne i zawiłe, jednak wprawny wróżbita będzie w stanie je zinterpretować. | Dirige me per vias somno meo. Ostende mihi verum quod quaero. | człowiek |
II | 75 | Rytuał koszmaru | Przez okres 2 tygodni fabularnych, ofiarę zaklęcia zaczynają nawiedzać niezwykle żywe, realistyczne koszmary. Ofiara powinna odegrać razem z rzucającym rytuał sen, w którym to steruje on jej doznaniami pod swoją postacią. Ofiara w tym czasie otrzymuje obrażenia -10 pż M. | Somnium exterreri non sit requiem dabo tibi, et anima eorum tormenta patitur | człowiek |
III | 75 | Rytuał niepokoju | Na czas 1 tygodnia, osoba, w którą wymierzony był rytuał, czuje niepokój, doświadcza drżenia dłoni, niemożności skupienia się, a nawet zawrotów głowy. Otrzymuje również karę -5 rzutów kością k100 na statystykę do siły woli. Nie działa na osoby będące pod działaniem Rytuału odwagi. | Anxietates animae tuae occupavit, timidus es | człowiek |
II | 55 | Rytuał obszernej maski | Wszystko to, co znajduje się w środku pentagramu znika, łącznie z osobami i przedmiotami. Do pentagramu swobodnie można wkroczyć, a głosy osób znajdujących się w jego środku są słyszalne dla otoczenia. Po wejściu w obszar rytuału, odsłania on swoje tajemnice i ukryte obiekty. | Sancta symbolum, ab alienorum intuitum nos absconde. Mysteria nostra defende. | lokacja |
II | 35 | Rytuał pana domu | Tworzy iluzję właściciela mieszkania, odstraszając intruza. Przejrzenie iluzji wymaga rzutu kością na statystykę talentu z modyfiaktorem za zdolność percepcji. Próg wynosi 50. | Ego dominus domus meae sum, et semper eam ab extraneis custodibo. Etiam cum absim, imago mea hic erit. | lokacja |
II | 75 | Rytuał przeklętego gońca | Rytuał bardzo często wykorzystywany, do dawania ostrzeżeń poszczególnym rodzinom. Sprawia, że nawiedzają je różne nieprzyjemne omeny - jedzenie pleśnieje, z kranu cieknie krew, do okien dobijają się wrony. Trwa 1 miesiąc fabularny. | Audi admonitionem meam diligenter, expecto auguria, quae te servabit | człowiek |
III | 90 | Rytuał przeklętego widzenia | Na krótki czas pozwala widzieć dusze, ale za cenę psychicznego bólu. Rzucający otrzymuje -30 pż M przez czas trwania rytuału. Nie uniemożliwia komunikacji z duszami. Trwa 3 dni. | Visio maledicta, revela quae abscondita sunt | człowiek |
II | 45 | Rytuał setek drzwi | W przypadku wtargnięcia obcego na posesję, tworzy w ścianie wiele drzwi, uniemożliwiając zlokalizowanie tych właściwych. Lokalizacja właściwych drzwi wymaga rzutu kością k100 na statystykę talentu z modyfikatorem za zdolność tropienia. Próg wynosi 60. | Domus mea confundat gressus tuos et sensus tuos. Ad perniciem et insaniam te perducat | lokacja |
II | 45 | Rytuał słodkiej chęci | Rytuał rzucany najczęściej na sklepy. Sprawia, że po przekroczeniu progu, osoba odczuwa silne szczęście i przeczucie, że znalazła się we właściwym miejscu. | Det locus quisque quod quaerunt. Det locus quisque quod quaerunt. Felicem emptori afferat pecuniam possessori | lokacja |
II | 45 | Rytuał szkaradnej piękności | Sprawia, że ofiara rytuału przez 1 miesiąc fabularny jest widziana w oczach obcych ludzi jako osoba niezwykle piękna. Skutkiem ubocznym rytuału, jest to, że sama siebie w lustrze postrzega jako szkaradę. | Facies mea omnes delectabit, corpus mentes eorum auferet | człowiek |
II | 75 | Rytuał sztucznego voodoo | Na odległość może spowodować u celu iluzję bólu fizycznego. Osoba rzucająca wyobraża sobie obrażenia, jakich może doznawać osoba, na którą skierowane jest zaklęcie. Ból zadaje tylko obrażenia mentalne wysokości 20 pż M. Trwa 1 dzień. | Fallacia est, sed vera est, crede | człowiek |
III | 95 | Rytuał trwałego lęku | Sprawia, że ofiara odczuwa stały lęk. Może być to powód zupełnie urojony bądź ma wrażenie, że jej największe strachy się iszczą. Ofiara otrzymuje karę -10 do rzutów kością k100 na siłę woli. Nie działa na osoby będące pod działaniem Rytuału odwagi. Trwa 1 miesiąc. | Sentio spiritum meum in collo tuo. Time me, quia si invenero te, occidam te. | człowiek |
III | 45 | Rytuał ukrytej obecności | Ten rytuał sprawia, że przedmiot staje się niewidzialny dla wszystkich, poza osobą, która go zaklęła. Może być wykorzystany do ukrycia ważnych przedmiotów lub jako część strategii w pojedynkach. Nie działa na pentakl i athame. | Objectum ab omnibus abscondere, nisi a mago revelatum | przedmiot |
II | 30 | Rytuał wykluczenia | Rytuał niezwykle często wykorzystywany przez czarownice, w celu ukrywania budynków, przed śmiertelnikami. W ich oczach jawią się jako opuszczone, brzydkie i nieprzyjemne miejsce, nawet jeśli zdecydują się przekroczyć ich próg, mogą dostrzec jedynie opuszczone wnętrza. Rytuał nie działa na czarowników, jest nim objęta cała dzielnica Deadberry i Salem. | Ab indignis, infidelibus et peregrinis locum istum abscondat potestas, ut nobis portus sit securus | lokacja |
II | 75 | Rytuał zdrowego ciała | Sprawia, że na okres 3 dni znikają objawy dowolnej choroby z wyjątkiem efektów zatrucia magią. Rytuału nie należy powtarzać zbyt często, bo może to doprowadzić do długotrwałych uszczerbków na zdrowiu i obniżenia odporności. | Hoc corpus morbi dimittant, sanum et mirabile reddant | człowiek |
II | 45 | Rytuał zmiennej formy | Rytuał ten sprawia, że przedmiot wydaje się zmieniać kształt i rozmiar w oczach obserwatora, choć w rzeczywistości pozostaje niezmieniony. Może być stosowany do dezorientacji lub jako element zmyłki. | Formam objecti mutare, illusio oculorum, realitas manet | przedmiot |
II | 35 | Rytuał znikających przedmiotów | Tworzy dziwną iluzję dzięki której każdy dotknięty niemagiczny przedmiot w lokacji znika i natychmiast pojawia się kilka metrów dalej dezorientując złodziejaszka. | Objecta evanida, visu subtrahere | lokacja |
II | 65 | Sexus coegi | Często wykorzystywany w domach publicznych. Zwiększa popęd seksualnych wszystkich osób znajdujących się na danym obszarze. | Pergat iocus, gaudeat mundus in utero | lokacja |
I | 40 | Sufitorium | Ciekawy rytuał, który sprawia, że sufit w lokacji wydaje się otwierać na wyjątkowo gwieździste nocne niebo. | Tectum mutabile, caelum ostentare | lokacja |
III | 85 | Susurros ab illo mundo | Chwilowo, na okres kilku godzin osłabia zasłonę z „drugą stroną”, sprawiając, że ofiara słyszy szepty zza światów. Istniały przypadki, że czarpwnicy odprawiali ten rytuał na samych sobie, chcąc skontaktować się ze zmarłymi bliskimi, jednak wyłuskanie konkretnego głosu spośród wszystkich błąkających się dusz zakrawa na niemożliwe. Ofiara przez następne 2 tygodnie fabularne otrzymuje karę -10 do siły woli. | De mundo susurrus interitus vestri et animae vos devorabunt | człowiek |
II | 60 | Śmieszek | Powoduje niekontrolowany śmiech u ofiary. Śmiech trwa przez cały dzień co prowadzi do wyczerpania organizmu. Ofiara w tym czasie otrzymuje -5 pż M. | Risus incontrolatus, hilaritatem sine fine inducere | człowiek |
II | 55 | Świerzbiacz | Powoduje nieznośne swędzenie u ofiary, zwłaszcza miejsc intymnych. | Pruritus intensus, irritationem maximam inducere | człowiek |
III | 95 | Tenebrae Omnipraesentes | Po wtargnięciu intruza sprowadza do lokacji wszechobecną ciemność przez którą nie przebijają się żadne czary ani przedmioty rozświetlające. Ofiary otrzymują modyfikator -40 do rzutu koscią k100 na wszystkie akcje wymagające celowania (np. czary, strzały z broni palnej). | Tenebrae omnipraesentes, lumina magicamque obscurare, intrusum celare | lokacja |
II | 60 | Tremor Maximus | Wywołuje ogromną tremę w ofierze, powodując, że ta ma tylko pustkę w głowie podczas występów albo przemówień publicznych. Trwa 3 dni. | Maxima trepidatio, mens vacua, ter dies perturbatio | człowiek |
II | 40 | Vox venti | Po dotknięciu konsekrowanego przedmiotu, wokół rozbrzmiewa muzykalny głos, słyszalny tylko dla czarowników i czarownic. To ulubiony sposób ukrywania tajnych przejść, jako że głosowi można nadać powtarzalną sentencję, która może np. prowadzić do wybranego miejsca. | Musica vocis meae nos perducat ad metam | przedmiot |
III | 80 | Wewnętrzny narrator | Ofiara słyszy wewnętrzny głos, który komentuje jej poczynania. Jest on niezwykle irytujący, nie pozwala jej się całkowicie skupić, nierzadko wygłasza nieprzychylne opinie. Trwa 1 miesiąc. | Vox stulta te visitabit et de actibus tuis stultis explanabis | człowiek |
II | 60 | Znikająca podłoga | Po wtargnięciu intruza, podłoga staje się iluzoryczna i działa niczym zapadnia, sprawiając, że intruzi wpadają piętro niżej. Niemożliwe do użycia bezpośrednio na poziomie gruntu. | Intrusum in abyssum ducere, pavimentum fallax, secundo plano cadere | lokacja |