Witaj,
Stwórca
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
First topic message reminder :

Najczęściej zadawane pytaniaczyli kto pyta - nie błądzi


Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza na początku ilość informacji zawarta na forum może przytłaczać, ale zapewniamy, że trudność w odnalezieniu się w nowym uniwersum jest całkowicie powszechna.
Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla was listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli po przejrzeniu tej listy dalej macie jakiekolwiek wątpliwości — zachęcamy do zadania pytań w poniższym temacie. Wszystkie uzyskają możliwie szybką odpowiedź.

Równocześnie informujemy, że ten temat nie służy do rozwiązywania potencjalnych prywatnych problemów natury fabularnej, mechanicznej lub społecznej. Z tymi kwestiami prosimy kierować się bezpośrednio do stwórców forum, aby ułatwić dialog i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Kwestie techniczne


Kompletnie nie mogę się odnaleźć. Gdzie powinienem zacząć?To bardzo proste! Na twojej skrzynce odbiorczej tuż po założeniu konta powinna znaleźć się wiadomość z podstawowymi informacjami na temat Die Ac Nocte i tego jak się poruszać po forum. Jeśli po przejrzeniu naszych materiałów wciąż niektóre kwestie wydają ci się niejasne — zapewne odpowiedź na pojawiające się pytania znajdziesz w konkretnych działach dedykowanych pod określoną kwestię.
Czy na forum możliwa jest multilokacja?Jak najbardziej tak. Należy tylko pamiętać, aby wątek z zagrożeniem zdrowia lub życia był ostatnią graną fabułą. Poza tym — hulaj dusza, piekła... Ach, nieważne.
Czy dostępny jest Discord forumowy?Tak. Zaproszenie do niego znajdziesz w tym linku.
Forum jest dla mnie za małe/za duże i mam problemy z czytaniem tekstu. Poza tym jest tutaj za ciemno/za jasno.Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dwa przyciski - powiększania i pomniejszania tekstu. Znajdziesz je pod + i - nad avatarem użytkownika. Obecnie pracujemy nad lightmodem.
Mam problem ze zorientowaniem się, gdzie co jest. Co zrobić?Możemy ci pomóc na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie otworzenie panelu bocznego, dostępnego w lewym górnym rogu pod postacią ikony pentagramu. Znajdziesz tam nie tylko opcje edycji swojego profilu, aktualne informacje fabularne, ale także najważniejsze i często odwiedzane linki. Zajrzyj też do naszej Mapy Forum, w której znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze linki podzielone na działy.
Kto jest administratorem forum?Dokładną listę osób obecnie pracujących nad forum znajdziesz w tym linku.
Przez jaki czas może być zarezerwowany wizerunek?Całe 7 dni. Nie martw się, potem masz możliwość dwukrotnego przedłużenia rezerwacji o kolejne 7 dni.

Tworzenie karty postaci


Mam taki pomysł na postać, ale nie wiem, czy przejdzie...Jeśli nie sprawdzisz, to nigdy się nie dowiesz! Spróbuj wczytać się dokładniej w tematy opisane w Kompendium, a jeśli wciąż nie znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania — skontaktuj się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry ze swoim pomysłem na postać.
Dostałem poprawki do karty postaci i jest ich dużo. Czy to normalne?Oczywiście, że tak! Dbamy nie tylko o warstwę fabularną naszego forum, ale także możliwości gry dla postaci. Poprawki do karty wynikają nie z uszczypliwości, a chęci upewnienia się, że będzie ci z nami dobrze. Przejrzyj dokładnie informacje, które wysłał ci Mistrz Gry i w razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z nim.
Kiedy dostanę odpowiedź od sprawdzającego w sprawie karty postaci?Mistrz Gry ma 72h, żeby skontaktować się z tobą w sprawie karty postaci. Robimy, co możemy, aby odbyło się to znacznie szybciej! Wszystkie informacje dostaniesz drogą wiadomości prywatnej.
Nie dostałem jeszcze akceptacji pierwszej postaci, ale mam pomysł na dwie następne! Czy mogę wrzucić ich karty postaci do sprawdzenia?Przede wszystkim - bardzo nas cieszy twój entuzjazm! To jedna z największych pochwał dla stwórców forum. Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasem w jego wyniku niewłaściwie oceniamy własną dostępność do regularnego pisania. Tuż po akceptacji pierwszej postaci, możesz od razu przyjść do nas z drugą, jednak trzecie konto będzie musiało poczekać, aż napiszesz minimum po 35 postów fabularnych na poprzednich postaciach.
Ile postaci mogę stworzyć na Die Ac Nocte?Według regulaminu na naszym forum można stworzyć do trzech multikont na gracza. Istnieje także możliwość uzyskania zgody na czwartą postać, jednak w tym celu należy zgłosić się do administracji. Pamiętaj, że postacie drugoplanowe, czyli niemagiczne, nie są objęte tym limitem.
Czy mogę zagrać wilkołakiem albo krasnoludem?Niestety na naszym forum nie istnieje taka możliwość. Wszystkie dostępne odmienności opisane są tutaj. Pamiętaj, że na gracza przysługuje limit 1 genetyki, dlatego przemyśl dobrze swój wybór.
W jaki sposób mam wybrać różdżkę? W profilu nie znalazłem na to pola.A to dlatego, że nasi czarownicy nie korzystają z różdżek. Nie oznacza to wcale, że źródło ich mocy jest nieograniczone. Każdy czarownik w chwili inicjacji otrzymuje pentakl oraz athame. Więcej o inicjacji znajdziesz w tym temacie.
Gdzie moja postać mogła nauczyć się czarować?Drogi są dwie. Najpopularniejszą i zdecydowanie najlepiej widzianą w społeczeństwie jest uczęszczanie do szkółki kościelnej. To tam młodzi ludzie nawiązują najważniejsze kontakty, a także poznają tajemnice swojej rasy. Pamiętaj, że inicjację przechodzi się w 16. urodziny i dopiero od tego momentu postać może czarować samodzielnie, bez obecności nauczycieli. Drugą opcją jest nauczanie domowe, ale jest ono dość rzadkie i występuje najczęściej w przypadku poważnych problemów ze zdrowiem młodego czarownika. Rodzice wcześniej muszą uzyskać zgodę Kościoła Piekieł na prowadzenie lekcji, z racji tego, że to ta instytucja poświęca pentakle oraz athame dla młodzieży. Oprócz tego młodzi czarownicy uczą się w normalnych niemagicznych szkołach. Więcej o tym znajdziesz w tym temacie.
Chcę stworzyć postać historyczną, która istniała w tamtym czasie i wydaje mi się, że mogłaby być obdarzona zdolnościami magicznymi. Czy regulamin na to pozwala?Właściwie, to tak, ale (!) pamiętaj o ograniczeniach takiej postaci wynikającej z jej znanej szerszej grupie osobowości oraz dokonań. Równocześnie zastrzegamy sobie prawo do nieakceptowania postaci wzorowanych na osobach realnych, które są/były kontrowersyjne lub były w tamtym okresie gwiazdami na skalę światową. Na naszym forum nie stworzysz Michaela Jacksona, Charlesa Mansona, Donalda Trumpa, ani Teda Bundiego.
Czy mogę stworzyć postać łowcy czarownic?Jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że taka postać powinna być niemagiczna, a jej udział w głównej fabule forum będzie ograniczony.

Kwestie fabularne


Gdzie dokładnie leży Saint Fall?Staraliśmy się nie określać dokładnie położenia naszego fikcyjnego miasta, ale można przyjąć, iż mieści się przy wybrzeżu, mniej więcej w połowie drogi od Portland do Bangor.
Ile czarownicy wiedzą o niemagicznych?Całkiem sporo! Czarownicy żyją pośród niemagicznych, którzy stanowią diametralną przewagę w społeczeństwie. Praktycznie każda postać czarownika miała do czynienia z niemagicznymi już w szkole albo w pracy.
Czy niemagiczni wiedzą o magii?Na ogół nie. Zwykli śmiertelnicy żyją sobie w błogiej nieświadomości.
Czy rodziny mają przypisane odmienności?Na ogół nie, ale w niektórych rodzinach pojawiają się do nich wyraźne tendencje.
Ile żyją chowańce?Aż do śmierci! A tak poważnie... Dopóki ktoś ich nie zabije, albo do śmierci właściciela.
Ile trwa proces osłabienia syreny, która nie wchodzi do wody? Jak szybko zacznie odczuwać skutki uboczne?Co do zasady syrena będzie słabnąć po około 2,5-3 miesiącach od ostatniego zanurzenia.
Czy można przyjąć, że postać syreny z automatu dobrze pływa i nie trzeba wydawać punktów na umiejętność pływania?Syreny są częściowo czarownikami, a więc należy wydać punkty w zdolność sprawności na min. I poziomie.
W jaki sposób medium wyczuwa obecność wskrzeszeńca? Czy w grupie ludzi jest w stanie wskazać konkretną postać?Wyczuwa jego obecność gdzieś w pobliżu, ale nie jest w stanie dokładnie go zlokalizować. Im bliżej ten znajdzie się medium, tym bardziej stanie się wyczuwalny. Można to przyrównać do pewnego niepokoju, działa to na bazie intuicji.
Czy umiejętność słuchacza jest blokowana przez materiałowe okrycia dłoni, czy nie ma to znaczenia? Czy poza dłonią można użyć dowolnego fragmentu ciała?Słuchacz musi bezpośrednio dotknąć skóry drugiej osoby nieosłoniętą dłonią. Wszelkie rękawiczki i inne okrycia blokują ich moc.
Czy istnieje limit wykorzystania umiejętności słuchacza, których próbę można podjąć w krótkim odstępie czasu? Jakie będą konsekwencje kilkukrotnego jej użycia?Nie istnieje limit wykorzystania tej umiejętności. W kwestii konsekwencji gracz może puścić wodze fantazji i określić je samodzielnie nawiązując do opisu w odpowiednim temacie odmienności.
Czy zmarłego da się ożywić jedynie przez rytuał wskrzeszenia, czy postacie mogą poszukiwać fabularnie innego sposobu?Magia w swojej formie nie jest jeszcze do końca zbadana. Obecnie rytuał wskrzeszenia jest jedynym sposobem na ożywienie zmarłego, ale taka osoba będzie odczuwać jego konsekwencje już na zawsze. Postacie mogą szukać innego sposobu, ale powinny mieć one doświadczenie nie tylko z zakresu samej anatomii albo medycyny, ale też wiedzę z zakresu magii rytualnej. Aby to osiągnąć będą potrzebne badania naukowe, a także próby i błędy, które mogą nieść konsekwencje nie tylko dla postaci, ale też całego Hellridge. W przypadku tworzenia postaci, która zamierza zajmować się tym zjawiskiem, najlepiej jeszcze przed sprawdzeniem karty postaci wpisać tę informację w pole w profilu "Informacje dla Mistrza Gry", aby sprawdzający mógł wziąć je pod uwagę w trakcie czytania karty.
Czy po przemianie zwierzęcopodobnego znikają jego tatuaże lub znamiona?Nie znikają, ponieważ zwierzęcopodobny nie przemienia się w zwierzę, a nabiera kilka z jego cech. W przypadku np. wyrastania sierści, może ona w pewnym stopniu pokryć tatuaż bądź znamię, ale ich nie usuwają.
Czy w sytuacji, w której to ciało wskrzeszeńca zostało zniszczone, a dusza wygnana, musi nastąpić kolejny rytuał wskrzeszenia i czy można wykorzystać do tego ciało niemagicznego? Co stanie się z jego wspomnieniami?Rytuał wymaga posiadania ciała, do którego dusza ma wejść, może to być ciało niemagicznego, ale jeśli będzie znacząco odbiegać od pierwotnego (np. płcią lub wyraźnymi cechami fizycznymi, np. półmetrowa różnica wzrostu), dusza może się „nie przyjąć”. Wspomnienia zostają ze wskrzeszeńcem. Drugi raz najczęściej nie będzie możliwy, ale jeśli miałby mieć miejsce - wymagałoby to posiadania świeżego ciała.
Czy członkowie rodziny z Kręgu mają zasugerowaną przynależność do któregoś z Kowenów?Nie, ale każda z rodzin ma rozpisany swój stosunek do osób niemagicznych.
Kto może zostać patronem w Kowenie?Patronem nie można zostać z poziomu karty postaci, do tego etapu należy dążyć fabularnie. Oprócz określonych wymogów credo (dostępnych w opisie kowenu) na tą rolę, zostanie patronem, powinno wynikać z zaangażowania postaci w fabułę.
Czy z Kowenu można odejść lub zostać z niego wyrzuconym?Sprzymierzeniec może odejść z Kowenu, ale Prefekci zadbają, żeby wiedza na jego temat nie rozniosła się po świecie. Po wtajemniczeniu odejście może wiązać się z bardzo przykrymi konsekwencjami. Wyrzucenie z Kowenu może nastąpić wskutek działań fabularnych postaci, w takim wypadku konsekwencje zostaną określone przez Mistrza Gry.
Czy skoro Lucyfer ma swoich wiernych jako czarowników i czarownice, Gabriel także ma swoją "świtę"?Tak, jest to kościół katolicki, w szczególności jego głowy w Watykanie. Czarownicy nie znają dokładnych struktur kościoła i nie mają informacji o ewentualnej inkwizycji, jeśli takowa pojawi się na grze, będzie to wynikać z prowadzonej fabuły.
Czy pentakle są wykonywane z magicznego, odpornego na zniszczenia materiału? Czy można go jakoś uszkodzić?Pentakl jest wykonany z twardego, dodatkowo wzmocnionego metalu, a nad jego stworzeniem czuwają wybitni i doświadczeni Rzecznicy Kościoła Piekieł. Jeśli miałoby dojść do uszkodzenia pentaklu, musiałoby stać się to w wyniku potężnych czarów albo wyjątkowego pecha, ale co do zasady na co dzień czarownik nie powinien mieć problemu z tą kwestią.
Co się dzieje, gdy pentakl zostanie zniszczony lub zgubiony?Zniszczyć pentakl mogą wyłącznie niektórzy doświadczeni rzecznicy Czarnej Gwardii, nie jest to umiejętność dostępna dla przeciętnych czarowników. Zgubienie pentala jest równoznaczne z poważnymi problemami. Pentakl to bardzo potężny przedmiot, który jest powierzony czarownikowi przez Kościół i w razie jego zgubienia, zostanie on pociągnięty do odpowiedzialności przez Czarną Gwardię. Można zgłosić się z prośbą o drugi, lecz trzeba się liczyć z dogłębnym przeszukaniem i przeanalizowaniem, liczną papierologią, długotrwałymi przesłuchaniami przez służby porządkowe - lepiej go nie gubić.
Czy w jednej rodzinie mogą pojawić zarówno postaci magiczne jak i niemagiczne?W rodzinach czarowników najczęściej rodzą się czarownicy, a z niemagicznych niemagiczni. Chociaż dzieje się to rzadko, zdarzają się anomalie i odstępstwa od tej reguły. Prędzej urodzi się czarownik w rodzinie niemagicznej, niż na odwrót, lecz przy odpowiednim uzasadnieniu dopuszczamy też takie przypadki.
Czy jeśli dziecko z magicznymi zdolnościami urodzi się w rodzinie niemagicznej lub zostanie przez takową adoptowane, będzie tej mocy nieświadome i niepraktykujące? Zostaje ono odnalezione, czy może pozostać w ukryciu?W takim przypadku w chwili, gdy w dziecku objawią się zdolności magiczne, upomni się o nie Czarna Gwardia. Jeśli rodzic bądź opiekun dobrowolnie nie pozwoli dziecku na uczęszczanie do szkółki i kościoła, Czarna Gwardia znajdzie na to sposób, niekoniecznie przyjemny. Nie jest powszechnie wiadome jak Gwardziści zdobywają te informacje o obiekcie, jednak można mieć pewność, że przechodzą do działania natychmiastowo.
Czy służba dla Czarnej Gwardii jest pełnoetatową pracą wiążącą się z wynagrodzeniem, czy raczej dobrze mieć inne źródło zarobku?Praca w Czarnej Gwardii często będzie pełniona na pełen etat. Nie przyniesie on znaczących zysków, ale pozwoli na stabilne utrzymanie. Oficerowie którzy decydują się podjąć drugiej pracy (np. w policji) będą musieli przekładać Gwardię ponad drugi etat, ale jest to możliwe do zrealizowania. W takim wypadku ciężko będzie jednak o awans na wyższe stanowisko.
Czy pełniący obowiązki Czarny Gwardzista przechodzi w jakimś wieku w stan spoczynku? Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się im się spokojna starość, najczęściej giną jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Czy w opowiadaniu z rozwojem magicznym i pracą można rzucić kością na rytuał, czy musi to być zamknięta opowieść?Jak najbardziej można po takim opowiadaniu rzucić kością i podciągnąć to pod rytuał, albo wykonywanie zawodu, w zależności od profesji postaci. Jednego opowiadania nie będzie można rozliczyć zarówno jako zawód i rozwój magiczny.
Czy pentakle różnią się między użytkownikami np. wielkością? Czy jest tylko jeden sposób noszenia go?Sposób, w jaki pentakl nosi czarownik, zależy tylko od niego. Powinien być on jednak ukryty przed wzrokiem niemagicznych, aby uniknąć ewentualnej demaskacji. Wielkość, tak samo jak grubość, średnica, czy waga pentakli może nieznacznie się od siebie różnić.
Jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci? Co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych? Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to jakie są zasady aby tam się dostać?Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Stwórca dnia Czw Lip 20, 2023 9:09 pm, w całości zmieniany 1 raz
Stwórca
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru satanistycznej sekty
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cześć, Obsydian! Istnieje możliwość nauczania domowego. Takie zgody nie są często wydawane przez kościół, ale jeśli matka bierze na siebie całą odpowiedzialność za naukę dziecka i jest w stanie udowodnić, że potrafi go przygotować do życia jako czarownik, pozwolenie mogło zostać wydane. Oczywiście Twoja postać będzie przez to miała nieco trudniejszy start — nauka od mamy na pewno nigdy nie będzie tak wszechstronna, jak od wykształconych siewców. Drugą opcją, o której też wspominasz, jest właśnie szkółka kościelna przy miejscowej parafii. Kościoły Piekieł są rozsiane pod całych Stanach Zjednoczonych, we wsi, w której mieszkał Obsydian, również mógł taki być i mogła przy nim działać szkółka. Zapewne przez wzgląd na małą społeczność była ona zorganizowana jak typowe szkoły na wsi blisko 100 lat temu, co daje pewien pogląd na tryb jej funkcjonowania. Trzecią opcją jest oczywiście droga do najważniejszej szkółki w regionie, czyli tej w Salem przy Katedrze Piekieł. Wtedy Obsydian na starość będzie mógł opowiadać swoim dzieciom, jak wyglądała jego droga do szkoły!
Wybierz opcję, która najlepiej będzie pasować do Twojej postaci i powodzenia!
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Theseus Solis
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
BANK : https://www.dieacnocte.com/
Cześć. Dostałem poprawy do karty i mam pytanie związane z monopolem jednej rodziny na posiadanie domów pogrzebowych. Jest to chyba kolejny biznes, który jest zmonopolizowany (sprzedaż futer też?); jak więc w takich momentach wygląda sytuacja, gdzie rodzi się mały, podobny biznes? Działa to jak Amazon, że wykupują małe biznesy, czy pojawiają się bardziej agresywne zdarzenia niszczące ten biznes? Pytam, ponieważ chciałbym, żeby jednak ten mały, biedny zakład pogrzebowy od rodziny ojca mojej postaci istniał. Czy mogę uznać, że działają pod Bloodworthami albo są na wykończeniu? Zależy mi na opisie mechanizmów, które rodzina Bloodworth stosuje, by pozbyć się "konkurencji".
Theseus Solis
Wiek : 29
Odmienność : Słuchacz
Miejsce zamieszkania : Hellridge
Zawód : Pracownik domu pogrzebowego
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Theseus, Saint Fall to niewielkie miasto w porównaniu np. do Bostonu. Działanie wielu zakładów pogrzebowych na terenie jednego małego miasta zwyczajnie nie ma sensu, popyt nie jest tak duży, a Bloodworthom została powierzona opieka nad cmentarzem już dawno temu. Ciężko sobie wyobrazić, by rodzina, która takową sprawuje (mając za sobą bardzo silne plecy całego Kręgu), wpuszczała na swój teren konkurencyjny zakład pogrzebowy. Nie jestem zaznajomiona z twoją kartą i nie wiem, czy ten zakład ma być magiczny, ale jeśli tak, to musi uzyskać zgodę ratusza, a przez wzgląd na charakter pracy, utrzymywać też dobre kontakty z Kościołem. Ciężko o takie, gdy silna rodzina monopolizująca dany biznes zasiada w najważniejszej radzie jednej z tych instytucji, z drugą współpracując od zarania dziejów. Najpewniej więc takie pozwolenie na prowadzenie magicznego zakładu pogrzebowego po prostu nie byłoby wydane na terenie Hellridge. Nic nie stoi na przeszkodzie, by ojciec Theseusa (oraz Theseus) pracowali u Bloodworthów albo prowadzili zakład bez pozwolenia Ratusza (ale w takim wypadku ciężko mówić o legalnych zyskach, współpracy z kościołem itp.). Myślę, że można też uznać też, że zakład zaczął swoją działalność, ale jest na wycieńczeniu właśnie przez Bloodworthów. Wszystkie szczegóły musisz ustalić ze sprawdzającym kartę postaci. Zna on historię przedstawioną w niej i na pewno będzie mu łatwiej odpowiedzieć na szczegółowe pytania. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Oscar Nox
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
ANATOMICZNA : 28
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 164
CHARYZMA : 2
SPRAWNOŚĆ : 2
WIEDZA : 18
TALENTY : 7
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t540-oscar-nox?nid=3#3014
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t577-oscar-nox
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t578-oscar-nox#3146
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t575-poczta-oscara-nox-a
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f120-mieszkanie-i-gabinet-oscara-noxa
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1063-rachunek-bankowy-oscar-nox#9123
Witajcie czytający! Przychodzę być może z infantylnym pytaniem dotyczącym siły woli.
Ogólne pojęcie czym jest i jak przekłada się na mechanikę posiadam mam tu na myśli technikę umiejętności specjalnych, odmienności.

Pytanie będzie bardziej szczegółowe.

Jeśli posiadam postać bez odmienności, bez umiejętności specjalnych, nie odprawiającym rytuałów to czy mogę wbić jej technicznie umiejki np z magii odpychania mają poziom siły woli 0? Czy nie doprowadziłoby to do zatrucia?  Jak przy technicznej sile woli zerowej prezentuje się fabularnie wpływ na moja postać.
I analogiczne co jeśli siła woli mojej postaci wynosi mechanicznie 36, jakie ma to przedłożenie fabularne? To jakiś golem z super żelazną wolą ale w sumie znający tylko podstawy magii? (bo mechanicznie rozwój SW odbywa się kosztem innych umiejek)

Ostatnie pytanie: w jaki sposób fabularnie można nad nią pracować? Czy mamy jakieś ćwiczenia jako wyznawcy? Może jakieś rady od babć albo ze szkółki kościelnej?

Będę wdzięczny za odpowiedz i rady.
Zapalcie mi kaganek wiedzy.

Dzięki!
Oscar Nox
Wiek : 35
Odmienność : Zwierzęcopodobny
Miejsce zamieszkania : Little Poppy Crest
Zawód : Internista/genetyk
charlotte williamson
ILUZJI : 8
POWSTANIA : 20
SIŁA WOLI : 8
PŻ : 176
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 3
TALENTY : 16
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t369-charlotte-williamson#1133
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t433-charlotte-williamson
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t436-slodka-szarlotka#1524
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t536-poczta-charlotte-williamson#2474
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f110-blossomfall-estate
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1095-rachunek-bankowy-charlotte-williamson
ILUZJI : 8
POWSTANIA : 20
SIŁA WOLI : 8
PŻ : 176
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 9
WIEDZA : 3
TALENTY : 16
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t369-charlotte-williamson#1133
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t433-charlotte-williamson
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t436-slodka-szarlotka#1524
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t536-poczta-charlotte-williamson#2474
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f110-blossomfall-estate
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1095-rachunek-bankowy-charlotte-williamson
Oscarze! Siła woli nie jest związana z potencjałem magicznym i znajomością czarów. Odpowiada ona za wytrzymałość psychiczną postaci i jej podatność na magiczne czynniki zewnętrzne. To zdolność odmieńców do samokontroli, a także odporność na wpływ brutalnych doświadczeń. Wiąże się ona nierozerwalnie z żywotnością postaci, a także z zatruciem magicznym. To ostatnie jest zaś odpowiedzią na praktykowaną przez postać magię rytualną. Siłą woli nie opowiada za zdolność postaci do czynienia magii, ta jest wyrażana przez statystyki konkretnych dziedzin magicznych.
Siłę woli można rozwijać poprzez korzystanie z magii rytualnej, ćwiczenie kontroli nad umiejętnościami odmienności, jak i wystawianie postaci na czynniki bezwzględnego świata, np. spotkania z piekielnymi bestiami, doświadczane podczas eventów niewytłumaczalne w znany dotąd sposób wydarzenia, czy zwyczajnie śmierć bliskiej osoby. Rozwój siły woli zależy także od posiadanego poziomu, odbywa się on stopniowo, np. nie można od razu przeskoczyć z 5 na 20pkt.
charlotte williamson
Wiek : 23
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : North Hoatlilp
Zawód : studentka demonologii, asystentka w kancelarii Verity
Abraham Alden
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
1. Cześć, moja postać zarabia z bycia łowcą - sprzedaż zwierząt na mięso, skórę, futro etc. Ale na spisie zawodów nie ma takiej funkcji. Jak mam wobec tego wyliczyć dla siebie modyfikator MIEJSCE ZATRUDNIENIA w rachunku bankowym? Pozdrowienia, Abe

Edycja:

2. Czy istnieje możliwość przeprowadzenia jednoosobowego projektu naukowego?
Abraham Alden
Wiek : 36
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : łowca stworzeń magicznych
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Abraham, miejsca zatrudnienia, które zapewniają dodatkowe bonusy, są ograniczone i są to Przedsiębiorstwa Kręgu, Kościół albo miejsca użyteczności publicznej. W innym przypadku Twoja postać nie dostaje dodatkowego bonusu za miejsce zatrudnienia i opiera się na podstawowej wartości wynikającej ze statusu majątkowego.
Istnieje taka możliwość, ale zawsze jest to zależne od projektu. Po wysłaniu odpowiedniego formularza do Mistrza Gry na pewno podpowie on, jakie zdolności będą do niego potrzebne. Należy się wtedy zastanowić, czy Twoja postać takie zdolności posiada, czy jednak będzie musiała poprosić kogoś o pomoc.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Abraham Alden
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
Dziękuję za powyższe odpowiedzi (nie chciałam w nowej wiadomości, żeby nie robić bałaganu). I znów przybywam z pytaniem.

Osiągnięcia napisał:Siódme poty — W ciągu 30 dni napisz 30 postów fabularnych (można rozliczać kartki z pamiętnika, listy i rozmowy telefoniczne, o ile spełniają wymagane minimum 250 słów).

Jest rozliczane na 1x postać, czy 1x na autora?

I tak naprawdę – dobrze rozumiem, że osiągnięcia są domyślnie rozliczane na postać, chyba, że opis osiągnięcia wskazuje inaczej?
Abraham Alden
Wiek : 36
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : łowca stworzeń magicznych
Maurice Overtone
ILUZJI : 7
WARIACYJNA : 7
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 172
CHARYZMA : 14
SPRAWNOŚĆ : 11
WIEDZA : 16
TALENTY : 17
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1300-maurice-overtone#13634
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1333-maurice-overtone#13952
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1332-poczta-maurice-overtone#13950
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f226-chateau-nacre
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1334-rachunek-bankowy-maurice-overtone#13958
ILUZJI : 7
WARIACYJNA : 7
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 172
CHARYZMA : 14
SPRAWNOŚĆ : 11
WIEDZA : 16
TALENTY : 17
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1300-maurice-overtone#13634
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1333-maurice-overtone#13952
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1332-poczta-maurice-overtone#13950
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f226-chateau-nacre
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1334-rachunek-bankowy-maurice-overtone#13958
Abraham, co do osiągnięcia "Siódme Poty" to tak, jest ono rozliczane jednorazowo na postać. I tak, jest dokładnie tak, jak piszesz. Jeśli nie ma innej wzmianki, to osiągnięcie można zdobyć na każdej postaci osobno.
Maurice Overtone
Wiek : 29
Odmienność : Syrena
Miejsce zamieszkania : Hellridge, Maywater
Zawód : Malarz, śpiewak operowy
Abraham Alden
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
Ad. pojedynek z bronią palną.

1. Jakie są korzyści z tego, że trafi się w miejsce o wyższym progu np. ramiona (próg: 65), a nie brzuch (próg: 45)?


Edycja:

2. Czy skoro strzelba jest droższa w kupnie od pistoletu, to nie powinna mieć większych korzyści od pistoletu albo czy cena nie powinna być odwrotna?

- Pistolet jest 17% tańszy, a daje 5-krotnie większą korzyść, można nim wystrzelić 6 naboi, a następnie zużyć akcję na doładowanie.
- Ze strzelby można wystrzelić tylko raz, a następnie zużyć akcję na przeładowanie, a nie ma ona innych korzyści np. dodatkowych punktów obrażeń, ani nic, co uatrykcyjniłoby jej zakup.


Edycja: dziękuję za szybką odpowiedź <3

Ostatnio zmieniony przez Abraham Alden dnia Czw Sty 04, 2024 2:46 pm, w całości zmieniany 3 razy
Abraham Alden
Wiek : 36
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : łowca stworzeń magicznych
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Abrahamie, odpowiadając:
1. Nie wszystko jest kwestią korzyści. Ramię zajmuje relatywnie mniej przestrzeni niż brzuch, porusza się też znacznie szybciej, przez co trafienie w nie jest trudniejsze, a próg wyższy.

2. Strzelby doskonale będą nadawać się do polowania na zwierzęta, natomiast pistolety na ludzi. *wink* Masz rację w kontekście dodatkowych obrażeń od strzelby, przyjrzymy się tej mechanice i postaramy się lepiej dostosować ją do warunków forum.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Abraham Alden
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
Przepraszam, znów nachodzę z pytaniem – tym razem szybkim. Czy wątki z wykonywaniem zawodu wliczają się do wątków w rozliczeniach w kalendarzu?
Abraham Alden
Wiek : 36
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : łowca stworzeń magicznych
Imani Padmore
ANATOMICZNA : 2
NATURY : 20
POWSTANIA : 7
SIŁA WOLI : 6
PŻ : 162
CHARYZMA : 8
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 13
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t789-imani-padmore-zd-bloodworth#5539
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t871-imani-padmore#6775
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t872-imani#6776
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t846-skrzynka-imani-padmore#6313
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f193-tara
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1143-rachunek-bankowy-imani-padmore#10871
ANATOMICZNA : 2
NATURY : 20
POWSTANIA : 7
SIŁA WOLI : 6
PŻ : 162
CHARYZMA : 8
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 13
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t789-imani-padmore-zd-bloodworth#5539
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t871-imani-padmore#6775
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t872-imani#6776
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t846-skrzynka-imani-padmore#6313
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f193-tara
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1143-rachunek-bankowy-imani-padmore#10871
Abrahamie, szybkie pytanie, szybka odpowiedź - tak, takie wątki wliczają się do wątków w rozliczeniach w kalendarzu.
Imani Padmore
Wiek : 30
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : gospodyni domowa, pomaga mężowi
Abraham Alden
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 3
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 208
CHARYZMA : 1
SPRAWNOŚĆ : 19
WIEDZA : 8
TALENTY : 14
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t1479-abraham-alden#16965
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t1497-abraham-alden#17232
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t1498-abe#17234
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t1496-poczta-abrahama#17229
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f229-apollo-avenue-13-alden-historic-house
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1499-rachunek-bankowy-abraham-alden#17238
Jak to jest na forum z Salem, że niemagiczni nie wiedzą o jego istnieniu? Historia wymazała Salem, zostało wg wiedzy niemagicznych wchłonięte przez inne miasta, nie ma go na mapie? Jak to się dzieje, że nikt z niemagicznych nie ma wstępu do Salem?
Abraham Alden
Wiek : 36
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : łowca stworzeń magicznych
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Abrahamie, szczegółowe informacje dotyczące historii Salem znajdziesz w vademecum. Dla łatwości zacytuję najbardziej mięsny fragment:
Dekadę później, bo w 1770 roku zadecydowano o wysiedleniu z Salem wszystkich niemagicznych. Zbiegło się to z masakrą bostońską, jednym z kluczowych wydarzeń w tym regionie, kiedy to brytyjscy żołnierze otworzyli ogień do tłumu demonstrujących. Ostatecznie oczy całego kraju skupione były na Bostonie i rozpoczynającej się właśnie Amerykańskiej Rewolucji, co tworzyło szereg powodów do wysiedleń, osadzeń niemagicznych niechętnych do współpracy z władzami Salem oraz zamieszania politycznego. Reprezentanci czarowników osiągnęli porozumienie z władzami kolonistów, pozwalające im na zajęcie całego miasta w zamian za pomoc w walce z Brytyjczykami.

Dzisiaj Salem jest postrzegane przez niektóre kręgi jako swoista legenda albo mit, inni sądzą, że jego ruiny przykryły inne miasta. Archeolodzy na pewno będą spierać się z tym, a Salem może rosnąć w ich oczach do miana Atlantydy. Ostatecznie przeciętny niemagiczny uzna, że historycznie Salem przestało istnieć w trakcie masakry bostońskiej. Dodatkowo miasto będzie objęte rytuałami (np. rytuałem wykluczenia), które uniemożliwiają dostrzeżenie go przez zwykłych śmiertelników.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii