Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

STATYSTYKI I ZDOLNOŚCI

W celu dywersyfikacji postaci, a także określenia jej umiejętności i rozwoju używamy systemu statystyk i zdolności. Dla ułatwienia należy przyjąć, że statystyki określają możliwości postaci, natomiast zdolności - jej poziom w konkretnych kwestiach, takich jak różne rodzaje sportu, magii rytualnej, wiedza naukowa i akademicka itd.

Statystyki odzwierciedlają poziom postaci w danej dziedzinie magicznej lub psychofizycznej. Ich rozwój jest możliwy poprzez regularne korzystanie z danej dziedziny i jej naukę w trakcie fabuły oraz zakup punktów w Sklepie Mistrza Gry.

Statystyki dzielimy na dwa typy: statystyki magiczne oraz statystyki zdolności. Dodatkowo system statystyk zdolności podzielony jest na poszczególne i konkretne zdolności, które zapewniają dodatkowe modyfikatory do rzutu kością oraz uprawniają postać do korzystania z dedykowanych mechanik.
[ukryjedycje]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 28 2024, 14:42, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

STATYSTYKI MAGICZNE

Statystyki magiczne odpowiadają za predyspozycje magiczne postaci oraz jej siłę woli. Te statystyki nie mają dodatkowych specjalizacji.
Każda ze statystyk magicznych posiada osobną księgę czarów oraz rytuałów, a także może być wykorzystywana w innych mechanikach dostępnych na forum, co jest każdorazowo opisane przy każdej z nich. Ponadto każda z magii ma swój szczególny kolor, który ma znacznie w przypadku wykorzystania świec w rytuałach danej dziedziny. Najbardziej wprawne oko jest w stanie rozróżnić cząsteczki magii z danej dziedziny, ale jest to sytuacja wybiórcza i ma odniesienie jedynie w przypadku wątków z mistrzem gry. Ponadto kolory magii mają znaczenie kulturowe.

StatystykaOpis działania
Magia anatomicznaSkupia się na organizmach ludzkich oraz humanoidalnych, ale obejmuje też wiedzę z zakresu wszystkich organizmów żywych. Pozwala nie tylko na rozpoznanie i leczenie chorób, ale także w swoich księgach posiada zaklęcia ofensywne, mogące ranić przeciwnika. Najczęściej wykorzystywana jest przez uzdrowicieli. Niezbędna w przypadku specjalistów magicyny oraz magicznych lekarzy. Konieczna do nauki biokinezy.
Kolorem magii anatomicznej jest biały.
Magia iluzjiWpływa na percepcję i postrzeganie rzeczywistości, dokonując w niej iluzorycznych zmian. Swoją mocą jest w stanie oszukać nawet rzucającego, a jej efekty są jak najbardziej realne, choć na ogół nie dokonuje przemian otoczenia. Wykorzystywana przede wszystkim w rytuałach i pojedynkach. Większość zaklęć magii iluzji wywołuje jedynie obrażenia psychiczne, a za ich wiarygodne odegrania odpowiedzialni są gracze. Część zaklęć, jeśli wyrzucona jest z dostateczną siłą, może przenikać do realnego świata. Konieczna do nauki telepatii.
Kolorem magii iluzji jest niebieski.
Magia naturyMagia skupiająca się wokół fauny oraz flory ziemskiej, a także manipulacji zjawiskami pogodowymi. Wykorzystywana jest w rytuałach oraz pojedynkach. Ta dziedzina odpowiada także za wiedzę w zakresie magicznej natury i występujących w niej zjawisk. Często wykorzystywana przed badaczy, myśliwych, opiekunów bestii. Konieczna do nauki przywołania chowańca.
Kolorem magii natury jest zielony.
Magia odpychaniaTo magia ochronna i śledcza w szerokim tego słowa rozumieniu. Jej księgi zawierają przede wszystkim zaklęcia defensywne i ofensywne. Magia odpychania jest niezwykle często wykorzystywana w pojedynkach. To istotna dziedzina w magii rytualnej, zwłaszcza zabezpieczającej przestrzeń. Jej znajomość jest niezbędna dla większości Czarnych Gwardzistów. Konieczna do nauki magii niewerbalnej.
Kolorem magii odpychania jest czerwony.
Magia powstaniaW założeniu jest w stanie stworzyć coś namacalnego z pozornie nic nieznaczących elementów. To ważna dziedzina rytualna dla rzemieślników i twórców. Odpowiada także za kwestie prowadzenia badań nad przedmiotami i ogólną naturą magii. Magia powstania może być również wykorzystywana w walce, ale w znacznie mniejszym stopniu niż jej siostry. Konieczna do poprawnego zatrzaskiwania czarów oraz części rzemiósł magicznych.
Kolorem magii powstania jest żółty.
Magia wariacyjnaSzeroka i trudna dziedzina obejmująca szeroki zakres czarów i rytuałów. Ma przede wszystkim działanie transfiguracyjne, lecz nie należy mylić jej z magią powstania. Odpowiada za przemianę jednej materii w inną lub nadawanie danemu obiektowi zmiennych cech. Przydaje się również w pojedynkach i magii rytualnej. Często wykorzystywana zwłaszcza przez Czyścicieli w Czarnej Gwardii. Konieczna do nauki sublimacji.
Kolorem magii wariacyjnej jest fioletowy.
Siła woliTo statystyka wchodząca w skład magicznych, ale nie będąca dziedziną magii w rozumieniu zaklęć i rytuałów, cechująca osoby wytrzymałe psychiczne i mało podatne na wpływ otoczenia, zwłaszcza świata magicznego. Cechuje osoby często korzystające z magii. Ma bezpośredni wpływ na żywotność postaci oraz zatrucie. Jest niezbędna dla praktyków magii rytualnej, odpowiada także samokontrolę odmieńców i osób mających ekspozycje na brutalne sceny.


Wszystkie statystyki magiczne oraz statystyka siły woli przekładają się bezpośrednio na poziom wiedzy lub biegłości, jaką postać posiada w danej dziedzinie. Co do zasady im wyższy poziom w danej dziedzinie posiada postać, tym bardziej jest zaznajomiona z jej tajnikami. Poziomy te mają odzwierciedlenie w przypadku rzucania zaklęć, wykonywania rytuałów i klątw, lub rozumienie pewnych teoretycznych zagadnień z dziedzin magicznych.
StatystykaPoziom
0-4Poziom początkujący (I)
Postacie na tym poziomie mają raczej ograniczoną wiedzę w danym obszarze lub jej zdolności są rozwinięte na podstawowym poziomie. Ten poziom tej adekwatny do ukończenia szkółki kościelnej z miernymi wynikami w danej dziedzinie lub niekorzystaniu z danej dziedziny i stopniowym zapominaniu zdobytej w szkole wiedzy.
5-19Poziom średniozaawansowany (II)
Cechuje postacie, które posiadają już ugruntowaną wiedzę w danym obszarze lub jej zdolności są rozwinięte w danej dziedzinie. Posiadając poziom średniozaawansowany, można bezproblemowo wykonywać podstawowe zadania w danym obszarze oraz na podstawowym poziomie wykonywać zawód związany z daną statystyką. Postacie na tym poziomie posługują się magią w danym zakresie na poziomie przeciętnym.
20-34Poziom zaawansowany (III)
Postacie posiadające ten poziom są najczęściej bardzo doświadczone w danym obszarze magii lub mają wyjątkowo rozwinięte zdolności w danej dziedzinie. W swoich zawodach bardzo rzadko popełniają błędy i najczęściej są w stanie z łatwością nauczać innych. Ten poziom statystyk najczęściej będą posiadać postacie, które ukończyły studia w danym zakresie, lub pasjonują się daną dziedziną magiczną i wykorzystują ją na co dzień w praktyczny i teoretyczny sposób.
35-50Poziom ekspercki (IV)
Najwyższy możliwy do uzyskania poziom. Posiadają go jedynie postaci wykazujące się wyjątkową wiedzą w danym obszarze lub wyjątkowymi umiejętnościami w danej dziedzinie. W społeczeństwie istnieje bardzo mało takich jednostek i najczęściej są one doświadczonymi i starszymi czarownikami. Poziom ekspercki znacznie wykracza poza możliwości typowego czarownika i jest dostępny tylko w przypadku ugruntowanego i długotrwałego rozwoju postaci. Poziom jest niemożliwy do osiągnięcia z poziomu karty postaci.


Podane poziomy są jedynie podglądowe i mają na celu ułatwienie zrozumienia mechaniki. Według logiki, co ma również zastosowanie na fabule, postać posiadająca 19 punktów w danej statystyce, będzie w niej bardziej zaawansowana niż postać posiadająca ich 5, mimo że są na jednym samym poziomie.
Postać może rozwinąć maksymalnie 50 punktów w każdej ze statystyk oraz posiadać do 5 punktów pochodzących z przedmiotów dodatkowych. W przypadku pełnego rozwoju oraz pełnego ekwipunku postać może posiadać maksymalnie 55 punktów w statystyce. Po przekroczeniu 25, a później 40 punktów (z wykluczeniem przedmiotów dodatkowych) punkty statystyk stają się droższe.

[ukryjedycje]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 28 2024, 14:42, w całości zmieniany 5 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

STATYSTYKI ZDOLNOŚCI

Do statystyk zdolności należą:

StatystykaZakres
CharyzmaOdpowiada za zdolność postaci do swobodnego wyrażania siebie i swoich emocji, a także zjednania sobie ludzi z pomocą różnych technik manipulacyjnych. Umożliwia swobodne kłamanie lub perswadowanie swoich racji, a także podrywanie. Cechuje polityków, osoby działające społecznie, a także często przemawiające przed tłumem.
SprawnośćTo statystyka odpowiadająca za ogólne fizyczne predyspozycje postaci, jej wytrzymałość fizyczną oraz rozwój tkanki mięśniowej. Odpowiada za udźwig, jak i możliwości ciała. Rozwinięta cechuje sportowców, ale także osoby regularnie biorące udział w pojedynkach lub bójkach. Ma bezpośrednie przełożenie na punkty życia postaci.
TalentOkreśla szeroką gamę zdolności i predyspozycji postaci w kwestiach manualnych oraz psychofizycznych, a także kreatywnych. W poczet talentów wliczamy wszystkie zdolności, które nie mieszczą się charakterem w innych statystykach.
WiedzaOkreśla wiedzę ogólną postaci na temat otaczającego ją świata oraz jej zdolności poznawcze. Odpowiada za zdolność łączenia pozornie nieistotnych faktów. Cechuje przede wszystkim naukowców i badaczy.


Podczas gdy statystyka określa ogólny poziom postaci w danym zakresie, same zdolności dzielą się w określonych wyżej grupach. Co do zasady, brak danej zdolności oznacza niemal całkowitą niewiedzę lub brak umiejętności postaci w tej dziedzinie, z wyjątkiem powszechnie znanych faktów. Dla przykładu: postać nieposiadająca zdolności religioznawstwa, będzie znać fakty z Księgi Bestii, ale nie będzie umieć ułożyć ich chronologicznie lub powiązać ze sobą; postać nieposiadająca zdolności języka francuskiego, będzie w stanie go rozpoznać, ale nie zrozumieć.

Każda zdolność jest poziomowana od I do IV, dodając odpowiedni bonus za rzuty kością k100 na daną statystykę zdolności. Każda zdolność ma koszt PSo (punktów statystyk ogólnych), które można zakupić w sklepie mistrza gry lub otrzymać za okresowe rozliczenie kalendarza. Ceny podane w tabelce są najwyższymi cenami za dany poziom, co oznacza, że w przypadku rozwoju na wyższy poziom należy opłacić jedynie różnicę w cenie.

PoziomOpisBonusKoszt (PSo)
IOkreśla osoby na amatorskim poziomie w danym zakresie. To podstawowy poziom umiejętności w danym zakresie, cechujący osoby dopiero uczące się tematu lub niekorzystające z niego na co dzień.+51
IIOkreśla osoby w średniozaawansowanym poziomie w danym zakresie. To poziom pozwalający wykonywać zawód związany z daną zdolnością, cechuje osoby zaznajomione z tematem na profesjonalnym poziomie, ale nie wyróżniające się w nim na tle statystycznej konkurencji.+206
IIIOkreśla osoby w zaawansowanym poziomie w danym zakresie. To poziom określający osoby przodujące w danym zakresie i wyróżniające się na tle innych, które mogą pełnić wysokie stanowiska, a także być określanymi mistrzami w swoim fachu.+5015
IVOkreśla osoby na eksperckim poziomie w danym zakresie. To poziom określający osoby znacznie przodujące w swojej dziedzinie, które w całym kraju mają albo bardzo ograniczoną, albo całkowity brak konkurencji.
Uwaga! Poziom IV można nabyć tylko poprzez długofalowy fabularny rozwój postaci i nie ma możliwości zakupu poziomu z karty postaci.
+10030


Charyzma


W przypadku każdej ze zdolności oprócz posiadania odpowiedniego poziomu zdolności, konieczne jest także wiarygodne odgrywanie zdolności.

ZdolnośćZakres
AktorstwoUmiejętność prezentowania się przed publicznością w wiarygodny i efektywny sposób. Jest to zdolność występowania na scenie i teatralnego odgrywania ról. Wysoko rozwinięta cechuje osoby, które dobrze wypadają nawet przed szeroką publicznością.
DowodzenieZdolność inspirującego i efektywnego kierowania grupą ludzi. Obejmuje umiejętność motywowania, koordynowania działań oraz podejmowania decyzji. Osoby z wysoko rozwiniętym dowodzeniem potrafią skutecznie zarządzać zespołami, prowadzić ich do osiągania celów, a także radzić sobie w sytuacjach kryzysowych, zachowując spokój i jasność umysłu.
KłamstwoUmiejętność przekonywania innych do nieprawdziwych informacji bez wykrycia. Osoby posiadające tę zdolność są w stanie skutecznie manipulować faktami, zachowując przy tym wiarygodność. Wysoko rozwinięte kłamstwo charakteryzuje się umiejętnością ukrywania emocji, tworzenia przekonujących historii oraz zachowania spójności w swoich wypowiedziach.
PerswazjaZdolność przekonywania innych do swoich poglądów, idei lub działań. Wymaga zrozumienia psychologii ludzkiej, umiejętności argumentacji oraz empatii. Osoby z wysokim poziomem perswazji potrafią skutecznie wpływać na decyzje i zachowania innych, wykorzystując odpowiednie argumenty, emocje i techniki komunikacyjne.
Savoir-vivreZnajomość i stosowanie zasad dobrego wychowania, etykiety i protokołu w różnych sytuacjach społecznych. To zdolność do właściwego zachowania się w obecności innych, znajomość zasad zachowania przy stole, w trakcie rozmów oraz w różnych kontekstach kulturowych. Osoby z wysoko rozwiniętym savoir-vivre wyróżniają się elegancją, taktownością i zdolnością do tworzenia pozytywnych, harmonijnych relacji interpersonalnych.
Uwaga! W przypadku postaci pochodzących z rodów w Kręgu wymagany jest poziom minimum I.


Sprawność


ZdolnośćZakres
BaletForma tańca charakteryzująca się dyscypliną, techniką oraz precyzyjnymi i wyrafinowanymi ruchami. Balet wymaga lat treningu, rozciągliwości, siły i gracji. Tancerzy baletowi wykonują skomplikowane kombinacje kroków, skoków i piruetów, często do klasycznej muzyki. Balet jest nie tylko formą artystyczną, ale również narracyjną, opowiadającą historie poprzez ruch i ekspresję.
GibkośćZdolność do wykonywania ruchów z dużą elastycznością i płynnością. Obejmuje umiejętności takie jak zginanie, skręcanie i rozciąganie ciała. Osoby o wysokiej gibkości wyróżniają się w dziedzinach takich jak gimnastyka, taniec czy akrobatyka, dzięki swojej zdolności do wykonania skomplikowanych i efektownych ruchów.
JeździectwoZdolność do jazdy i komunikacji z koniem. Obejmuje umiejętności takie jak kontrola zwierzęcia, utrzymanie równowagi i techniki jazdy. Jeździectwo jest zarówno formą rekreacji, jak i sportu konkurencyjnego, w tym skoków przez przeszkody czy ujeżdżenia.
PływanieZdolność poruszania się w wodzie, wykorzystując różne style pływackie. Wymaga koordynacji, siły oraz zdolności do kontroli oddechu. Pływanie jest zarówno formą rekreacji, jak i na wysokim poziomach formą konkurencyjnego sportu.
RzeźbaKształt i budowa mięśni ciała, często rozwijana poprzez ćwiczenia siłowe i kulturystykę. Osoby zajmujące się rzeźbieniem swojej sylwetki koncentrują się na zwiększaniu masy mięśniowej, definicji mięśni oraz ogólnej kondycji fizycznej.
Sport (rodzaj) To kategoria obejmująca szeroki zakres aktywności fizycznych i sportów, od tenisa, przez piłkę nożną, koszykówkę, aż po ekstremalne sporty jak wspinaczka czy paralotniarstwo. Każdy sport wymaga specyficznych umiejętności, takich jak zwinność, koordynacja, wytrzymałość czy taktyka. Osoby uprawiające różne dyscypliny sportowe rozwijają swoje umiejętności fizyczne i mentalne, dążąc do osiągnięcia celów sportowych i poprawy ogólnej kondycji.
Uwaga! W ten katalog wpisać można dowolny sport istniejący w latach 80. Do najpopularniejszych należą hokej, baseball, rugby, futbol amerykański, koszykówka. Każdy z wybranych sportów należy wybrać osobno i określić mu poziom.
SzybkośćUmiejętność poruszania się lub reagowania w krótkim czasie. Wysoka szybkość jest kluczowa w wielu dyscyplinach sportowych, takich jak sprinty, pływanie czy sporty zespołowe, gdzie szybkie reakcje i tempo ruchu mogą decydować o sukcesie. Ma bezpośredni wpływ na mechanikę uniku.
Taniec towarzyskiUmiejętność wykonywania tradycyjnych tańców w parach, które charakteryzują się elegancją, rytmicznością i zgodnością ruchów. Obejmuje takie tańce jak walc, tango, cha-cha czy foxtrot. Taniec towarzyski wymaga nie tylko techniki, ale również umiejętności komunikacji i współpracy z partnerem, zachowania odpowiedniej postawy oraz wyrażania emocji poprzez ruch.
UdźwigZdolność do podnoszenia, noszenia lub przesuwania ciężkich przedmiotów. Wymaga siły, wytrzymałości i dobrej techniki. Jest to umiejętność szczególnie ceniona w sportach siłowych, takich jak podnoszenie ciężarów, ale także w codziennych czynnościach wymagających fizycznego wysiłku. Przyjmuje się, że postać na poziomie I może przenosić na znaczne odległości ciężary równe mniej więcej 1/2 swojej wagi, na poziomie II - równowartość swojej masy, na poziomie III około 150% swojej wagi, a na poziomie IV jej dwukrotność.
Walka wręczUmiejętność obrony lub ataku bez użycia broni. Obejmuje różne formy sztuk walki, boks, judo czy zapasy. Osoby trenujące walkę wręcz rozwijają swoją siłę, zwinność, koordynację oraz techniki walki. Na życzenie gracza może on uzupełnić nazwę zdolności o nawias konkretnej dziedziny z zakresu walki wręcz. W innym przypadku uznaje się, że jest to nieokreślona walka uliczna. Aby w walce móc korzystać z broni białej, należy posiadać minimum II poziom. Odpowiada bezpośrednio na mechanikę pojedynków wręcz.
ŻeglarstwoUmiejętność prowadzenia i obsługi łodzi. Wymaga znajomości technik żeglarskich, nawigacji, obsługi żagli i przestrzegania zasad bezpieczeństwa na wodzie. Żeglarze muszą umieć dostosować się do zmieniających warunków pogodowych i morskich.


Talenty



ZdolnośćZakres
AlchemiaUmiejętność przeprowadzania skomplikowanych procesów chemicznych i transformacji substancji w eliksiry. Wymaga dogłębnej wiedzy o właściwościach chemicznych, sztuce warzenia eliksiru i wykorzystania surowców w przygotowywaniu mieszanek magicznych. Alchemicy często eksperymentują z różnymi składnikami, tworząc eliksiry użytkowe, bojowe i trucizny o unikalnych substancjach. Odpowiada za warzenie eliksirów.
GotowanieTalent do przygotowywania posiłków, łączenia smaków i składników w harmonijny sposób. Wymaga znajomości technik kulinarnych, kreatywności oraz umiejętności dostosowania się do różnych preferencji smakowych. Osoby z rozwiniętym talentem gotowania potrafią tworzyć smaczne i estetycznie prezentujące się dania, a także eksperymentować z nowymi przepisami. Odpowiednia za mechanikę magicznych wypieków.
JubilerstwoTalent do projektowania i tworzenia biżuterii oraz innych przedmiotów z drogocennych metali i kamieni. Wymaga precyzji, artystycznego wyczucia oraz znajomości technik obróbki metali i osadzania kamieni. Jubilerzy potrafią tworzyć zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne wzory biżuterii, łącząc kunszt rzemieślniczy z estetyką. Odpowiada za wytwarzanie magicznej biżuterii.
KadzielnictwoUmiejętność wykorzystania roślin do plecenia magicznych kadzideł. Wymaga znajomości właściwości magicznych roślin oraz sposobów ich przetwarzania. Kadzielnicy potrafią identyfikować, zbierać i przetwarzać rośliny, tworząc produkty wspomagające magię użytkowników. Odpowiada za mechanikę plecenia kadzideł.
KrawiectwoZdolność do projektowania i szycia odzieży, która jest zarówno funkcjonalna, jak i estetycznie przyjemna. Krawiectwo obejmuje umiejętność doboru tkanin, krojenia, szycia oraz dostosowywania ubrań do indywidualnych potrzeb klientów. Dobrzy krawcy potrafią tworzyć odzież na miarę, która doskonale pasuje i podkreśla atuty sylwetki. Odpowiada za szycie magicznych ubrań.
KonsekracjaZdolność do poświęcania przedmiotów, miejsc lub osób w celu nadania im znaczenia rytualnego. Wymaga głębokiej duchowej wiedzy oraz zrozumienia rytualnych praktyk. Konsekracja jest często stosowana w różnych tradycjach religijnych i duchowych do nadawania sakralnego charakteru przedmiotom, takim jak amulety, świątynie czy nawet całe tereny. Odpowiada za mechanikę konsekracji przedmiotów, czyli tworzenie przedmiotów rytualnych. Odpowiada za mechanikę konsekracji.
MajsterkowanieTo umiejętność praktycznego tworzenia, naprawiania lub modyfikowania różnorodnych przedmiotów, narzędzi lub urządzeń, często wykorzystując w tym celu ręczne narzędzia i materiały dostępne w domowym warsztacie. Majsterkowanie obejmuje szeroki zakres działalności, od prostych napraw domowych, przez konstruowanie urządzeń mechanicznych, aż po bardziej zaawansowane projekty elektroniczne lub stolarskie.
PercepcjaZdolność dostrzegania i interpretowania subtelnych sygnałów ze środowiska. Osoby z wysoką percepcją szybko zauważają detale, zmiany w otoczeniu oraz niuanse w zachowaniu innych. Talent ten jest szczególnie przydatny w sytuacjach wymagających uważnej obserwacji i szybkiego reagowania. Odpowiada za zdolność ochrony przed częścią odmienności oraz umiejętności specjalnych.
Prawo jazdyZdolność do prowadzenia pojazdów, również zgodnie z przepisami ruchu drogowego i w sposób bezpieczny. Obejmuje znajomość zasad ruchu drogowego, umiejętność obsługi pojazdu oraz zdolność do reagowania na nieprzewidziane sytuacje na drodze. Wysoki poziom tej umiejętności oznacza np. umiejętność wykonywania brawurowych sztuczek pojazdem albo zdobywania przewagi w wyścigach samochodowych itp.
StrzelectwoUmiejętność celowania i strzelania z różnych rodzajów broni. Obejmuje precyzję, kontrolę nad oddechem i stabilność. Niezbędna w mechanice broni palnej.
Sztuka (rodzaj)Zdolność do wyrażania emocji, myśli i idei poprzez różnorodne formy artystyczne. Obejmuje szeroki zakres dyscyplin, w tym malarstwo, rzeźbiarstwo, grafikę, fotografię, instalacje, performance i wiele innych. Osoby posiadające talent artystyczny potrafią tworzyć dzieła, które poruszają, inspirują lub prowokują, wykorzystując swoje umiejętności techniczne, kreatywność oraz osobiste doświadczenia. Sztuka wymaga nie tylko biegłości w wybranych technikach, ale również zdolności do eksperymentowania i poszukiwania nowych form wyrazu. Artysta może pracować w tradycyjnych mediach, takich jak olej na płótnie czy glina, lub eksplorować nowoczesne technologie i materiały, tworząc innowacyjne prace, które przekraczają granice konwencjonalnego rozumienia sztuki. Sztuki manualne takie jak rysowanie, projektowanie, malowanie odpowiadają za nieobowiązkową część mechaniki laleczek voodoo.
Uwaga! Każdy rodzaj sztuki musi zostać wybrany osobno (jak np. gra na konkretnym instrumencie, malarstwo, pisarstwo, rzeźba, śpiew).
ŚwiecarstwoUmiejętność tworzenia świec rytualnych z różnych rodzajów wosku i barwników. Obejmuje znajomość technik formowania, barwienia oraz aromatyzowania świec. Świecarze potrafią tworzyć produkty o różnych kształtach, rozmiarach i zapachach, które mogą służyć zarówno jako elementy dekoracyjne, jak i narzędzia do rytuałów i ceremonii. Odpowiada za mechanikę świecarstwa.
TropienieTalent do śledzenia śladów i znaków w terenie, często wykorzystywany w myślistwie, ratownictwie czy działaniach poszukiwawczych. Oznacza także umiejętność poruszania się po bardzo trudnym terenie z odpowiednim kamuflażem. Osoby z dobrze rozwiniętym talentem tropienia potrafią efektywnie lokalizować obiekty lub osoby w różnych środowiskach.
VoodooPraktyka duchowa łącząca elementy magii, rytuału i religii, często kojarzona z kulturami afrykańskimi i karaibskimi. Voodoo obejmuje praktyki związane z rytualnym tworzeniem figurek związanych z reprezentacją osób. Osoby praktykujące voodoo mogą mieć wpływ na ochronę lub losy innych. Odpowiada za mechanikę tworzenia laleczek voodoo.
WróżbiarstwoZdolność przepowiadania przyszłości, lub interpretowania znaków poprzez różne metody, takie jak tarot, astrologia czy czytanie z ręki. Osoby zajmujące się wróżbiarstwem często wykorzystują intuicję, wiedzę symboliczną oraz umiejętności interpretacyjne, aby oferować wgląd w przyszłe zdarzenia lub osobiste dylematy. Odpowiada za mechanikę wróżbiarstwa.
ZaklinanieTalent do wykonywania magicznych praktyk zamykających demony w konkretnych przedmiotach. Zaklinanie wymaga znajomości typów i konkretnych demonów, starożytnych symboli oraz tajemnych praktyk. Osoby posiadające ten talent potrafią powoływać demony do wykonywania swojej woli jak np. ochrona lub wzmacnianie umiejętności. Odpowiada za mechanikę zaklinania demonów.
Zręczność dłoniTalent do wykonywania precyzyjnych i skomplikowanych zadań ręcznych. Zdolność ta jest kluczowa w dziedzinach takich jak chirurgia, kuglarstwo, kradzieże, origami czy nawet w pracach rzemieślniczych. Osoby z wysoko rozwiniętą zręcznością dłoni wykazują się niezwykłą precyzją, koordynacją i delikatnością w manipulowaniu przedmiotami. Odpowiada za nieobowiązkową część mechaniki plecenia kadziedeł. Przydaje się w kradzieżach.


Wiedza



ZdolnośćZakres
AstronomiaNauka zajmująca się badaniem ciał niebieskich, takich jak gwiazdy, planety, komety, galaktyki i kosmos jako całość. Astronomia obejmuje obserwację i analizę ruchów i właściwości tych obiektów, a także próbuje zrozumieć fundamentalne prawa rządzące wszechświatem. Wiedza ta jest kluczowa dla zrozumienia pochodzenia, ewolucji i przyszłości wszechświata, a także naszego miejsca w nim. Astronomowie wykorzystują różnorodne techniki i narzędzia, od teleskopów optycznych po satelity i sondy kosmiczne, aby zgłębiać tajemnice kosmosu. Odpowiada za nieobowiązkową część mechaniki warzenia eliksirów.
BotanikaNauka o roślinach, ich strukturze, funkcjach, ekologii i dystrybucji. Botanicy badają różnorodność roślin, ich relacje z innymi organizmami oraz ich zastosowania w medycynie, rolnictwie i ochronie środowiska. Odpowiada za znajomość zielnika.
Magicyna Rozległa wiedza o ludzkim ciele, chorobach i metodach ich leczenia. Obejmuje znajomość anatomii, fizjologii, farmakologii oraz technik diagnostycznych i terapeutycznych. Osoby z wiedzą medyczną potrafią diagnozować i leczyć choroby, udzielać pierwszej pomocy oraz prowadzić opiekę zdrowotną. Konieczna dla lekarzy i uzdrowicieli. Bezpośrednio odpowiada również za ewentualną znajomość medycyny niemagicznej.
Historia Znajomość wydarzeń, postaci i procesów historycznych w świecie magicznym i niemagicznym. Wymaga umiejętności analizy źródeł, interpretacji faktów oraz zrozumienia kontekstu społecznego, politycznego i kulturowego. Historia jest kluczowa do zrozumienia przeszłości i jej wpływu na współczesność. Odpowiada również za znajomość księgi duchów.
Język obcy (rodzaj)Zdolność do komunikacji w języku innym niż ojczysty. Obejmuje znajomość gramatyki, słownictwa, wymowy oraz umiejętność czytania, pisania i mówienia. Znajomość języków obcych pozwala na lepsze zrozumienie innych kultur, podróżowanie oraz międzynarodową współpracę. Poziom I odpowiada poziomowi A2/B1, poziom II - B2/C1, a poziom III - C2, czyli poziom native, natomiast poziom IV jest dostępny dla filologów. Wszystkie postacie pochodzące ze Stanów Zjednoczonych posiadają darmowy poziom III języka angielskiego, co analogicznie ma się do postaci z innych nieanglojęzycznych krajów.
LiteraturaZnajomość dzieł literackich, ich analiza i interpretacja. Obejmuje wiedzę o różnych gatunkach, epokach literackich, technikach narracyjnych oraz wpływie literatury na kulturę i społeczeństwo. Dotyczy zarówno literatury magicznej, jak i niemagicznej.
ŁacinaZnajomość łaciny jest cenna przy tworzeniu inkantacji rytualnych, gdyż ten klasyczny język często wykorzystywany jest w tradycjach magicznych i okultystycznych. Jego formalna i ceremonialna natura nadaje zaklęciom powagę i mistycyzm. Znajomość gramatyki, słownictwa i frazeologii łacińskiej pozwala na precyzyjne formułowanie inkantacji, które mają na celu wywołanie określonych efektów magicznych.
PrawoWiedza o systemie prawnych norm i przepisów. Obejmuje znajomość różnych gałęzi prawa, takich jak cywilne, karne, handlowe czy międzynarodowe, a także szeroki zakres prawa magicznego. Osoby z wiedzą prawniczą potrafią interpretować przepisy, doradzać w kwestiach prawnych oraz reprezentować interesy w sądach. Konieczna dla adwokatów diabła i sędziów sądów kapłańskich.
ReligioznawstwoStudiowanie religii, ich historii, doktryn, praktyk i wpływu na kulturę i społeczeństwo. Religioznawstwo oferuje wgląd w różnorodne systemy wierzeń i ich rolę w życiu ludzkim oraz w historii ludzkości. Odpowiada za wiedzę postaci na temat religii Piekieł i jej obrzędów oraz chrześcijańskich, na wyższych poziomach cechuje postać znającą także inne religie.
Teoria magiiZłożona dziedzina wiedzy skupiająca się na zrozumieniu zjawisk magicznych pod kątem ich natury fizycznej i metafizycznej, w tym jej różnych form, źródeł, zasad działania i zastosowań. Wymaga dogłębnego zrozumienia nauk ścisłych. Znajomość tej dziedziny odpowiada za zatrzaskiwanie czarów. Jest wykorzystywana w wielu badaniach naukowych, zwłaszcza pod kątem tworzenia rytuałów lub zaklęć. Odpowiada także za znajomość fizycznych aspektów niemagicznego świata.
Wiedza o sztuceZrozumienie historii, teorii i krytyki sztuki. Obejmuje analizę różnych okresów, stylów, artystów i dzieł sztuki. Wiedza o sztuce pozwala na docenienie estetyki, technik artystycznych oraz znaczenia sztuki w społeczeństwie. Obejmuje temat malarstwa, muzyki, teatru, kina, rzeźby i innych sztuk audiowizualnych.
Zarządzanie i ekonomia Wiedza o teoriach i praktykach zarządzania organizacjami oraz o funkcjonowaniu rynków i systemów ekonomicznych. Obejmuje umiejętności takie jak planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie zasobami, jak również rozumienie mechanizmów ekonomicznych i ich wpływu na biznes i politykę. Niezbędna dla przedsiębiorców, ma bezpośredni wpływ na mechanikę dolara.
ZoologiaNauka o zwierzętach magicznym i niemagicznych, ich anatomii, zachowaniu, ewolucji i ekologii. Zoologowie badają różnorodność gatunkową, relacje między różnymi gatunkami oraz wpływ ludzkiej działalności na świat zwierząt. Odpowiada za znajomość bestiariusza.


Należy pamiętać, że żaden katalog nie jest ograniczony i istnieje możliwość dopisania do niego kolejnych zdolności na życzenie gracza.
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej