Pomożecie? Pomożemy!30 IV - 30 VI
26 lutego Saint Fall i jego okolice nawiedziła seria katastrof. W magicznej dzielnicy Deadberry wybuchł ogromny pożar, który strawił plac Aradii i część głównej ulicy. Uszkodzone zostały również sale miejscowego uniwersytetu — kilka auli zostało całkowicie zalanych... krwią. Okoliczności tych wydarzeń nie są do końca jasne. W nadmorskiej miejscowości Maywater zawaliła się główna droga portu, która pełni funkcję łącznika prowadzącego do promenady i mostu. Niektóre drzewa zostały wyrwane z korzeniami, ale w okolicy nie odnotowano ofiar śmiertelnych. Dotknęło to również Cripple Rock i części Rezerwatu Bestii, a fragment lasu zatonął w wyniku bezprecedensowo silnych wstrząsów, które miały miejsce w okolicy.
Przez ostatnie dwa miesiące obywatele Hellridge wspólnie pracowali dla dobra regionu. Najwięcej uwagi otrzymało Deadberry, ale i inne części hrabstwa otrzymały niezbędną pomoc. Obecnie wszystkie oczy zwrócone są na Maywater, gdzie niedługo rozpocznie się sezon wakacyjny, a którego główna ulica jest zamknięta dla niemagicznych, co może stanowić ogromne wyzwanie dla tamtejszych przedsiębiorców. Niezbędna jest też pomoc w Cripple Rock oraz na uniwersytecie, gdzie skala zniszczeń z końca lutego była zbyt ogromna, by mieszkańcy zdołali opanować ją w ciągu 2 miesięcy.
Wydarzenie ma formę eventu ogólnoforumowego, a dołączenie do niego jest możliwe bez wcześniejszych zapisów. Nieplanowane są ingerencje mające zagrozić życiu lub zdrowiu postaci, a wątki mogą mieć miejsce przez cały czas trwania okresu fabularnego.
Celem wydarzenia jest naprawa uszkodzonych części miasta i doprowadzenie Saint Fall i jego okolic do porządku przed sezonem. W przypadku niezlikwidowania wszystkich szkód może to mieć wpływ na fabułę główną miasta, zwłaszcza w Maywater.
Mechanika wydarzenia
Wydarzenie ma formę wątków i opowiadań samodzielnie rozgrywanych przez zainteresowane postacie. Nie istnieje konieczność zgłaszania się z chęcią napisania takiego wątku, ale po zakończeniu go, należy ten fakt zgłosić w poniższym temacie zgodnie z podanym poniżej kodem. Wątki rozgrywane w ramach wydarzenia powinny mieć miejsce w dowolnej lokacji w danej dzielnicy lub obszarze.
Każdy z zakończonych wątków będzie wart 10 PD, a opowiadanie (minimum 800 słów fabularnych bez adnotacji) 5 PD.
Takie wątki i opowiadania można rozliczyć też jako opowiadania z wykonywaniem zawodu, jeśli wpisują się w wykonywany przez postać zawód (zgodnie z zasadami rozliczania wątków i opowiadań z wykonywaniem zawodu).
Przy odpowiednich dzielnicach zostały rozpisane zadania, które są konieczne do zrealizowania, żeby można było mówić o ukończeniu budowy. Nie mają one ograniczeń etapowych i można rozgrywać je równolegle. Większość z nich nie będzie też miała bezpośredniego wpływu na siebie nawzajem.
Część zadań ma w nawiasie określone wymagania do rozegrania danego wątku.
Każde zadanie może być interpretowane i rozegrane na wiele sposobów z zachowaniem jego ogólnego sensu, odpowiadającego wymaganiom danego obszaru. Przykładowo wsparcie lokalnych przedsiębiorców w Deadberry może dotyczyć też zbiórki funduszy w dolarach, a odbudowanie zniszczonej części ogrodzenia Rezerwatu Bestii może być zarówno w formie murowanej, jak i drewnianej, albo nawet drutu.
- Kod:
[b]Nazwa obszaru: [/b]Deadberry/Maywater/Cripple Rock/Uniwersytet
[b]Postacie biorące udział w wątku: [/b]
[b]Numer zadania: [/b]
[b]Linki do wątków lub opowiadań: [/b]
Ponadto istnieje możliwość zrealizowania własnej inicjatywy dla regionu, która nie musi się mieścić w obszarze rozpisanych zadań, ale powinna mieć bezpośredni wpływ na pomoc danemu miejscu. W przypadku pytań o zakres takiej inicjatywy należy kontaktować się z Mistrzami Gry przez temat FAQ.
- Kod:
[b]Nazwa obszaru: [/b]Deadberry/Maywater/Cripple Rock/Uniwersytet
[b]Postacie biorące udział w wątku: [/b]
[b]Krótki opis inicjatywy: [/b]
[b]Linki do wątków lub opowiadań: [/b]
Każdy obszar ma w nawiasie określoną liczbę punktów, które muszą zostać zdobyte, aby można było mówić o ukończeniu przedsięwzięcia. Każdy wątek będzie wart 3 punkty, a opowiadanie na minimum 800 słów 1 punkt.
W przypadku, w którym nie wszystkie zadania zostaną wykonane, ale potrzebna pula punktów obszaru zostanie przekroczona, będzie można mówić o ukończeniu przedsięwzięcia. Wykonanie wszystkich zadań i przekroczenie puli punktów obszaru w danym regionie będzie uprawniało postacie biorące udział w odbudowie danego obszaru do odbioru specjalnego osiągnięcia wartego 10 PD.
Wszystkie akcje mechaniczne podjęte w ramach tego wydarzenia muszą być rozegrane zgodnie z obowiązującą mechaniką, np. rzucanie czarów, przeprowadzanie rytuałów itp.
Deadberry (31/36)
Magiczna dzielnica mieszcząca się przy granicy starego miasta w Saint Fall ucierpiała przede wszystkim w wyniku pożaru, który objął Plac Aradii przed Kościołem Piekieł oraz część głównej ulicy. W Deadberry panuje ograniczenie co do ruchu samochodów, ze względu na ukrycie tego miejsca przed wzrokiem niemagicznych członków społeczeństwa. Dzielnica jest reprezentatywną częścią Hellridge.
Zadania:
1. Fizyczna odbudowa zniszczonych części budynków (minimum II poziom majsterkowania lub 5 punktów sprawności).2. Konsultacje historyczne na temat architektury dzielnicy (minimum II poziom historii).
3. Wsparcie duchowe, merytoryczne i emocjonalne lokalnych przedsiębiorców (tylko dla przedstawicieli Kręgu i kapłanów Kościoła Piekieł).
4. Renowacja zabytków i pomników (minimum II poziom rzeźbiarstwa, malarstwa, projektowania, rysunku lub innej manualnej zdolności).
5. Udział w zbiórce rzeczy i żywności dla poszkodowanych czarowników, znajdującej się przy Kościele Piekieł.
6. Zabezpieczenie terenu rytuałami.
Maywater (6/24)
Portowa wieś nad Oceanem Atlantyckim pozostaje obecnie całkowicie zamknięta dla niemagicznych decyzją rodziny van der Decken. Najbardziej ucierpiała tu ulica Portowa będąca podstawowym łącznikiem z portem, promenadą i molo. Teren jest zabezpieczony tymczasowo, ale decyzją nestora przebywać na nim mogą tylko pełnoletni czarownicy. Istnieje szeroka obawa o nadchodzący sezon wakacyjny.
Zadania:
1. Usunięcie zerwanych pni drzew i gałęzi.2. Oczyszczenie terenu z gruzów i uszkodzonego asfaltu.
3. Drobne naprawy okolicznych niemagicznych sklepików i kawiarni (minimum II poziom majsterkowania lub magii powstania).
4. Zadbanie o stronę wizualną uszkodzonych budynków - odmalowanie frontów, stworzenie nowych szyldów (minimum II poziom malarstwa, rysunku, projektowania).
5. Posadzenie kwiatów i krzewów ozdobnych wzdłuż promenady (minimum II poziom botaniki).
6. Odbudowa mostu w postaci fizycznego bądź magicznego wsparcia odbudowujących specjalistów (minimum 10 punktów sprawności lub II poziom magii powstania).
7. Przygotowanie i ustawienie ławek i koszy przed rozpoczęciem sezonu letniego (minimum poziom I w zręczności dłoni).
8. Zabezpieczenie terenu rytuałami.
Cripple Rock (11/28)
Leśny teren Cripple Rock w wyniku trzęsienia ziemi został częściowo zniszczony, a okoliczne drzewa powyrywane z korzeniami. Dodatkowo doszło do uszkodzenia ogrodzenia Rezerwatu Bestii, co doprowadziło do zagubienia kilku dorosłych barghestów. Konieczna jest nie tylko troska o faunę regionu, ale też pochwycenie uciekinierów.
Zadania:
1. Usunięcie zerwanych pni drzew i gałęzi.2. Sadzenie nowych drzew i krzewów (minimum II poziom przyrody (botaniki)).
3. Odbudowa zniszczonych części drewnianego ogrodzenia.
4. Wytropienie i zabezpieczenie zagubionych barghestów (minimum I poziom tropienia i minimum II poziom zoologii).
5. Usuwanie śladów i zwierzęcych ofiar zagubionych barghestów (minimum I poziom tropienia i I poziom zoologii).
6. Zabezpieczenie terenu rytuałami.
Uniwersytet w Saint Fall (4/15)
Miejscowy uniwersytet, chociaż ucierpiał najmniej z reszty obszarów, wymaga szczególnej uwagi. Jedna z sal wykładowych na drugim piętrze została spalona, a korytarz prowadzący do biblioteki całkowicie oblany szkarłatną krwią. Na ten moment Czarna Gwardia zabezpieczyła teren przed niemagicznymi i we współpracy z policją wyłączyła tę część uniwersytetu z zajęć.
Zadania:
1. Współpraca z niemagicznymi przedstawicielami uniwersytetu i uspokojenie ich obaw (tylko dla przedstawicieli Kręgu i kapłanów Kościoła Piekieł).2. Oczyszczenie korytarza z krwi i/lub oczyszczenie spalonej sali wykładowej.
3. Wyposażenie sali wykładowej w nowe meble (minimum II poziom majsterkowania lub magii powstania) i pomoce naukowe (minimum II poziom literatury).
4. Odmalowanie i odremontowanie pomieszczeń uległych zniszczeniu.
5. Zabezpieczenie terenu rytuałami.
Zasady:
1. Wszystkie wątki i opowiadania rozgrywane w ramach wydarzenia muszą mieć datę pomiędzy 30 kwietnia a 30 czerwca 1985 roku.
2. Wydarzenie nie zagraża życiu i zdrowiu postaci.
3. Nie obowiązują zapisy na wydarzenie, ale każdy ukończony wątek lub opowiadanie w ramach jednego zadania należy zgłosić w tym temacie z wykorzystaniem podanego powyżej kodu.
4. Wszystkie akcje mechaniczne podjęte w ramach tego wydarzenia muszą być rozegrane zgodnie z obowiązującą mechaniką.
5. Za udział w wydarzeniu będzie można otrzymać specjalne osiągnięcie warte 25 PD. Ponadto każdy zakończony wątek lub opowiadanie na minimum 800 fabularnych słów, napisane w ramach wydarzenia będzie warte odpowiednio 10 i 5 PD (rozliczanie indywidualnie).
6. Każdy wątek jest wart 3 punkty, a opowiadanie 1 punkt. Punkty są sumowane przy odpowiednich obszarach. Zdobycie liczby potrzebnych punktów (określonych w nawiasach przy każdym obszarze) będzie oznaczało sukces. Wszystkie postacie odbudowujące ukończony obszar otrzymają dodatkowe osiągnięcie specjalne warte 10 PD.
7. Wszystkie wątki w ramach wydarzenia można zgłaszać w wydarzeniu Lepszy pokój najgorszy.
8. Wszelkie pytania dotyczące wydarzenia należy kierować do tematu FAQ, a w przypadku bardziej skomplikowanych osobistych kwestii bezpośrednio do Mistrzów Gry.
9. O ile wątki niosą przesłanki, dzięki którym mogą być zgłoszone w wydarzeniu Lepszy pokój najgorszy, takie zgłoszenie należy wykonać po zamknięciu wątku.