RegulaminI. Podstawowe informacje- Rejestracja na forum Die Ac Nocte jest jednoznaczna z akceptacją poniższego regulaminu.
- Die Ac Nocte jest autorskim forum fabularnym z gatunku urban fantasy rozgrywającym się w latach 80. Inspirowane jest prawdziwymi zdarzeniami, a także wierzeniami chrześcijańskimi i satanistycznymi. Można nim znaleźć odniesienia do innych religii mono- i politeistycznych. W budowie forum zostały wykorzystane motywy z serialu Wednesday oraz Chilling Adventures of Sabrina.
- Autorskie opracowania i treści fabularne zamieszczone na forum są własnością intelektualną twórców. Zabrania się kopiowania treści forum.
- Forum przeznaczone jest dla osób, które ukończyły 18. rok życia, a rejestracja na nim jest potwierdzeniem pełnoletniego wieku użytkownika.
- Twórcy forum nie zezwalają na reklamę innych forów z wyjątkiem przygotowanego do tego tematu partnerstwa.
- Styl forum został opracowany przez Pyrę na podstawie stylu Swallow the stars autorstwa koncodes. Forum jest hostingowane i budowane na silniku Forumpolish.
II. Treści- Twórcy zastrzegają sobie prawo do usunięcia treści sprzecznych z regulaminem, netykietą lub polskim prawem, a także wszystkich innych treści, które w ich opinii naruszają dobry mir społeczności forum.
- Teksty udostępnione na łamach forum, stają się jego częścią i nie ma możliwości usunięcia ich na życzenie.
- Na forum, poza rozgrywkami fabularnymi, niedozwolone jest publikowanie treści homofobicznych, rasistowskich, seksistowskich, erotycznych lub w jakikolwiek sposób dyskryminujących jakąkolwiek grupę społeczną. W treściach fabularnych w trakcie opisywania poglądów fikcyjnej postaci literackiej takie ograniczenie nie istnieje, jednak twórcy forum mogą zdecydować się na ostrzeżenie gracza, który w ich opinii będzie przekraczał granice zdrowego rozsądku.
- Ze względu na autorskie opisy i inspiracje religią chrześcijańską oraz treści fabularne publikowane na forum, nie jest ono polecane osobom o szczególnie wysokiej wrażliwości. Forum może obrażać uczucia religijne.
- Wszystkie treści fabularne publikowane na forum powinny być poprawne językowo i napisane w języku polskim, a także uwzględniać realia lat 80. Dodatkowo istnieje zakaz zmiany czcionki w całościowej treści posta. Inny font może być tylko dodatkowym elementem mającym ubarwić posta - na przykład w ramach imitowania podpisu w liście.
- W trakcie pisania treści fabularnych można korzystać ze znacznika spoiler oraz hide. Znacznik hide można wykorzystywać jedynie w prywatnych mieszkaniach postaci. Mistrz Gry może zadecydować o zniesieniu tej zasady w niektórych przypadkach.
- Treści uznawane za wyjątkowo brutalne (np. gwałty, morderstwa ze szczególnym okrucieństwem, wyjątkowa brutalność i sadyzm wobec zwierząt) polecamy zamieszczać ze znacznikiem "trigger warning" na górze posta. Nie ma potrzeby umieszczania takich treści w znacznikach spoiler lub hide.
III. Konto- Na login użytkownika składa się imię i nazwisko jego postaci. Dopuszcza się tworzenie kont o tymczasowym nicku, a każdy z graczy na forum może samodzielnie zmienić nazwę użytkownika przed zaakceptowaniem karty postaci. Niedozwolone jest umieszczanie w loginach znaków diakrytycznych i specjalnych, oprócz znaku "-" w przypadku podwójnego imienia lub nazwiska oraz "." w przypadku korzystania z imienia składającego się z inicjałów.
- Każde konto powinno zawierać avatar o wymiarach 200px x 320px przedstawiający wizerunek realnej osoby. Powinien być on zarezerwowany w dedykowanym temacie na okres jednego tygodnia. Wizerunek rezerwowany w temacie nie może się powtarzać. Dopuszczalne jest dwukrotne przedłużenie rejestracji o kolejny tydzień. Możliwe jest zarezerwowanie tylko jednego wizerunku na jednego konto.
- Avatar powinien być dopasowany do czasów i realiów fabuły oraz nie powinien pokazywać urządzeń elektrycznych niedostępnych w latach 80. XX wieku. Zabrania się wykorzystywania w avatarach zdjęć erotycznych oraz przedstawiających treści kontrowersyjne i dyskryminujące jakąkolwiek grupę społeczną.
- Wizerunek postaci można zmienić darmowo dwa razy w trakcie trwania gry.
- Wizerunek jest zarezerwowany bezterminowo w momencie sprawdzania karty postaci przez Mistrza Gry. W przypadku braku kontaktu z graczem przez okres dwóch tygodni wizerunek wraca do puli wolnych.
- Można zarezerwować wizerunek postaci nieaktywnej.
- Na forum akceptowane są tylko wizerunki osób fizycznych, które nie są osobami kontrowersyjnymi (np. Karol Wojtyła, Ted Bundy, Władimir Putin).
IV. Rozgrywka- Miejscem akcji fabuły jest północno-wschodnie wybrzeże USA, a w szczególności autorskie miasto Saint Fall, znajdujące się w hrabstwie Hellridge, położone w Maine, USA. Główną populacją hrabstwa są osoby niemagiczne, które nie zdają sobie sprawy z istnienia magii. Na forum istnieje możliwość gry poza terytorium USA. Czas akcji fabuły to lata 80. XX wieku.
- Pierwszoplanowymi postaciami na forum są dorośli czarownicy i czarownice wyznające wiarę satanistyczną. Na forum istnieje możliwość stworzenia postaci drugoplanowych niemagicznych.
- Przez pierwszy miesiąc od akceptacji postaci istnieje możliwość darmowej zmiany informacji biograficznych oraz części mechanicznej karty postaci. Po upływie miesiąca, aby dokonać podobnych zmian, należy zakupić kartę zmiany w Sklepie Mistrza Gry.
- Na forum zezwala się na multilokację postaci na przestrzeni jednego okresu fabularnego lub w retrospekcjach. Rozgrywki obejmujące zagrożenie zdrowia lub życia postaci powinny odbywać się jako ostatnie z aktualnych.
- Niedozwolone jest prowadzenie rozgrywki pomiędzy własnymi multikontami, a także wsparcie jakiejkolwiek postaci przy pomocy drugiej. Postacie tego samego gracza mogą znaleźć się w jednym wątku pod warunkiem, że nie wejdą ze sobą w interakcje.
- Początek każdej rozgrywki powinien zawierać jej datę. Do określenia daty można użyć nieobowiązkowego kodu: < data >< /data >. Zakończenie rozgrywki powinno być wyraźnie zaznaczone "z tematu postać X i postać Y", "z tematu x2", "zt x2" lub jakimkolwiek innym, lecz nie pozostawiającym wątpliwości sformułowaniem.
- W przypadku chęci rozpoczęcia gry w lokacji, w której aktualnie toczy się inna rozgrywka, należy poczekać okres 1 miesiąca od ostatniego posta. Również po przekroczeniu tego czasu zaleca się prywatny kontakt z graczami obecnymi w lokacji w celu upewnienia się co do możliwości skorzystania z niej. Z zasady tej wyłączone są lokacje eventowe.
- W trakcie rozgrywek obejmujących większą ilość postaci należy wyróżnić w poście imiona lub nazwiska postaci, do których się zwraca znacznikiem [ u ].
- W trakcie rozgrywek w przypadku prowadzenia dialogu należy go wyróżnić znacznikiem [ b ].
- Minimalna liczba słów w poście wynosi 250. Wymóg ten jest zniesiony w przypadku rozgrywek z udziałem Mistrza Gry oraz specjalnie oznaczonego działu stworzonego do prowadzenia dynamicznych rozgrywek, czyli Kostnicy. Tak zwany "pełny wątek" (rozliczany w Kalendarzach oraz osiągnięciach) powinien zawierać minimum 5 postów po minimum 250 słów od jednej postaci.
- Podczas rozgrywki gracz może kierować tylko swoją postacią i postaciami NPC. W rozgrywkach z Mistrzem Gry to MG jest odpowiedzialny za kierowanie postaciami NPC. Zabrania się kierowania działaniami postaci drugiego gracza bez jego zgody.
- Zasady mechaniczne obowiązują we wszystkich wątkach z Mistrzem Gry, a także wątkach odnoszących się do fabuły głównej. W prywatnych wątkach gracze nie mają obowiązku korzystania z mechanik fabularnych, jednak ich działania nie mogą być z nią sprzeczne.
- Wiadomości napisane z konta Mistrza Gry są wiążące i nadrzędne nad działaniami opisanymi przez postacie graczy. Mistrz Gry ma prawo pojawić się w dowolnym momencie dowolnego wątku, a jego decyzje są wiążące i nie podlegają dyskusji.
- W razie potrzeby rozstrzygnięcia sytuacji spornej w wątku można poprosić o arbitraż dowolnego Mistrza Gry.
- Podczas rozgrywki z Mistrzem Gry termin odpisu wynosi 72 godziny, ale może zostać wydłużony lub skrócony w zależności od konkretnego przypadku. Mistrz Gry uznaje nieobecności graczy tylko w sytuacji, w której otrzyma o tym fakcie informację przed upływem terminu odpisu.
- Wiadomości fabularne, po których nastąpił rzut kością, nie może być edytowany. Wiadomości edytowane uważa się za nieważne. W prywatnych rozgrywkach post z rzutem kością powinien być edytowany tylko w przypadku wyraźnej zgody wszystkich stron biorących udział w wątku.
- Poza tematami do tego przeznaczonymi nie należy korzystać z kości specjalnych, oznaczonych na liście symbolem (S).
- Postacie rozwijają się poprzez zdobywanie i wydawanie punktów doświadczenia, których system jest szerzej opisany w tym temacie
V. Nieaktywność- Do grupy postaci nieaktywnych zaliczamy postacie, które przez okres dwóch miesięcy nie dodały żadnego posta fabularnego lub nie logowały się na swoje konto przez okres jednego miesiąca. Oznacza to, że spełnienie któregokolwiek z tych warunków skutkuje przeniesieniem postaci do grona nieaktywnych. Mistrz Gry uwzględnia zgłoszony wcześniej maksymalnie 1-miesięczny okres nieobecności.
- Postacie nieaktywne przechodzą w ręce Mistrza Gry i mogą być wykorzystywane jako postacie NPC oraz uśmiercone.
- Wyposażenie i zdobyte punkty doświadczenia postaci nieaktywnej zostają zablokowane na jej koncie i nie mogą być przekazywane ani wydawane.
- Postać można dezaktywować po zgłoszeniu aktualności w odpowiednim temacie.
- Postać można jednorazowo aktywować poprzez zgłoszenie w odpowiednim temacie. Każda następna aktywacja zostanie zaakceptowana po napisaniu 5. fabularnych postów w okresie 4 tygodni, które należy zalinkować wraz ze zgłoszeniem.
VI. Limity- Jedna postać może być założona na jednym koncie.
- Limit postaci, które może stworzyć jeden gracz, wynosi 4. Po uzyskaniu zgody ze strony administracji istnieje możliwość stworzenia 5. postaci. Taka zgoda będzie wydawana tylko w przypadku utrzymywania stałej aktywności fabularnej na wszystkich poprzednich postaciach. Postacie drugoplanowe tj. postacie niemagiczne nie wliczają się w limit multikont.
- Kartę postaci na drugim koncie można zgłosić od razu po zaakceptowaniu pierwszej postaci. W przypadku każdego kolejnego konta każda postać musi spełniać warunek napisanych minimum 35 postów fabularnych.
- Na każdego gracza przysługuje limit 1 odmienności na wszystkie konta. W sklepie mistrza gry istnieje możliwość wykupienia limitu na drugą taką postać. Limit przysługuje na gracza, nie na postać i jest możliwy do ponownego wykorzystania w przypadku śmierci lub dezaktywacji postaci. Inne zasady dotyczą odmienności wskrzeszeńca, która nie wchodzi w limit, ale jest płatna 200 PD w przypadku zakupu z karty postaci albo z fabuły.
- Na każdego gracza przysługuje limit 1 postaci z Kręgu na wszystkie konta. W sklepie mistrza gry istnieje możliwość wykupienia limitu na drugą taką postać, ale w przypadku tworzenia jej, musi ona wpasowywać się dokładnie w opis rodziny i być jej wzorowym przedstawicielem. Limit przysługuje na gracza, nie na postać i jest możliwy do ponownego wykorzystania w przypadku śmierci lub dezaktywacji postaci.
- W przypadku, w którym w trakcie trwania fabuły istniejącej postaci, jej rodzina w ramach działań fabularnych zostanie przyłączona do Kręgu, taka postać nie jest objęta limitem na postać z Kręgu. Zasada ta nie ma zastosowania w sytuacji odwrotnej - kiedy rodzina istniejącej postaci zostaje wykluczona z Kręgu.
- Nie istnieje limit umiejętności posiadanych przez jedną postać albo jednego gracza.
- Nie istnieje limit postaci w kowenach posiadanych przez jednego gracza.
- Darmowy limit na odmienność lub Krąg można otrzymać po roku aktywnej pracy na rzecz forum w gronie stwórców.
VII. Administracja- Administracja nie rozwiązuje prywatnych konfliktów graczy.
- Administracja może interweniować tylko w przypadku kopii i kradzieży, ale nie zajmuje się sprawami niejasnymi i domniemaniami.
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, a o wszystkich poinformuje graczy w momencie jego aktualizacji.
- Listę osób odpowiedzialnych za działanie forum wraz z wymienionymi obowiązkami można znaleźć w tym linku. W razie jakichkolwiek wątpliwości - prosimy o kontakt poprzez wiadomość prywatną na prywatne konto jednego ze Stwórców.
|