Miejscowy jubilerLittle Poppy Has a Little Problem
Wieczór zamieniał się już w ciemną noc, a ostatnie światła palące się w oknach mieszkańców zaczynały przygasać. Wydawać by się mogło, że nic ciekawego nie zadzieje się już w najbliższej okolicy sklepu z biżuterią, który o tej porze już od dawna pozostawał zamknięty na cztery spusty. Ulica zazwyczaj była spokojna i właściciel nie musiał kłopotać się dodatkowymi zabezpieczeniami poza solidnym zamkiem nowej generacji założonym na wejście główne i zaplecze od strony niewielkiego podwórza. Kiedy decydował się odpuścić zatrudnianie stróża, nie wiedział jeszcze jak łatwo będzie dorobić klucze do jego ukochanego zamka. Dwóch mężczyzn bez większego trudu rozpracowało drzwi wejściowe od strony ulicy, wślizgując się do środka niemalże niezauważonymi.- Nie ma czasu na stanie na czatach. - Odezwał się jeden z mężczyzn - wysoki i barczysty, którego sylwetka wyraźnie zwracała uwagę zza wypolerowanych szyb jubilera. - Weź się za robotę.
Ponaglił swojego towarzysza gestem, wciskając mu w ręce coś, co przypominało słuchawkę stetoskopu. Drugi z włamywaczy był dla odmiany niski i krępy, lekko już siwiejący i ewidentnie niezadowolony, że młodzik dryguje nim jak mu się podoba. Grymas widniejący na twarzy Jaya nie zelżał, gdy podchodził do sejfu z pieniędzmi ukrytego za ladą i znikał za kontuarem.
Mechanika
Wątek musi mieć miejsce między 15, a 25 kwietnia.
Po wejściu do wątku przez pierwszą postać druga i każda kolejna ma równo 48h od posta pierwszego gracza, żeby dołączyć. Po wejściu do lokacji wszystkie posty musi dzielić maksymalnie 48h. Po przekroczeniu tego terminu lokacja staje się wolna i mogą do niej wejść inne postacie.
Orientacja
Postacie orientują się w sytuacji i decydują na interwencję. Ten etap może trwać 1 lub 2 kolejki, w których może dojść do ataku z zaskoczenia na NPC. Po upływie 2 kolejek NPC orientują w sytuacji i atakują postacie.
Walka
Na tym etapie, tuż po pierwszym ataku postaci na NPC lub w 3 turze wątku dochodzi do walki. Walka ze strony postaci NPC będzie trwać aż do ostatniej kropli krwi lub do powstrzymania NPC przed dalszym atakiem. Bandyci nie zmienią zdania niezależnie od przekonywania ich, uznając sytuację za konieczną do doprowadzenia do końca.
Atakami NPC postacie mogą kierować w swoich postach lub poprosić o pomoc Zjawę. Walkę można stoczyć w Kostnicy lub w postach. W każdej turze postacie lub Zjawa rzucają kością k100 na powodzenie ataków i obrony postaci NPC, zgodnie z mechaniką magicznych pojedynków. O celu ataku postaci NPC można zdecydować samodzielnie lub rzucać kością określając z tą pomocą ofiarę.
Statystyki NPC:
Kayden:
punkty życia: 120
magia odpychania: 20
siła woli: 5
Rzuca z pętli czary: Suffocamagis, Infenso, Diruptio oraz broni się zaklęciami: Ordinatio i Ordinatio Magnus, gdy jest taka konieczność.
Jay:
punkty życia: 120
magia natury: 25
siła woli: 10
Rzuca w pętli czary: Scintillastrike, Alisfaucium, Vespattack oraz broni się zaklęciami: Tela i Tela Magnus gdy jest taka konieczność.
Walka kończy się na 3 możliwe sposoby:
a) Ucieczka/wycofanie/unieszkodliwienie postaci graczy. W przypadku pż postaci graczy równego 0 dochodzi do omdlenia.
b) Zabicie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 0.
c) Unieszkodliwienie postaci NPC, zniżając ich wartość punktów życia do 30 lub mniej.
Gracze mogą samodzielnie nakreślać środowisko i dodatkowe przeszkody czyhające na nich w zakamarkach sklepu plastycznego.
W trakcie walki należy korzystać z mechaniki pojedynków magicznych.
Zakończenie walki
Po zakończonej walce należy zgłosić się do Mistrza Gry odpowiedzialnego za wątek (Maurice) z prośbą o ingerencję.