Targowisko rzeczy wszelakichNa rany Aradii
Miejsce ozdobione jest wszelkiego rodzaju kwiatami, wiązankami i wstążkami, kolorując ulicę w istną tęczę. Stoiska ustawione są wzdłuż głównej alei, a pomiędzy nimi panuje niemały ścisk. Oczywiście, zgodnie z wiedzą wszystkich czarowników, nie ma mowy, by tak wielkie wydarzenie zostało porzucone przez Czarną Gwardię, która regularnie patroluje to miejsce. Chociaż ta nie zwykła zajmować się drobnymi kradzieżami albo kieszonkowcami, tak padło jasne i wyraźne polecenie "Kapłanom i Kręgowi ma włos z głowy nie spaść. W tej kolejności".Żeby dokonać zakupów na targowisku rzeczy wszelakich, należy zastosować się do mechaniki opisanej w temacie wydarzenia Na rany Aradii.
Przedmiot | Opis | $ |
---|---|---|
Chińska Skrzynia Wspomnień | To lekka drewniana skrzynia wielkości małej poduszki, która umożliwia przechowywanie w niej wspomnienia z pomocą Rytuału Zapomnienia, ale i pozwala na jego kopiowanie, dzięki czemu czarownik nie zapomina przeszłych zdarzeń. | 50 |
Fiolka w kolorze fiołkowym | To wyjątkowa fiolka do przechowywania eliksirów. Ciekawa iluzja szkła sprawia, że wlany do środka eliksir nie tylko jest zupełnie niewidoczny dla patrzącego, a opakowanie wydaje się puste, ale także traci swój specyficzny smak. Jednorazowego użytku. | 20 |
Golem | Odkryty przez żydowskich uczonych na długo przed otwarciem Wrót Piekieł. Trzymany najczęściej w kartonowym pudełku gliniany metrowy stwór nie posiada ani głosu, ani duszy, przez co jest dość przyjemnym współlokatorem. Potrafi wykonywać najprostsze czynności, jak podanie szklanki albo przesunięcie fotela, ale należy uważnie precyzować polecenia, gdyż ta ciekawa istota rozumie wszystko bardzo wprost. | 300 |
Kolia królewskich pereł | Przez wielu traktowana jak szwindel, dla naprawdę zainteresowanych tematem jest istnym arcydziełem. Niestety oprócz zapierającego dech w piersi wyglądu nie posiada żadnych magicznych właściwości, ale umożliwia zaklęcie w niej demona. | 150 |
Kropla młodości | Ciekawy eliksir pochodzący z Chin. Dodaje wigoru, zdrowia i doskonale radzi sobie z pierwszymi oznakami starzenia. Wypity pozwala na opóźnienie powstawania zmarszczek, dzięki czemu skóra wygląda na bardziej rozświetloną i naciągniętą. Niestety, czego nie wspomina sprzedawca, efekt eliksiru działa tylko przez dwa tygodnie, więc żeby rozkoszować się wyglądem młodzika, należy stosować go regularnie. | 20 |
Kropla wody ze źródełka w Białowieży | Niezwykła substancja mogąca być wzbogaceniem każdego eliksiru leczniczego lub wypita bezpośrednio z fiolki, w której jest sprzedawana. Kropla wody pochodząca z Białowieży ma wyjątkowe właściwości lecznicze. Po jej spożyciu jest w stanie zniwelować wszystkie skutki utraty punktów życia wewnętrznych. | 50 |
Magiczny bumerang | Drewniany zdobiony przedmiot w kształcie półksiężyca, został przywieziony z Australii. Zawsze trafia w wyrzucony cel, niezależnie jak daleko ten się znajduje, po czym wraca do właściciela. W przypadku trafienia w ofiarę zabiera jej 20 powierzchownych punktów życia. Działa tylko w obszarze jednej lokacji, o ile postacie nie są oddzielone zamkniętym z każdej strony murem. Nie przechodzi przez magiczne tarcze. | 150 |
Magiczna lira | Stworzona na wzór jednego z atrybutów Apolla. Podobno muzyka z niej płynąca jest w stanie uspokoić nawet dzikie i wściekłe bestie. Co ciekawe — lira potrzebuje jedynie jednego uderzenia palcami w struny, by nieprzerwanie grać aż do momentu, kiedy czarownik uderzy w nie ponownie. Działa tylko na zwierzęta i bestie. | 80 |
Młynek warszawski | Pochodzące z Polski magiczne urządzenie rodem z legendy o Warsie i Sawie. Magiczny młynek ma moc zamieniania ziarna w złoto. Pozwala w ten sposób wytworzyć 3 uncje prawdziwego czystego kruszcu, który następnie może zostać użyty na przykład w jubilerskich praktykach. Później traci swoje właściwości i po prostu się psuje. Po użyciu młynka należy zgłosić ten fakt w dodatkowych aktualizacjach celem dopisania złota do ekwipunku postaci. | 25 |
Nkondi | To pochodząca z Kongo figurka w kształcie człowieka lub psa, w której zaklęty jest bardzo zawzięty duch. Figurki charakteryzują się wbitymi w nie gwoźdźmi i ostrzami, co ma reprezentować dwie rzeczy: przysięgę między dwiema stronami, zobowiązanie do zapewnienia ochrony przed wrogami lub przysięgę zemsty. Zaklęty w figurce duch ochrania dom przed wrogami, rozpraszając nieprzyjemną magię, a czasem mogąc nawet opętać włamywacza. | 50 |
Ośmiogranne zwierciadło | Japońskie zwierciadło, które ma ukazywać prawdę. Patrząc w nie, można zobaczyć rzeczywistość bez żadnej iluzji lub zniekształcenia, wywołanego magią lub jej anomaliami. | 50 |
Pudełko na sny | Małe drewniane pudełko z wypalonym symbolem łapacza snów, które pozwala w formie mgiełki zamknąć jeden dowolny sen, a następnie pokazać go drugiej postaci z perspektywy osoby pierwszej. | 25 |
Tupilak | To inuicka figurka wykonana z kości zwierzęcej lub ludzkiej, która została powołana do życia przez tamtejszego szamana. Przypomina dziwne pokraczne stworzenie mniej więcej o wysokości 30-40 centymetrów, ale każdy z tupilaków ma swój wyjątkowy wygląd. Wysłana przez właściciela będzie ścigać swój cel, dopóki nie spocznie, aby w imieniu swojego pana zemścić się na nim, a następnie rozsypie się w pył. | 150 | Sadzonka drzewa monet | Zmodyfikowana chińska roślinka przyciągająca dostatek. Odpowiednio zasadzona i pielęgnowana jeden raz na okres fabularny jest w stanie przynieść opiekunowi 30 dolarów. Żeby opiekować się sadzonką, należy posiadać minimum I poziom botaniki. Żeby odebrać 30 dolarów, należy napisać post, w którym postać pielęgnuje drzewko, które następnie obradza w dolary. | 45 |
Syberyjska drumla | Wykorzystywana przez tamtejszych szamanów do wprowadzania się w trans. Używana przed przystąpieniem do rytuału obniża jego próg o 5. Żeby wykorzystać drumlę, należy posiadać minimum I poziom zdolności gry na dowolnym instrumencie. | 60 |
Zestaw 6 galijskich kieliszków do wina | Wierne kopie kryształów, z których pijali francuscy władcy. Kieliszki mają magiczną zdolność napełniania się winem w sekundę po jego opróżnieniu, co jest nie tylko wygodne, ale też często zgubne dla niehamujących się w piciu. | 20 |
Złote jajo bazyliszka | Jajko wielkości strusiego, w złotej skorupce. Chociaż nie nadaje się do spożycia, pięknie wygląda na półce. Podobno wysiadywane przez ropuchę lub węża przez 9 lat, sprawi, że narodzi się z niego bazyliszek. | 30 |
Złoty kocioł | Doskonały do warzenia eliksirów. Zapewnia bonus do rzutu kością k100 na wytwarzanie eliksirów wynoszący +5. | 250 |