Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

MECHANIKA FABULARNA

Głównym celem obecności mechaniki na forum jest łatwe rozróżnienie postaci pod względem ich umiejętności oraz predyspozycji, a także umożliwienie rozwoju w zrównoważony i atrakcyjny sposób. Dzięki mechanikom pojedynki są bardziej angażujące i nieprzewidywalne, a rzucanie zaklęć opiera się na elemencie niepewności co do ich powodzenia. Wszelkie wątpliwości dotyczące poniższego przedstawienia należy zgłaszać administracji w FAQ.
W przypadku prywatnych wątków, za zgodą wszystkich biorących w nich udział graczy, można odstąpić od zasad mechaniki, jednak nie można działać w sprzeczności z nią.

Ważną częścią mechaniki są statystyki i zdolności opisane w tym temacie.



[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Sty 24 2023, 16:34, w całości zmieniany 4 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

PUNKTY ŻYCIA

Punkty życia to wartość, która określa kondycję psychofizyczną postaci. Odpowiada za wytrzymałość postaci w trakcie walki lub na co dzień, a także wartość sił witalnych.
Punkty życia w założeniu „resetują” się każdego dnia, ale od tej zasady obowiązują wyjątki opisane odpowiednio przy konkretnych powikłaniach zaklęć, ciosów w walce wręcz lub rytuałów, a także dodatkowych losowych zdarzeń. Mistrz Gry może odejść od tej zasady w konkretnych przypadkach. Gracz może samodzielnie zdecydować o obniżeniu punktów życia swojej postaci przez wzgląd na chorobę lub stresujące sytuacje, z jakimi mierzy się na co dzień. W takim wypadku prosimy o kontakt bezpośrednio z Mistrzem Gry w celu ustalenia wartości obniżonych punktów życia.
Po utracie wszystkich punktów życia nie następuje śmierć, tylko omdlenie i skrajne wyczerpanie organizmu. Od tej zasady można odejść na życzenie gracza w przypadku postaci NPC lub postaci gracza za obustronną zgodą.

WARTOŚĆ PUNKTÓW ŻYCIA

Każda postać magiczna posiada bazowe 150 punktów życia, a niemagiczna 100 punktów życia, które objęte są dodatkowymi modyfikatorami. Podstawowymi są wartość statystyki sprawności oraz siły woli, ale występują także dodatkowe zależności, dokładnie przedstawione w poniższej rozpisce.

Modyfikatory dodatnie:

Sprawność: wartość statystyki pomnożona przez 2
Siła woli: wartość statystyki

Modyfikatory ujemne:

Zatrucie magiczne poziom 7: -10
Zatrucie magiczne poziom 8: -15
Zatrucie magiczne poziom 9: -25
Zatrucie magiczne poziom 10: -40

Wiek powyżej 50 lat: -5
Wiek powyżej 60 lat: -10
Wiek powyżej 70 lat: -15

Syrena: -20 (poza wodą)
Wskrzeszeniec: -20

Wycieki niezidentyfikowane: -10

Dodatkowo wartość punktów życia może zmieniać się w zależności od obłożenia rytualnego lub klątwami, a także korzystania z przedmiotów zwiększających lub zmniejszających jego wartości. Dokładne dane są możliwe do znalezienia w konkretnych przykładach.

UTRATA PUNKTÓW ŻYCIA

Wartość punktów życia jest wykorzystywana przede wszystkim przy okazji mechaniki pojedynków oraz magii rytualnej, lecz może być także stosowana w wątkach z Mistrzem Gry. Część zaklęć opisany ma poziom punktów życia, jaki zabierają ofierze. Każdorazowe odjęcie punktów życia od bazowej wartości ma wpływ na zdolności postaci i decyduje o karze do rzutów kością k100, dokładnie opisanej niżej.
100 pż = -5
80 pż = -10
60 pż = -20
40 pż = -50

Każdy poziom wyższy niż początkujący (I) w statystyce siły woli niweluje ten minus o 5 z każdym poziomem statystyki (I - 0; II - 5; III - 10; IV - 15).
Oznacza to, że postać posiadająca 15 punktów siły woli (II poziom) w przypadku utraty punktów życia do poziomu 70 pż otrzymuje modyfikator równy -5 do rzutu kością k100, zamiast bazowego -10, a postać posiadająca 20 punktów siły woli (III poziom) modyfikator 0, zamiast bazowego -10.

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 15 2023, 12:40, w całości zmieniany 6 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

ZATRUCIE MAGICZNE

Zatrucie magiczne powinno być rozumiane jako choroba, która dotyka każdą postać mającą ekspozycje na magię. System punktów zatrucia ma na celu określenie poczytalności magicznej postaci oraz jej wpływu na organizm. Minimalna wartość punktowa to 0, a maksymalna 10. Punkty zatrucia nie są statystyką oraz nie są możliwe do zakupu. Ich poziom ma odzwierciedlać stan fabularny danej postaci.
Każda postać zaczyna grę, posiadając 1 lub 2 punkty zatrucia. W wyjątkowych sytuacjach Mistrz Gry może zdecydować o przyznaniu jej na start żadnego punktu (w przypadku postaci niemających do czynienia z magią w ogóle) lub 3 punkty (w przypadku postaci zwłaszcza starszych lub często korzystających z magii rytualnej).
Punkty zatrucia magicznego zdobywa się, przede wszystkim wystawiając swój organizm na działanie skomplikowanej magii. Na co dzień najbardziej narażeni na zatrucie są czarownicy i czarownice, którzy parają się skomplikowaną magią rytualną.

Aktualizacja punktów zatrucia następuje 1 raz na okres fabularny wraz z podsumowaniem i okresowym rozliczeniem postaci lub może zrobić to Mistrz Gry w dowolnym momencie trwania rozgrywki. Maksymalna wartość zmiany punktów zatrucia w trakcie jednego okresu fabularnego wynosi od 1 do 2.
Oprócz tego raz na okres fabularny gracz może napisać dodatkowy nieobowiązkowy wątek lub opowiadanie na minimum 800 słów, gdzie postać próbuje zmniejszyć lub pogłębić swoje zatrucie magiczne. Mistrz Gry decyduje wtedy o przyznaniu lub odjęciu dodatkowego punktu zatrucia. Takie opowiadanie lub wątek należy zgłosić w temacie Dodatkowych aktualizacji.

Punkty zatrucia mają wpływ na żywotność postaci w postaci modyfikatora ujemnego od poziomu 7 w górę. Dokładne wartości zostały opisane przy poszczególnych poziomach.

Więcej na temat efektów zatrucia magicznego przeczytasz w tym temacie.

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 15 2023, 12:53, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

RZUCANIE ZAKLĘĆ

Aby rzucić zaklęcie, należy wykonać rzut kością k100 na odpowiednią statystykę magiczną. Wybór zaklęcia jest ostateczny i nie istnieje możliwość edycji posta po opublikowaniu go wraz z rzutem. Tym samym w poście powinny znajdować się opisy zamiarów, nie skutki zaklęcia. Te, w przypadku arbitrażu określa Mistrz Gry, podsumowując turę, lub w przypadku prywatnej rozgrywki postać współgracza w następnej turze. W prywatnych rozgrywkach istnieje możliwość wykonania rzutu wcześniej w odpowiednim w temacie do rzutów kością w Kostnicy, a następnie załączając odpowiedni link do owego, odniesienie się do skutków zaklęcia już w dodawanym poście. Ta możliwość nie istnieje w przypadku wątków z Mistrzem Gry, chyba że uzyska się na to jego zgodę. Od tych zasad można odejść w wątkach prywatnych za zgodą uczestniczących w nich graczy.

Aby określić moc zaklęcia wynik rzutu kością k100, należy zsumować z odpowiednią statystyką oraz ewentualnym modyfikatorem wynikającym z posiadanego przedmiotu, magii rytualnej lub innych. Moc zaklęcia należy następnie porównać z określonym progiem widocznym w Księdze Czarów przy wybranym zaklęciu. Wyniki równy lub przekroczenie danego progu oznaczają sukces.
Zaklęcie zawsze uważa się za krytycznie udane w przypadku wyrzucenia na kości k100 wyniku 100 oraz za krytycznie nieudane w przypadku wyrzucenia na kości k100 wyniku 1. W przypadku takiego rzutu Mistrz Gry określa specjalne konsekwencje wynikające z krytycznego wyniku. W wątkach prywatnych istnieje możliwość zgłoszenia Mistrzowi Gry potrzeby jednorazowego arbitrażu w odpowiednim temacie w aktualizacjach.

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Sob Sty 28 2023, 00:56, w całości zmieniany 5 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Ekwipunek postaci

Każda magiczna postać na start ma prawo otrzymać za darmo pentakl (magiczny medalion), który służy jej jako źródło mocy oraz athame (magiczny sztylet) wykorzystywany w rytuałach. Odebranie lub zniszczenie pentaklu skutkuje niemożnością czarowania, natomiast athame — niemożnością odprawiania magii rytualnej przez daną postać. Każda postać w podstawowym ekwipunku posiada również magiczną skrzynkę pocztową, której nie można jej odebrać ani zniszczyć. Postacie niemagiczne na start mają prawo otrzymać niemagiczną skrzynkę pocztową.

LIMIT EKWIPUNKU

O ile postać jest w stanie posiadać właściwie nieograniczony ekwipunek, tak jego przenoszenie jest ograniczone mechanicznie. Poniższe zasady opisuję te ograniczenia.

Postać może posiadać przy sobie maksymalnie 8 dodatkowych przedmiotów, takich jak: eliksiry, broń, kluczyki do posiadanego samochodu, magiczna biżuteria, zaklęte przedmioty i inne dostępne w Sklepie Mistrza Gry. W ramach dodatkowych przedmiotów postać może mieć przy sobie do 2 elementów magicznej biżuterii oraz do 2 zaklętych przedmiotów.
Oprócz tego postać może posiadać 2 elementy magicznej garderoby oraz 10 zestawów świec rytualnych lub innych surowców, które nie są wliczane w poczet dodatkowych przedmiotów.
Pentakl i athame nie są objęte żadnymi ograniczeniami w przenoszeniu przedmiotów i powinny być traktowane poza tym limitem. Ponadto zawsze uznaje się, że postać ma przy sobie pentakl, chyba że ze specyfiki sytuacji wynika inaczej.

W sklepiku istnieją przedmioty, dzięki którym jest możliwość poszerzenia limitu przedmiotów w przenoszonym ekwipunku. Niewielkie przedmioty codziennego użytku takie jak pieniądze, jedzenie lub niemagiczna biżuteria, nie zajmują miejsca w ekwipunku, ale należy określać ich ilość zgodnie z zachowaniem zasad logiki i rozsądku.

Przewożenie zapasowego ekwipunku

W przypadku posiadania mechanicznie samochodu, motocykla lub statku ze sklepu Mistrza Gry postać może przewozić w nim nieograniczony ekwipunek ruchomy, który zgodnie z zasadami logiki zmieści się do bagażnika. Należy mieć na uwadze, że w przypadku wątków z Mistrzem Gry nie zawsze będzie istnieć możliwość wrócenia się do samochodu, żeby wziąć z niego dodatkowy ekwipunek.

OZNACZENIE EKWIPUNKU

Nie istnieje obowiązek zaznaczania posiadanego przy sobie ekwipunku w wątkach prywatnych, jednak ze względu na niemożliwe do przewidzenia interwencje Mistrza Gry, można to zrobić. Dodatkowo posiadany przez siebie na co dzień ekwipunek można umieścić w znaczniku [hide] w Kalendarzu postaci lub w profilu w Informacjach dodatkowych dla Mistrza Gry. W przypadku, w którym gracz tego nie zrobi, a Mistrz Gry zadecyduje o interwencji, nie będzie istniała możliwość uznania w wątku ekwipunku, którego postać na co dzień nie używa (np. specyficzne eliksiry, suknie balowe na specjalną okazję itp.)

W wątkach z Mistrzem Gry gracz ma obowiązek wypisać posiadany przez siebie ekwipunek lub, jeśli nie życzy sobie, by współgracz poznał tę informację, wysłać posiadany ekwipunek na konto Mistrza Gry prowadzącego wątek. W przypadku wątków prywatnych, w których postać nie życzy sobie, by współgracz wiedział o jej ekwipunku, należy taką informację wysłać w wiadomości prywatnej do dowolnego Mistrza Gry. W przypadku przedmiotów dużych, które ciężko ukryć (takich jak słoń, mebel, kartonowy Michael Jackson w skali 1:1 itp.) należy ujawnić ten fakt współgraczowi w myśl zasady, że jego postać dostrzegłaby dany przedmiot (chyba że sytuacja wskazuje inaczej).

PRZEKAZYWANIE EKWIPUNKU INNEJ POSTACI

Aby przekazać ekwipunek, należy napisać co najmniej jeden post fabularny o długości przynajmniej 250 słów z uwzględnieniem tej czynności. Post nie musi być dedykowany tylko tej kwestii, uznawane są posty, w których fakt przekazanie ekwipunku jest wspomniany jednym zdaniem. Taki post może napisać też postać odbierająca ekwipunek, ale zgłoszenie jego przekazania zawsze musi odbyć się z konta postaci przekazującej.
Ekwipunek można przekazać też tradycyjną drogą kurierską, ale należy pamiętać, że opóźnienie kurierskie zawsze wynosi 1 dzień fabularny.
Ekwipunek przekazany po dacie rozpoczęcia wątku, w którym odbiorca zamierza z niego skorzystać, nie będzie uznawany, chyba że do przekazania dochodzi w trakcie jego trwania.

Przekazywanie ekwipunku takiego jak rzemiosło rytualne lub surowce zgłaszamy w temacie Rytuały, rzemiosło i efekty magiczne, surowce — w temacie Surowce i składniki, natomiast innych w temacie Dodatkowe aktualizacje. Gracz ma obowiązek samodzielnie zgłosić przekazanie ekwipunku w każdym wątku, który nie odbywa się z udziałem Mistrza Gry.
W przypadku zużycia ekwipunku gracz samodzielnie zgłasza ten fakt w temacie Dodatkowe aktualizacje, z wykluczeniem wątków z udziałem Mistrza Gry.

[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Lut 28 2023, 15:26, w całości zmieniany 3 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

PUNKTY DOŚWIADCZENIA

Podstawową walutą na forum są punkty doświadczenia. Zdobywa się je poprzez regularne rozgrywki fabularne, pisanie wątków oraz zdobywanie osiągnięć. Punktami doświadczenia nie można się wymieniać ani przekazywać innym postaciom. Za punkty doświadczenia można kupić przedmioty dostępne w sklepie Mistrza Gry, a także rozwijać swoją postać poprzez zakup punktów statystyk oraz umiejętności.

Za co można zdobyć punkty doświadczenia?

Wiadomość fabularna tj. post, list, rozmowa telefoniczna, kartka z pamiętnika (naliczane automatyczne)1
Wiadomość fabularna z konta Zjawy lub Mistrza Gry (rozliczane w temacie aktualizacji Rozwój postaci i zakupy)1
Rozliczenie kalendarza (1x na okres, max 15 wątków, nie wliczają się retrospekcje i sny, pełny wątek fabularny powinien zawierać minimum 5 postów po minimum 250 słów (liczone według licznika forumowego; Y oznacza liczbę rozliczanych wątków; rozliczane w teamcie aktualizacji Zdobywanie punktów doświadczenia)10*Y
Opowiadanie z pracą (1x na okres, min.1000 słów, rozliczanie w temacie aktualizacji Wykonywanie zawodu)30
Opowiadanie z rozwojem magicznym (1x na okres, min.1000 słów, rozliczanie w temacie aktualizacji Zdobywanie punktów doświadczenia)30
Wątek z pracą (do 4x na okres, rozliczanie w temacie aktualizacji Wykonywanie zawodu)10
Napisanie kartki z pamiętnika na min. 800 słów (rozliczane w temacie aktualizacji Zdobywanie punktów doświadczenia)5
Wydarzenie z Mistrzem Gry (rozliczane indywidualnie przez Mistrza Gry w zależności od zaangażowania i podjętego ryzyka)10-200
Osiągnięcia10-150
Przeprowadzenie projektu naukowego50-100
Udział w projekcie naukowym innej postaci10-50
Założenie kalendarza (naliczane automatycznie)10
Założenie skrzynki pocztowej (naliczane automatycznie)10


Za co można stracić punkty doświadczenia?

Ignorowanie objawów choroby genetycznej, zakaźnej lub wewnętrznej-50
Ignorowanie konsekwencji od Mistrza Gry-50
Gra wyraźnie i znacząco niezgodna z posiadanymi zdolnościami-100
Wielokrotne i jawne ignorowanie regulaminu-100
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej