Ekwipunek postaci
Każda magiczna postać na start ma prawo otrzymać za darmo
pentakl (magiczny medalion), który służy jej jako źródło mocy oraz
athame (magiczny sztylet) wykorzystywany w rytuałach. Odebranie lub zniszczenie pentaklu skutkuje niemożnością czarowania, natomiast athame — niemożnością odprawiania magii rytualnej przez daną postać. Każda postać w podstawowym ekwipunku posiada również
magiczną skrzynkę pocztową, której nie można jej odebrać ani zniszczyć. Postacie niemagiczne na start mają prawo otrzymać niemagiczną skrzynkę pocztową.
LIMIT EKWIPUNKU
O ile postać jest w stanie posiadać właściwie nieograniczony ekwipunek, tak jego przenoszenie jest ograniczone mechanicznie. Poniższe zasady opisuję te ograniczenia.
Postać może posiadać przy sobie maksymalnie
8 dodatkowych przedmiotów, takich jak: eliksiry, broń, kluczyki do posiadanego samochodu, magiczna biżuteria, zaklęte przedmioty i inne dostępne w Sklepie Mistrza Gry. W ramach dodatkowych przedmiotów postać może mieć przy sobie do 2 elementów magicznej biżuterii oraz do 2 zaklętych przedmiotów.
Oprócz tego postać może posiadać
2 elementy magicznej garderoby oraz
10 zestawów świec rytualnych lub innych surowców, które nie są wliczane w poczet dodatkowych przedmiotów.
Pentakl i athame nie są objęte żadnymi ograniczeniami w przenoszeniu przedmiotów i powinny być traktowane poza tym limitem. Ponadto zawsze uznaje się, że postać ma przy sobie pentakl, chyba że ze specyfiki sytuacji wynika inaczej.
W sklepiku istnieją przedmioty, dzięki którym jest możliwość poszerzenia limitu przedmiotów w przenoszonym ekwipunku. Niewielkie przedmioty codziennego użytku takie jak pieniądze, jedzenie lub niemagiczna biżuteria, nie zajmują miejsca w ekwipunku, ale należy określać ich ilość zgodnie z zachowaniem zasad logiki i rozsądku.
Przewożenie zapasowego ekwipunku
W przypadku posiadania mechanicznie samochodu, motocykla lub statku ze sklepu Mistrza Gry postać może przewozić w nim nieograniczony ekwipunek ruchomy, który zgodnie z zasadami logiki zmieści się do bagażnika. Należy mieć na uwadze, że w przypadku wątków z Mistrzem Gry nie zawsze będzie istnieć możliwość wrócenia się do samochodu, żeby wziąć z niego dodatkowy ekwipunek.
OZNACZENIE EKWIPUNKU
Nie istnieje obowiązek zaznaczania posiadanego przy sobie ekwipunku w wątkach prywatnych, jednak ze względu na niemożliwe do przewidzenia interwencje Mistrza Gry, można to zrobić. Dodatkowo posiadany przez siebie na co dzień ekwipunek można umieścić w znaczniku [hide] w Kalendarzu postaci lub w profilu w Informacjach dodatkowych dla Mistrza Gry. W przypadku, w którym gracz tego nie zrobi, a Mistrz Gry zadecyduje o interwencji, nie będzie istniała możliwość uznania w wątku ekwipunku, którego postać na co dzień nie używa (np. specyficzne eliksiry, suknie balowe na specjalną okazję itp.)
W wątkach z Mistrzem Gry gracz ma obowiązek wypisać posiadany przez siebie ekwipunek lub, jeśli nie życzy sobie, by współgracz poznał tę informację, wysłać posiadany ekwipunek na konto Mistrza Gry prowadzącego wątek. W przypadku wątków prywatnych, w których postać nie życzy sobie, by współgracz wiedział o jej ekwipunku, należy taką informację wysłać w wiadomości prywatnej do dowolnego Mistrza Gry. W przypadku przedmiotów dużych, które ciężko ukryć (takich jak słoń, mebel, kartonowy Michael Jackson w skali 1:1 itp.) należy ujawnić ten fakt współgraczowi w myśl zasady, że jego postać dostrzegłaby dany przedmiot (chyba że sytuacja wskazuje inaczej).
PRZEKAZYWANIE EKWIPUNKU INNEJ POSTACI
Aby przekazać ekwipunek, należy napisać co najmniej jeden post fabularny o długości przynajmniej 250 słów z uwzględnieniem tej czynności. Post nie musi być dedykowany tylko tej kwestii, uznawane są posty, w których fakt przekazanie ekwipunku jest wspomniany jednym zdaniem. Taki post może napisać też postać odbierająca ekwipunek, ale zgłoszenie jego przekazania zawsze
musi odbyć się z konta postaci przekazującej.
Ekwipunek można przekazać też tradycyjną drogą kurierską, ale należy pamiętać, że opóźnienie kurierskie zawsze wynosi 1 dzień fabularny.
Ekwipunek przekazany po dacie rozpoczęcia wątku, w którym odbiorca zamierza z niego skorzystać, nie będzie uznawany, chyba że do przekazania dochodzi w trakcie jego trwania.
Przekazywanie ekwipunku takiego jak rzemiosło rytualne lub surowce zgłaszamy w temacie
Rytuały, rzemiosło i efekty magiczne, surowce — w temacie
Surowce i składniki, natomiast innych w temacie
Dodatkowe aktualizacje. Gracz ma obowiązek samodzielnie zgłosić przekazanie ekwipunku w
każdym wątku, który nie odbywa się z udziałem Mistrza Gry.
W przypadku zużycia ekwipunku gracz samodzielnie zgłasza ten fakt w temacie
Dodatkowe aktualizacje, z wykluczeniem wątków z udziałem Mistrza Gry.