Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Esencjomagia

Esencjomagia, choć otoczona aurą tajemnicy i mistycyzmu, jest jedną z najbardziej wyrafinowanych form praktyk magicznych. Przez wieki uznawana za domenę najmocniejszych czarowników, którzy, jak głosi legenda, potrafią wyciągać moc prosto z głębin swojego serca, gdzie według przekonań kryje się prawdziwe Piekło. Istnieje przekonanie, że osoby opanowujące tę sztukę, mogą komunikować się z mrocznymi siłami bez potrzeby wypowiadania jakichkolwiek słów i korzystania z narzędzi, co czyni ich magię nie tylko potężną, ale i niezwykle tajemniczą.

Proces korzystania z esencjomagii, chociaż jest skomplikowany, bazuje na głębokim skupieniu i łączeniu się z wewnętrzną mocą. Czarownik, w ciszy swojego umysłu, formuje w myśl zaklęcia, które stają się impulsem dla magicznych sił. Ta niezwykła umiejętność pozwala na rzucanie czarów bez słów, co w praktyce oznacza możliwość czarowania dyskretnie, bez zwracania na siebie uwagi i bez ostrzeżenia dla potencjalnych przeciwników. Najwybitniejsi mistrzowie tej sztuki nie potrzebują też do czarowania pentakla, wystarczy im siła własnego umysłu i serca.

Esencjomagia jest w społeczeństwie magicznym traktowana z głębokim szacunkiem, lecz jednocześnie budzi strach i niepokój. Uważa się ją za symbol władzy i głębokiej wiedzy, a jednocześnie za coś niebezpiecznego i nieprzewidywalnego. Sztuka nie jest nauczana w szkole, nie organizuje się kursów. Nauka polega przede wszystkim na samodzielnej pracy i kontakcie z innymi czarownikami zaznajomionymi z tą dziedziną.



Spis postaci:

  1. Daniel Murphy

  2. Zagreus Zafeiriou
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie Sty 28 2024, 12:50, w całości zmieniany 3 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Mechanika

Aby wykształcić u siebie umiejętność esencjomagii, należy posiadać minimum II stopień magii odpychania oraz minimum II stopień siły woli. Umiejętność magii niewerbalnej nie bierze się z niczego, dlatego wymagany jest odpowiedni trening oparty na ćwiczeniu woli i pracy nad własnym charakterem, a także dokładne zaznajomienie się z wszelkiego rodzaju zaklęciami i rytuałami w zakresie magii odpychania.

Aby móc korzystać z esencjomagii należy wykupić taką umiejętność w sklepie mistrza gry, a także zastosować się do wymagań w kwestii nauki umiejętności. Umiejętność można posiadać z poziomu karty postaci, ale należy w niej uwzględnić proces nauki.

Mechanicznie esencjomagię można podzielić na dwa aspekty: magia niewerbalna i magia bez pentakla.
Esencjomagia dotyczy tylko rzucania czarów i nie obejmuje magii rytualnej.

Uwaga! Z poniższych mechanik można zrezygnować w prywatnych wątkach za zgodą obydwu graczy, jednak nie należy prowadzić rozgrywek jej zaprzeczających.


Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Magia niewerbalna

Korzystanie z magii niewerbalnej jest akcją, a jej powodzenie jest zależne od umiejętności czarownika w zakresie magii odpychania i siły woli. Z jej pomocą można stosować czary bez wypowiadania ani jednego słowa, dzięki czemu można pozostać niewykrytym przez przeciwników, a także zidentyfikowanym jako nadawca czaru.

Aby skorzystać z tej umiejętności, należy wybrać czar z listy w księdze czarów, a następnie wypowiedzieć to słowo w myślach, wyraźnie je akcentując, skupiając swoją moc na powodzeniu.

Aby w trakcie pojedynku skorzystać z magii niewerbalnej bez informowania swojego przeciwnika, należy PRZED wykonaniem rzutu kością wysłać wybrany czar w wiadomości prywatnej do Mistrza Gry. Po nieudanej obronie przed zaklęciem Mistrz Gry uzupełnia informacje na jego temat w poście. Postacie posiadające zdolność teorii magii na poziomie II mogą rozpoznać dziedzinę rzuconego czaru. Postacie posiadające zdolność teorii magii na poziomie III oraz zdolność percepcji na poziomie II mogą rozpoznać rzucony czar już w trakcie formowania się go.

Ze względu na trudność tej sztuki, aby rzucić czar niewerbalnie, należy do podanego progu zaklęcia dodać modyfikator, który zależy od poziomu rzucanego czaru (dowolnej dziedziny).

PoziomModyfikator
I+10
II+20
III+30
IV+40


W osiągnięciu tego progu pomagają bonusy, które dodaje się do rzutu kością k100 na powodzenie czaru, zgodnie z poniższą tabelką. Bonus do kości k100 dodaje się niezależnie od dziedziny magicznej rzucanego czaru.

OSWBonus
IIII0
IIIII+5
IIIV+10
IIIII+10
IIIIII+15
IIIIV+20
IVII+20
IVIII+25
IVIV+30

Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Magia bez pentakla

Czarowanie bez pentakla jest bardzo trudnym odłamem esencjomagii, który pozwala na korzystanie z magii bez posiadania przy sobie pentakla. Korzystać z tej umiejętności mogą tylko esencjomadzy mający III poziom magii odpychania.

Korzystanie z magii bez pentakla jest akcją, a jego powodzenie jest zależne od umiejętności czarownika w zakresie magii odpychania i siły woli. Z jej pomocą można rzucać czary bez posiadania przy sobie pentakla, co jednocześnie uniemożliwia rzecznikom gwardii identyfikację rzucającego zaklęcie w przypadku sprawdzenia tegoż pentakla (takie czary są wówczas na nim niewykrywalne). Jednocześnie potencjalne odebranie pentakla nie uniemożliwia czarowania.

Oprócz wyboru czaru i rzutu kością k100 na jego powodzenie należy do rzutu dołączyć kość k6, która odpowiada za powodzenie czaru, a następnie odnieść się do poniższej tabeli. Nawet poprawnie rzucony czar, w przypadku nieudanego wyniku rzutu kością k6 zawsze oznacza niepowodzenie.

Korzystanie z magii bez pentakla jest możliwe również niewerbalnie. W takim wypadku należy zastosować się do mechaniki magii niewerbalnej.

Legenda:

O - poziom magii odpychania
SW - poziom siły woli
- całkowite powodzenie czaru
? - połowicze powodzenie czaru, czar wywołuje połowę swojego efektu
- - niepowodzenie

OSWk1k2k3k4k5k6
IIIII----?
IIIIII---?
IIIIV--?
IVII-?
IVIII?
IVIV


Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej