Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Wybory27 — 30 VI




Chociaż politykę mało kto lubi, jest ona nieoddzielną częścią życia każdego mieszkańca. Szczególnie jeśli na szali stoi przyszłość Hellridge i tego, w jakiej formie będzie funkcjonować.

Czas wybrać z szafy kolory flagi, odśpiewać hymn i stanąć na wysokości zadania. Ameryko, spełnij swój obywatelski obowiązek i zagłosuj. To od CIEBIE zależy, jak wyglądać będzie lepsze jutro!

Wydarzenie ma formę eventu ogólnoforumowego, a dołączenie do niego jest możliwe bez wcześniejszych zapisów, aczkolwiek postać musi spełnić wymogi zawarte w regulaminie wydarzenia. Nieplanowane są ingerencje mające zagrozić życiu lub zdrowiu postaci, a wątki/posty muszą mieć miejsce między 28 a 30 czerwca 1985 roku. Wyjątek od tego stanowi korzystanie z mechaniki lobbingu, opisanej poniżej.

Ingerencje Mistrza Gry w rozgrywkę mogą mieć jednak miejsce, jeśli działania postaci do tego doprowadzą. Celem wydarzenia jest fabularne wybranie nowego burmistrza Saint Fall, co może mieć wpływ na lokalną politykę, jak i fabułę główną forum.

Mechanika wydarzenia dzieli się na kilka stopni. Rozróżniamy zarówno etap oddawania głosu w weekend wyborów, jak i wcześniejszego lobbingu, który może mieć miejsce przez cały czas trwania okresu.

Kandydaci



Każdy z kandydatów posiada swój własny program wyborczy, który w dużej mierze pozostaje wiedzą publiczną dla większości postaci. Wyjątkiem tu są postulaty typowo magiczne, które oczywiście nie są dostępne dla postaci, które o takowej magii nie wiedzą. To, który kandydat wygra, zależy tylko i wyłącznie od graczy, aczkolwiek na ten moment w sondażach prowadzi obecnie panujący burmistrz — Elbert Adams.

Wyniki wyborów mogą drastycznie odmienić życie Hellridge.

Ronald Williamson


Jest on bardziej konserwatywną opcją, która przemawiać może do starszych lub bogatszych postaci, a także tych, które cenią sobie izolacje magicznego społeczeństwa od niemagicznego. Jego postulaty opierają się głównie na stopniowym odseparowywaniu tych dwóch społeczeństw od siebie i rozszerzeniu Deadberry o kilka ulic starego miasta, dzięki czemu ukrywanie się z magią stanie się mniejszym problemem dla zwykłego czarownika. Istnieją plotki, według których Williamson ma długofalowy plan na przekształcenie Saint Fall w całkowicie magiczną enklawę na wzór Salem, aczkolwiek nie ma na ten temat żadnych oficjalnych komentarzy ze strony kandydata na burmistrza czy Kościoła.

Oprócz tego obiecuje on mniejsze opodatkowanie bogatszych przedsiębiorców, jednak podniesienie podatków dla tych mniejszych inwestycji, bez względu na fakt, czy przynależą one do Kręgu, czy też nie. Nawet szary obywatel odczuje znaczne obciążenie portfela — w końcu wraz z kosztem prowadzenia przedsiębiorstwa, wzrośnie i cena jego usług.

W politycznej sferze sytuacja napina się coraz mocniej z każdym dniem. Krąg Salem podszeptuje, iż Williamson nie jest dobrą opcją dla przyszłości Saint Fall i część z rodzin oferuje swoje nieoficjalne poparcie dla Adamsa. Takie działania nie podobają się z kolei części osób w ratuszu, które liczą na wygraną Williamsona, co prowadzi do narastających spięć na tym polu.

Na ulicach miasta nieoficjalnie mówi się, że Roland w ostatnim czasie przejawia zadziwiająco dużo energii, jak na swój wiek. Zdaje się również wyglądać młodziej niż przed kilkoma miesiącami. Jego współpracownicy plotują, jakoby zaszła w nim pewna przemiana. Teorie spiskowe na ten temat pojawiają się wśród bardziej uważnych obserwatorów sceny politycznej, jednak każda kolejna zdaje się bardziej absurdalna od poprzedniej.

Elbert Adams


Obecnie panujący burmistrz powinien być każdemu doskonale znany. Chociaż jest on niemagiczny, to jest świadomy istnienia magicznej części społeczeństwa oraz postuluje za pokojową asymilacją obu części miasta, czego dowodzi zezwalanie na dalszą egzystencję Deadberry, a także dotychczasowe przymykanie oko na magiczne katastrofy, które obejmują Hellridge. Nie zgadza się jednak, z oczywistych względów, na stworzenie z Hellridge całkowicie magicznego miasta na kształ Salem.

W opozycji do Williamsona deklaruje on, że ma zamiar zmniejszyć opodatkowanie mniejszych przedsiębiorstw, planując dla nich jednorazowe dofinansowanie, by wspierać lokalną ekonomię. Nie komentuje jednak, skąd zamierza wziąć na taki projekt fundusze, co powoduje niepokój wśród bogatszej części społeczeństwa, która przeczuwa finansowanie tego z ich kieszeni.

Kandydatura Adamsa jest mocno wspierana przez okoliczne wsie, takie jak Maywater, Cripple Rock czy Wallow. Te miejscowości obawiają się napływu czarowników i ekspansji na ich spokojnie okolice, jeśli do władzy dojdzie Williamson. Jest również przez nich ceniony za usprawnienie linii komunikacji publicznej między okolicznymi wsiami, a także projektu remontu miejskiego oświetlenia — od początku marca wszystkie dzielnice, z wyjątkiem Sonk Road, otrzymały rewitalizację ulicznych lamp, jak i sygnalizacji świetlnych, zmniejszając tym samym wypadki samochodowe o dwadzieścia procent. Nie jest również tajemnicą, że to dzięki jego inicjatywie, jak i zaangażowaniu, instytucje magiczne i niemagiczne do tej pory funkcjonowały we względnym pokoju. Jego celem na kolejną kadencję jest utrzymanie takiego statusu, a nawet jeszcze mocniejsze zacieśnienie relacji.  

Niemagiczny kandydat jest ostro krytykowany przez niektórych kapłanów — większość z nich robi to prywatnie, jednak zdarzają się jednostki, które zawierają w tej sprawie głos podczas oficjalnych wystąpień kościelnych. Młodsi członkowie magicznej społeczności zdają się odbierać to jako chęć Kościoła na jeszcze mocniejsze zwiększenie swoich wpływów, co ich zdaniem miałoby miejsce, w przypadku wygranej Williamsona.

W ostatnich tygodniach jego zwolennicy, jak i neutralni obserwatorzy, zauważają, że niegdyś niepoważny i nieco fajtłapowaty mężczyzna, zaczyna nabierać coraz większego szacunku oraz więcej jego inicjatyw zaczyna dochodzić do skutku.

Oddanie glosu


Aby oddać ważny głos, należy napisać post na minimum 250 słów w jednym z tematów dostępnych w miejskim ratuszu. Post musi mieć datę od 27 do 30 czerwca. W lokacjach można rozegrać też pełne wątki pomiędzy postaciami. Należy pamiętać, że wydarzenie odbywa się w niemagicznej części miasta, a co za tym idzie, przebywają na jego terenie niemagiczni oraz Gwardia pilnująca porządku. Używanie magii nie jest zakazane mechanicznie, ale Mistrz Gry przypomina o konsekwencjach fabularnych, które mogą z tego wyniknąć w przypadku przyłapania przez Gwardię.

Ważny głos może oddać postać, która spełnia wszystkie z warunków: jest mieszkańcem hrabstwa Hellridge, ma ukończone 18 lat oraz jest obywatelem Stanów Zjednoczonych. W wydarzeniu mogą wziąć udział również postaci niemagiczne, które spełniają powyższe.

Po dodaniu posta i zagłosowaniu należy zamieścić taką informację w poniższym temacie z użyciem przedstawionego kodu:

Kod:
[B]GŁOSOWANIE:[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Kandydat:[/b] Ronald Williamson/Elbert Adams (niepotrzebne usunąć)
[b]Link do fabularnego oddania głosu:[/b]

Oszukanie urny wyborczej


Możliwe jest oszukiwanie urny wyborczej i oddanie więcej niż jednego głosu, a także wzięcie udziału w wyborach pomimo niespełniania formalnych wymogów. Są na to 3 sposoby:

1. Dolar nie śmierdzi

Wszystko da się kupić — nawet demokrację. Możliwe jest więc tym samym przekupienie komisji wyborczej, aby pozwoliła na oddanie nielegalnego głosu. Cena takiego oszustwa wynosi 200 dolarów, które należy mechanicznie odjąć od swojego konta bankowego, a także rozegrać fabularne przekupywanie członka komisji podczas oddawania głosu (w formie wątku lub opowiadania na minimum 800 słów).

2. Zły brat bliźniak

Możliwe jest udawanie innej postaci, która ma czynne prawo wyborcze i oddanie w jej imieniu głosu. Warunkiem musi być fabularne uzyskanie dostępu do jej dokumentów oraz zbliżony (naturalnie lub czarami) wygląd. Przejąć można tożsamość każdej postaci innego gracza, jak i również dowolnego NPC. Ten sposób wymaga wcześniej rozegranego wątku lub opowiadania (minimum 800 słów) oraz dołączenia go do zgłoszenia głosu.

Uwaga! W przypadku pożyczenia tożsamości innej postaci należy zrobić to zanim odda ona fabularnie głos, gdyż tym samym odbieramy jej ku temu prawo. Gracza nie trzeba jej informować o takim zamiarze.

3. Mi pani nie da zagłosować?

Przymknięcie oka na liczbę kartek wrzuconych do urny czy zapomnienie dokumentów z domu, można również wynegocjować z członkiem komisji wyborczej. Dopuszcza się stosowania wszelakich sposobów manipulacji magicznych, jak i stosowania perswazji. W przypadku tego drugiego należy mieć umiejętność perswazji na poziomie przynajmniej II oraz wiarygodnie odegrać interakcje.

Powyższe sposoby są jedynie przykładem możliwych rozwiązań i Mistrz Gry zawsze liczy się z kreatywnością graczy, którzy mogą sami proponować oszustwa. W przypadku własnego pomysłu zaleca się najpierw kontakt z Mistrzem Gry odpowiedzialnym za wydarzenie (Charlotte), aby ustalić dokładne wymogi powodzenia.

Z mechanik oszustwa można z powodzeniem skorzystać tylko 3 razy z zastrzeżeniem, że każda próba musi być wykonana innym sposobem.

Powyższe oszustwa należy zgłosić w temacie wydarzenia, korzystając z poniższego kodu:

Kod:
[b]OSZUSTWO:[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Kandydat:[/b] Ronald Williamson/Elbert Adams (niepotrzebne usunąć)
[b]Link do fabularnego oszustwa:[/b] (w przypadku oszustwa, które wymaga wcześniejszego, fabularnego przygotowania postaci, należy dołączyć linki do takich postów/wątków)

Lobbing


Czym byłaby amerykańska scena polityczna bez lobbingu? Oprócz samodzielnego zagłosowania możliwe jest również zdobycie głosów istniejących NPC na forum. Istnieją trzy kategorie NPC, których można przekonać do oddania głosu. Rozróżnia się je stopniem trudności, ilością wymaganych działań oraz liczbą głosów, którą dany NPC ze sobą przyciąga. Wątki z lobbingiem muszą odbywać się przed 27 czerwca.

1. Ma pan chwilę, aby porozmawiać o...?

Pierwszą kategorią NPC, których można namówić do głosu, są przypadkowi przechodni w Saint Fall czy znajome postaci NPC. Aby to zrobić, wystarczy rozegrać opowiadanie (minimum 800 słów) lub wątek fabularny z wykorzystaniem zdolności perswazji, w którym w wiarygodny sposób odgrywamy przekonywanie NPC do programu wyborczego wybranego kandydata. Taki wątek powinien odbywać się z datą do końca głosowania oraz zostać zgłoszonym w temacie eventu.

W trakcie jednego wątku fabularnego można przekonać 3 NPC, którzy posiadają 3 głosy. W trakcie jednego opowiadania jest to 1 NPC z 1 głosem. Mistrz Gry ustanawia maksymalną liczbę możliwych do pozyskania w ten sposób głosów na 10 (niezależnie od formy rozegrania).

2. Rodzinna polityka

Możliwe jest także przekonanie nestora lub nestorki rodu, aby zagłosowała na wybranego przez naszą postać kandydata, tym samym przekonując innych członków rodziny oraz przyjaciół rodu. Każdy takowy NPC opisany jest w tym temacie.

Uwaga! Z lobbingu wyłączeni są nestorzy z Kręgu Salem, ze względu na fakt, że nie mogą oni zagłosować w wyborach na burmistrza Hellridge.

Udany lobbing nestora wymaga zebrania łącznie 100 punktów, które wyróżnione są w poniższej tabeli. Skuteczny lobbing nestora jest zależny zarówno od liczby fabularnych działań, jak i relacji, jakie ród nestora posiada z kandydatem. W przypadku nieprzekroczenia progu punktowego lobbing zostanie uznany za nieudany. W przypadku konfliktowych lobbingów tego samego nestora wygrywa ten, który osiągnie więcej punktów (przekraczając próg 100 punktów).

Lobbing można zgłaszać całościowo lub jako pojedyncze działania, co zostanie potem zsumowane przez Mistrza Gry, wliczając w to wszystkie działania wszystkich postaci.

DziałanieWartość punktowa
List do nestora (max. 1 na postać, minimum 250 słów)+ 10 punktów
Interakcja z nestorem w formie opowiadania* (max. 1 na postać, minimum 800 słów)+ 20 punktów
Wątek z innym członkiem rodu nestora*+ 30 punktów

*Wątek powinien opierać się przede wszystkim na lobbingu na korzyść kandydata.

Wszystkie bonusy rozlicza się 1x na postać.
BonusyWartość punktowa
Pozytywne relacje z kandydatem*+ 20 punktów
Negatywne relacje z kandydatem*— 20 punktów
Perswazja na poziomie I/II/III/IV+ 5/10/25/50 punktów
Spokrewnienie/spowinowacenie z nestorem** (1x na postać)+ 30 punktów
Pochodzenie spoza Kręgu— 20 punktów
Kapłan Kościoła Piekieł+ 30 punktów
Praca dla ratusza lub przedsiębiorstwa danego nestora)+ 10 punktów

*W przypadku Rolanda Williamsona należy patrzeć na stosunek rodu do rodu Williamsonów, a w przypadku Elberta Adamsa na stosunek do niemagicznych.
**Pokrewieństwo oznacza urodzenie się w rodzie nestora, posiadanie matki z rodu nestora lub w przypadku kobiet, wżenienie się w ród nestora.


Możliwe jest odejście od powyższej mechaniki, jeśli postać zdecyduje się na magiczne wpłynięcie na decyzję nestora. Wymaga to jednak rozegrania wątku z Mistrzem Gry. Gracz musi się liczyć z możliwymi konsekwencjami takich działań.

Co do zasady, postać może brać udział w lobbingu maksymalnie 5 nestorów. 1 nestor będzie odpowiadał 10 głosom.

3. Polityka pieniądza

Nie powinno się lekceważyć ludzi pracujących — głos ludu znaczy wiele, nie tylko w krajach komunistycznych (lub tym bardziej nie w nich). W kapitalistycznej Ameryce przedsiębiorcy mogą powiedzieć sporo, a jeszcze więcej mogą agitować. Właściciele oraz pracownicy przedsiębiorstw (zarówno prywatnych inwestycji, jak i kręgowych), mogą wykorzystać swoje miejsce pracy w celu siania politycznej propagandy, a tym samym przekonywania NPC do oddania głosów na wybranego kandydata.

Udana polityka pieniądza wymaga zebrania łącznie 100 punktów, które wyróżnione są w poniższej tabeli. Skuteczny lobbing jest zależny zarówno od liczby fabularnych działań, jak i, w przypadku magicznych przedsiębiorstw kręgu, relacji, jakie ród właścicieli posiada z kandydatem. W przypadku nieprzekroczenia progu punktowego lobbing zostanie uznany za nieudany. W przypadku konfliktowych lobbingów tego samego przedsiębiorstwa wygrywa ten, który osiągnie więcej punktów (przekraczając próg 100 punktów).

Lobbing można zgłaszać całościowo lub jako pojedyncze działania, co zostanie potem zsumowane przez Mistrza Gry, wliczając w to wszystkie działania wszystkich postaci.

DziałanieWartość punktowa
Wywieszenie plakatów/rozdawanie ulotek promujących jednego z kandydatów (max. 1 na postać, minimum 250 słów)+ 10 punktów
Opowiadanie, w którym postać lobbuje klientów do zagłosowania na kandydata (max. 1 na postać, minimum 800 słów)+ 20 punktów
Wątek*, z pracownikiem/klientem NPC+ 30 punktów

*Wątek powinien opierać się przede wszystkim na lobbingu na korzyść kandydata.

Wszystkie bonusy rozlicza się 1x na postać.
BonusyWartość punktowa
Pozytywne relacje właścicieli z kandydatem*+ 20 punktów
Negatywne relacje właścicieli z kandydatem*— 20 punktów
Perswazja na poziomie I/II/III/IV+ 5/10/25/50 punktów
Mechanicznie zakupione prywatne przedsiębiorstwo+ 50 punktów

*W przypadku Rolanda Williamsona należy patrzeć na stosunek właścicieli przedsiębiorstwa do rodu Williamsonów, a w przypadku Elberta Adamsa na stosunek do niemagicznych. Te bonusy mają znaczenie jedynie w przypadku przedsiębiorstw z Kręgu.

Liczba możliwych głosów do zdobycia za przedsiębiorstwo została przedstawiona w poniższej tabeli. Nie istnieje ograniczenie co do ilości przedsiębiorstw.

Typ przedsiębiorstwa*Ilość możliwych głosów
Niski5 głosów
Średni10 głosów
Wysoki (tylko mechaniczne, w innym przypadku należy liczyć jako średni)20 głosów


Nie istnieje konieczność mechanicznego posiadania przedsiębiorstwa, aby prowadzić politykę lobbingu i korzystać z mechaniki, ale takie miejsca są odpowiednio niżej punktowane. W przypadku wszelakich wątpliwości zapraszam do kontaktu z Mistrzem Gry (Charlotte).

Wszystkie działania należy zgłaszać w poniższym temacie z wykorzystaniem kodu:
Kod:
[b]LOBBING:[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Inne postacie biorące udział w wątkach:[/b]
[b]Kandydat:[/b] Ronald Williamson/Elbert Adams (niepotrzebne usunąć)
[b]Typ lobbingu:[/b] 1/2/3 (niepotrzebne usunąć; w 2 i 3 należy wskazać przekonywanego nestora lub nazwę przedsiebiorstwa)
[b]Krótki opis fabularnie podjętych działań:[/b] (do opisu fabularnie podjętych działań należy dołączyć linki potwierdzające)

Zasady:


1. Wszystkie wątki czy pojedyncze posty rozgrywane w faktycznego głosowania muszą mieć datę pomiędzy 27 a 30 czerwca 1985 roku.
2. Wątki z lobbingiem NPC powinny być rozegrane do 27 czerwca 1985 roku.
3. W wydarzeniu można brać udział przez cały czas trwania okresu fabularnego.
4. Wydarzenie nie zagraża życiu i zdrowiu postaci, aczkolwiek może takim się stać poprzez podjęte przez postaci działania fabularne.
5. Nie obowiązują zapisy na wydarzenie, aczkolwiek należy rozegrane wątki zgłosić w temacie wydarzenia.
6. Wszystkie akcje mechaniczne podjęte w ramach tego wydarzenia muszą być rozegrane zgodnie z obowiązującą mechaniką.
7. Za udział w wydarzeniu będzie można otrzymać specjalne osiągnięcie warte 10 PD. W przypadku większego zaangażowania postaci w wydarzenie możliwe jest zdobycie kolejnych osiągnięć. Za korzystanie z mechaniki oszustw oraz mechaniki lobbingi postać otrzyma kolejne osiągnięcia za 25 PD każde.
8. W głosowaniu może wziąć udział każda postać, która spełnia poniższe warunki: jest mieszkańcem hrabstwa Hellridge, ma ukończone 18 lat oraz jest obywatelem Stanów Zjednoczonych. W wydarzeniu mogą wziąć udział również postaci niemagiczne, które spełniają powyższe.
8. Każda postać bazowo posiada tylko jeden głos, wyjątek stanowi korzystanie z mechaniki oszukania urny wyborczej oraz mechaniki lobbingu.
9. Wszelkie pytania dotyczące wydarzenia należy kierować do tematu FAQ, a w przypadku bardziej skomplikowanych osobistych kwestii bezpośrednio do Mistrza Gry odpowiedzialnego za wydarzenie (Charlotte).

[ukryjedycje]
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej