Metryczka
Imię i nazwisko
Imię i nazwisko postaci powinno być uwarunkowane jej pochodzeniem, najczęściej amerykańskim o brytyjskich lub francuskich korzeniach, a ich lista jest właściwie nieograniczona. Na forum istnieją rodziny fabularne znajdujące się w Kręgu. Jeśli chcesz stworzyć postać pochodzącą z tej rodziny, pamiętaj, że zwykły one łączyć się tylko ze sobą. Rodziny należące do Kręgu znajdziesz w
tym linku. Pamiętaj, że jeden gracz może stworzyć jedną postać pochodzącą z Kręgu, przy czyim istnieje możliwość dodatkowego limituna taką postać w Sklepie Mistrza Gry. Oprócz rodzin należących do Kręgu istnieją także inne rodziny fabularne objęte mniejszymi restrykcjami. Znajdziesz je w
tym linku. Nazwisko postaci lub nazwisko rodowe matki postaci powinno pochodzić z listy rodzin fabularnych ze szczególnymi wyjątkami, każdorazowo rozważanymi przez Mistrza Gry na etapie akceptacji karty postaci.
Z poziomu tworzenia postaci nie istnieje możliwość stworzenia nestora lub matrony rodu z Kręgu, lub jego/jej syna/córki/żony/męża/brata/siostry/ojca/matki.
Wizerunek
Wizerunek postaci powinien być realny, a także nie znajdować się w puli zajętych wizerunków dostępnych w
tym linku.
Zdjęcie
Zdjęcie w karcie postaci powinno być dobrej jakości. Nie istnieje konieczność przycinania zdjęcia do określonej wartości. Zdjęcie samodzielnie się zeskaluje, ale standardową wielkością będą wymiary 600x300 pikseli.
Nazwisko matki
Pamiętaj, że małżeństwa kazirodcze w jednej rodzinie nie są powszechnie uznawane i możliwe są tylko w przypadku wyjątkowo dalekiego pokrewieństwa. Postacie pochodzące z rodzin należących do Kręgu mogą wybrać nazwisko rodowe matki spoza listy, jeśli wżenia się ona w Krąg, ale jest to nie tylko bardzo rzadkie, ale także niechętnie aprobowane. Najczęściej kobiety pochodzące z Kręgu nie zyskają przychylności rodziny w kwestii jej zamążpójścia za osobę z rodziny o niższej renomie.
Data urodzenia
Obecny na forum rok to 1985. Postacie w każdym wieku mają różne możliwości. 18-latek nie zostanie mistrzem alchemii, a 65-latka ma nikłe szanse na karierę akrobatki. W myśl tej zasady prosimy o przemyślenie wybranego wieku postaci względem jego kariery oraz umiejętności.
Miejsce zamieszkania
Najczęściej będzie to Hellridge, a szczególnie główne miasto Saint Fall lub dostępne wokół niego wioski, takie jak wiejskie Wallow, leśne Cripple Rock i nadmorskie Maywater. Więcej na ich temat przeczytasz w opisie odpowiedniego subforum, dostępnego na stronie głównej forum. Na forum istnieje możliwość mieszkania daleko poza granicami Hellridge, ale ze względu na odległości, przemieszczanie się takiej postaci i ostatecznie też aktywna gra na forum może być bardzo utrudniona.
Zawód
Większość czarowników w Hellridge, oprócz uprawiania magii i rytuałów, wykonuje zawody niemagiczne, często w jakiś sposób połączone z ich umiejętnościami. Na terenie Hellridge znajdziesz wielu czarowników, którzy oprócz świeżych bułeczek sprzedają także chleby nasączone trucizną, lekarzy, którzy w magicznym oddziale szpitala potrafią zdjąć klątwę, lub artystów, którzy w obrazach zamykają cudzą duszę. Wykonywanie profesji związanej jedynie z magią jest możliwe, ale w wielu przypadkach jest to nieopłacalne (o ile łowca duchów lub alchemik posiadający sklep z odtrutkami znajdzie zajęcie, tak czarownik prowadzący restaurację tylko dla magicznych może mieć problem z utrzymaniem się na rynku). Istnieją jednak zawody, które wymagają całkowitego poświęcenia czasu na społeczeństwo magiczne.
Wybierając zawód, należy pamiętać o ograniczeniach wiekowych postaci. Postać bardzo młoda nie będzie w stanie objąć wysokiego stanowiska ani od postaw poprowadzić przynoszącego dochód biznesu. Postaci młode najczęściej zainteresowane będą edukacją niemagiczną i kościelną opisaną w
tym temacie.
Należy pamiętać, że nawet dla pracoholików doba trwa 24 godziny. W myśl tej zasady postacie, które wykonują nierealnie wiele zawodów naraz, najczęściej otrzymają poprawki w tej sprawie.
Objęcie wysokiego stanowiska w niektórych instytucjach z poziomu karty postaci jest niemożliwe. Wszystkie takie przypadki są opisane w odpowiednich tematach.
Jeśli gracz życzy sobie, żeby jego postać prowadziła biznes, który znajduje się już jako lokacja na forum - należy zgłosić to Mistrzowi Gry przy okazji sprawdzania jego karty postaci. Istnieje możliwość utworzenia dodatkowych lokacji wedle życzenia gracza, ale postać niepochodząca z rodu nigdy nie będzie prowadzić konkurencyjnie równie dochodowego biznesu, co biznesy rodowe.
Status majątkowy
Należy wybrać dla postaci jeden z 5. statusów majątkowych.
Bogaty – są to osoby, które posiadają majątek pokoleniowy, lub które w ciągu swojego życia dorobiły się ogromnej fortuny. Pochodzą najczęściej z rodzin należących do magicznego Kręgu i zamieszkują dzielnicę North Hoatilip. Poziom ich bogactwa można porównać do statusu milionera.
Status dostępny tylko dla postaci z Kręgu.Zamożny – do tej kategorii można przypisać osoby, które stać na zakup nieruchomości, udzielanie pożyczek czy zakup markowych ubrań i uczęszczanie do drogich restauracji. To najczęściej osoby prowadzące dobrze prosperujące biznesy lub dziedziczące po rodzinie.
Przeciętny – to tak zwana klasa średnia, która nie może sobie pozwolić na wiele rozrywek zarezerwowanych dla wyższych klas, jednak nie narzeka na niedogodności klas niższych. Zarabiają najczęściej średnią krajową lub nieco powyżej. To zwykli ludzie rozwijający się w stabilnych zawodach.
Ubogi – osoby, które nie osiągają pułapu średnich zarobków, żyją poniższej przeciętnego standardu życia i mogą odczuwać trudności związane z brakiem pieniędzy. Z pewnością w ich głowach, pod koniec każdego miesiąca, pojawia się lęk, czy wystarczy im środków do życia.
Biedny – osoby, które nie posiadają żadnych środków do życia, często również dachu nad głową. Przez społeczeństwo mogliby zostać określeni jako nędzarze, żebracy czy innymi, bardziej negatywnym określeniami.
Stan cywilny
Należy wybrać jeden z dostępnych stanów cywilnych: panna/kawaler, zaręczona/zaręczony, zamężna/żonaty, wdowa/wdowiec lub rozwódka/rozwodnik. Należy pamiętać, że o postaci, która w podeszłym wieku pozostaje starym kawalerem lub panną, mogą krążyć nieprzyjemne plotki. Rozwody w Kościele Piekieł są możliwe, ale widziane raczej nieprzychylnie. Rozwody cywilne są możliwe i społecznie raczej akceptowalne.
Małżeństwa w przypadku postaci pochodzących z Kręgu najczęściej odbywać się będą pomiędzy zaprzyjaźnionymi z nimi rodzinami, chociaż nie tylko. W przypadku mężczyzn zdarza się, że rodziny godzą się na jego ślub z kobietą niepochodzącą z rodziny z Kręgu, ale panny z takich domów nie mają najczęściej podobnego przyzwolenia.
Małżeństwa z osobami niemagicznymi wiążą się z dużą nieprzychylnością społeczeństwa, chociaż są możliwe, o ile małżonek czarownika zgodzi się przyjąć Lucyfera, Lilith oraz Aradię za najwyższą trójcę. Takie małżeństwa nie są możliwe w obszarze Kręgu i mogą być powodem do wydziedziczenia.
Stan cywilny nie determinuje zawodu postaci, ale niektóre z nich okraszone są odpowiednimi wymaganiami. Przykładowo akuszerką może zostać tylko zamężna kobieta, która urodziła dziecko, a do Czarnej Gwardii należeć będzie tylko kawaler, wdowiec lub wdowa (w przypadku kobiet istnieje także dodatkowe wymaganie posiadania dwójki dzieci).
Wzrost
Przeciętny wzrost Amerykanów w 1985 roku wynosił między 176 a 183 cm w przypadku mężczyzn i pomiędzy 164 a 171 cm w przypadku kobiet, ale przyjmowane są postaci również poza tą skalą.
Waga
Waga postaci powinna mniej więcej oddawać wygląd wizerunku i być wyrażona w kilogramach.
Kolor oczu
Należy pamiętać, że np. czerwone, fioletowe lub żółte oczy nie są codziennością nawet pośród czarowników, ale wynikać mogą z posiadania odmienności takiej jak zwierzęcopodobność, szerzej opisana w
tym temacie.
Kolor włosów
Chociaż świat rusza do przodu, wyjątkowo ekstrawaganckie kolory włosów dalej nie są popularne i nie spotykają się z uznaniem społeczeństwa, zwłaszcza starszego i konserwatywnego.
Odmienność
Jeśli postać obdarzona jest odmiennością, należy wpisać jej nazwę w tym miejscu. Na jednego gracza obowiązuje limit 1. odmienności na wszystkie postacie, dlatego zachęcamy do przemyślenia użycia jej. Więcej na temat odmienności przeczytasz
tutaj. W przypadku braku odmienności pole należy pozostawić puste.
Umiejętność
Część postaci dzięki długim praktykom była w stanie nauczyć się wyjątkowej umiejętności. Wszystkie z nich zostały opisane w
tym temacie. W przypadku braku umiejętności specjalnej pole należy pozostawić puste. Rozpoczynając grę z zakupioną umiejętnością, generuje ona na koncie dług w postaci punktów doświadczenia. Dokładne ceny umiejętności zostały przedstawione w sklepie Mistrza Gry.
Stan zdrowia
To miejsce do wpisania wszystkich problemów fizycznych oraz psychicznych, z jakimi mierzy się na co dzień postać. W przypadku postaci pochodzących z Kręgów zachęcamy do zdecydowania się na jedną z chorób genetycznych. Wszystkie choroby zostały opisane w
tym temacie. Należy tu również uwzględnić dożywotni rytuał ciążący na postaci. Z tego miejsca należy wykluczyć poziom zatrucia magicznego, jest w on uwzględniany w części mechanicznej karty.
Znaki szczególne
W tym miejscu powinny znaleźć się wszystkie cechy wyglądu i prezencji, które opisują postać. Należy tu także ująć, w jakim miejscu oraz jakim kształcie znajduje się na jej ciele znamię czarownicy, o którym więcej można przeczytać w
tym temacie.