CHOROBY GENETYCZNE
DIPLOPIA ZDRADZIECKA
Mutacja genetyczna obejmująca oczy czarownika. W wyniku niewyjaśnionego jeszcze naukowo precedensu w organizmie płodu dochodzi do rozdwojenia rogówki. Choroba nie jest możliwa do wykrycia w okresie prenatalnym i niestety nie jest możliwa do całkowitego wyleczenia, chociaż jej skutki można niwelować Eliksirem Spójności. Choroba sama w sobie jest stygmatyzowana w społeczeństwie, gdyż panuje powszechne przekonanie, że w trakcie ciąży matka dopuściła się zdrady małżeńskiej, chociaż w praktyce podobny czyn nie ma nic wspólnego z potencjalnym jej rozwojem w organizmie dziecka. Osoba chorująca na diplopię zdradziecką widzi podwójnie i często jest zdezorientowana w terenie.
ENTACJA
Według starych wierzeń choroba ta spotyka jedynie niemowlęta, które zostały powite w lesie lub porzucone tam, jednak dzisiaj wiemy, że jej pochodzenie jest znacznie różne od owych zabobonów i wynika z mutacji w kodzie genetycznym. Czarownik chory na tę chorobę przez całe swoje życie musi mierzyć się z porostem mchem, który najczęściej występuje na ramionach, klatce piersiowej, plecach i udach. Mech jest łatwy do usunięcia, ponieważ wystarczy go oderwać od skóry, jednak jest to zabieg dość bolesny i skuteczny jedynie przez krótki czas (zwykle wynoszący około 2-3 miesięcy). Mech potrafi porosnąć czarownika już w przeciągu jednej nocy, ale nierzadko zdarza się, że proces jest wolniejszy. Mech z ciała chorego na entację jest cennym składnikiem eliksirów.
GORYCZKA
Bardzo trudna do wykrycia choroba, najczęściej objawiająca się razem z pierwszymi przejawami magicznymi dziecka. Można wyszczególnić tylko dwa z jej symptomów, chociaż najczęściej czarownicy mierzący się z tą chorobą, skarżą się jeszcze na częste bóle głowy i drętwienie ciała. Podstawowym objawem jest problem z odczuwaniem słodkiego smaku, nawet łyżka miodu nie wywołuje na czarowniku wrażenia. Znacznie gorszą kwestią pozostają problemy z wybuchami magicznymi, których często chory nie jest w stanie kontrolować. W wyniku stresu zdarzają się sytuacje, gdy ten nie jest w stanie korzystać z własnej mocy, albo wręcz przeciwnie, gdy nie potrafi jej dostatecznie kontrolować, a rzucane przez niego czary mogą przynosić odwrotny niż zamierzony skutek.
HEMOLAKRIA MAGICZNA
Choroba genetyczna dotykająca jedynie kobiety, która przez wiele lat uważana była za odmienność podobną Rozszczepieńcom albo Medium, ale dzięki badaniom udało się zaliczyć ją do pocztu chorób genetycznych. Pierwsze objawy tej choroby występują u dziewczynek już we wczesnym dzieciństwie, nawet po 1-2 miesiącach życia. Niewykształcone prawidłowo gruczoły łzowe nie są w stanie wytwarzać łez, przez co chora nie jest w stanie nimi płakać, a z kanalików zamiast tego leci krew. Nie jest to uczucie bolesne, ale przez czerwoną substancję wpływającą do oczu, ogranicza ona widzenie i postrzeganie rzeczywistości. Obraz jest dość przerażający i dla wielu kobiet — wstydliwy.
KOŚCIOTRUPIA
Choroba, która na początku badań uznawana była za chorobę psychiczną, niezwiązaną z możliwością zmian genetycznych w organizmie. Dzięki szerokim testom okazało się, choroba wpisana jest w kod genetyczny i nie istnieje możliwość nabycia jej poprzez nieprawidłowy rozwój mózgu dziecka. Objawia się już we wczesnym dzieciństwie, gdy czarownik ma ekspozycje na jakiekolwiek odbicie w lustrze. Organizm nie jest w stanie przetworzyć obrazu, uznając go za iluzję, przez co każde humanoidalne odbicie widziane jest przez czarownika jako kościotrup. Sam obraz jest przerażający i często czarownicy decydują się na całkowite zasłonięcie wszystkich luster w otoczeniu, aby móc normalnie funkcjonować, skutki choroby dotyczą bowiem również jego własnego odbicia.
LINIENIE ZAAWANSOWANE
Genetyczna choroba skóry, której pierwsze objawy zwykle występują około 4-6 roku życia. W przypadku ekspozycji na słońce nawet niedługie i niezbyt intensywne, skóra czarownika zaczyna przesuszać się do tego stopnia, że naskórek sam odchodzi i należy go z siebie ściągnąć. Samo uczucie nie jest bolesne i potrafi przynieść ulgę, gdyż martwy naskórek wywołuje swędzenie i uczucie łaskotania. Chorzy czarownicy najczęściej ukrywają się pod parasolami lub przemieszczają tylko w nocy. Powszechnie istnieje przekonanie, że jest to w pewnym stopniu nawet błogosławieństwo zesłane przez Lilith, która pragnie spoglądać na danego czarownika lub czarownicę w świetle księżyca.
MAGICZNE KONWULSJE MIĘŚNIOWE
Bolesna choroba genetyczna, której skutkiem jest ciągłe przeżywanie bolesnych skurczy różnych części ciała, najczęściej występujących w trakcie dużego stresu lub wysokiego wysiłku. Seria skurczy może minąć w ciągu kilku minut lub nawet dni, w których trakcie ze względu na ogromny ból, czarownik nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Najbardziej przerażający w tej chorobie wydaje się potencjalny skurcz serca, który może nawet skutkować śmiercią, dlatego chorzy unikają wysiłku i stresujących sytuacji.
MARSZCZENIE STAWÓW
Wyjątkowo bolesna choroba genetyczna obejmująca stawy dziwną wiotkością. Objawia się zwykle około 7-10 roku życia i skutkuje wykrzywieniem stawów pod nienaturalnym kątem. Nieleczona może doprowadzić do sytuacji, gdy czarownik przybierze formę niemalże pajęczą. Choroba występuje w postaci ataków, często nieregularnych i wyjątkowo bolesnych, i zaczyna się od palców rąk oraz nóg, postępując w głąb ciała.
NERWICA KRWIONOŚNA
Choroba genetyczna mająca związek z nieprawidłowym rozwojem ślinianek, które zamiast śliny produkują gęstą metaliczną krew, najczęściej w wyjątkowo stresujących sytuacjach. Choroba objawia się zwykle w wieku wczesnonastoletnim, około 11-13 roku życia, ale może wystąpić znacznie później, jeśli czarownik nie był narażony na bodźce aktywujące jej mechanizmy. W trakcie przeżywania traumy lub wysokiej ekspozycji na brutalność, w ustach czarownika pojawia się krew, którą musi wypluć, aby nie zakrztusić się nią. W praktyce jest to obraz przerażający, gdy usta danej osoby pokrywają się czerwoną mazią, a z ich kącików wycieka krew. Jest to czynność nieprzyjemna, ale bezbolesna dla chorego.
PLASTELINOPODOBNOŚĆ
Choroba genetyczna obejmująca najczęściej mężczyzn, choć w historii znane są również przypadki rodzących się z nią kobiet. Najczęściej objawia się około 3-4 roku życia, w miarę rozwoju organizmu dziecka. Każdy mocniejszy dotyk, zwłaszcza w obszarze ramion, ud i tułowia chorego, zostawia na jego ciele wgłębione ślady, jakby to było plastyczne. Ślad sam niweluje się w ciągu kilku minut lub godzin, w zależności od siły nacisku. Z natury dotyk nie jest dla chorych bolesny, ale odczuwają go inaczej; powoduje on mrowienie w konkretnym miejscu i często odrętwienie.
RUBINOWE OCZY
Dość nietypowa i bezbolesna choroba, która objawia się już po urodzeniu. W jej wyniku oczy danej osoby jakby fluorescencyjnie świecą na czerwono, odznaczając się w ciemności. Sam czarownik odczuwa skutki choroby tylko w trakcie przebywania w ciemności, kiedy to widzi wszystkie jasne przedmioty i obiekty w czerwonym świetle (np. księżyc, światło latarni, czy nawet śnieg). Istnieje możliwość zniwelowania skutków tej choroby, korzystając z Szarego Eliksiru, jednak należy się liczyć z jego skutkami na resztę organizmu.
STIGMA
Nieprzyjemna i bolesna choroba, przez którą na dłoniach i stopach chorego pojawiają się stygmaty. Powszechnie uważa się, że jest to kara chrześcijan za krzywdy wyrządzone Jezusowi przez Aradię i uznaje się osoby chorujące za męczenników. Pierwsze objawy występują najczęściej około 6-7 roku życia. Na dłoniach i stopach dziecka pojawiają się dziury, które krwawią i przeszywają kończynę na wylot, chociaż nie uniemożliwiają korzystania z niej. Rany leczą się samoistnie i zaczynają zabliźniać już po 2-3 dniach, aby podczas kolejnego ataku ponownie się otworzyć. Najczęściej ataki występują co 4-5 miesięcy i są bardzo bolesne. Na stygmaty nie działają zaklęcia z zakresu magii anatomicznej ani rytuały. Obecnie nie są znane żadne sposoby zmniejszania skutków ataku oprócz podawania silnych leków przeciwbólowych lub usypiających.
SYNDROM DIOSKURÓW
Choroba ta dotyka tylko i wyłącznie pary bliźniaków, które narodziły się z magicznej matki. Pierwsze oznaki ujawniają się już około 3-5 roku życia, kiedy to dziecko zaczyna być świadome swojego istnienia. Podstawowym symptomem choroby jest fakt, że bliźniacy są w stanie czuć nawzajem swój ból, a to, co spotka jedno z nich, automatycznie dotyka też drugie, wliczając nie tylko powierzchowne rany, ale także bardziej zaawansowane choroby, lub nawet wypadki. U niektórych silnie związanych ze sobą par bliźniąt występują także objawy współodczuwania silnych emocji, jak strach czy smutek. Choroba nie jest możliwa do uleczenia i nie są znane żadne leki mające łagodzić jej skutki. Mija ona samoistnie w przypadku śmierci jednego z bliźniaków, przez co w historii zdarzały się sytuacje, jakoby brat zabił brata, aby uwolnić się od jego bólu. Niestety, w przypadku zaawansowanych chorób rozwijających się niezależnie w organizmie obydwojga, nie jest możliwe wykrycie, który z bliźniaków zapadł na nią pierwszy. Bliźniacy mają również ten sam poziom zatrucia magicznego, a ich działania magiczne mają wpływ na drugie, to samo tyczy się objęcia skutkami rytuałów.
SYNDROM KŁAMCY
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu panowało powszechne przekonanie, że usta czarownika czernieją, gdy kłamie on jak z nut, czym doprowadza do krzywdy innych osób. Dzisiaj wiemy, że ta choroba ma podłoże genetyczne, chociaż dalej zdarza się być stygmatyzowana, zwłaszcza wśród konserwatywnej części społeczeństwa. Pierwsze objawy najczęściej występują około 12-14 roku życia. Pojawia się fazowo i najczęściej jest w fazie uśpienia. Gdy chory ma atak, jego usta czernieją i pokrywają się dziwnymi, ciemnoniebieskimi żyłkami, które rozchodzą się także dookoła warg, jak gdyby czarownik pobrudził się atramentem. Ataki nie są bolesne, ale nieprzyjemne, gdyż chory w ustach czuje smak ziemi. Ataki występują średnio raz na 2-3 miesiące.
SZARPLICA NOCNA
Choroba dotyka wyłącznie mężczyzn, a pierwsze symptomy pojawiają się dość późno, bo zauważalne są dopiero między 14 a 18 rokiem życia. Początkowo mogą zostać zignorowane, ponieważ chory czasem wybudza się w nocy bez żadnego powodu, ale szybko ponownie zasypia i zapomina o zdarzeniu. W ciągu kilku miesięcy od wystąpienia pierwszych objawów pojawiają się nocne drgawki, które przypominają szarpnięcia, najczęściej dotyczą one kończyn górnych i dolnych. Nagłe wybudzenia powodują lęk przed ponownym zaśnięciem, w ciągu kolejnych lat problem się pogłębia. Napięcie przed spoczynkiem narasta, a czarownik zwykle zaczyna unikać snu lub odwlekać ten moment. Deprywacja snu odbija się na zdrowiu psychicznym pacjenta, doprowadza do wyczerpania psychicznego i majaków. Istnieją również przypadki osób, które w czasie trwania urojeń potrafiły okaleczyć swoje ciało lub skrzywdzić innych ludzi. W ekstremalnej sytuacji choroba doprowadza do śmierci pacjenta przez jego wyczerpanie. Dla złagodzenia objawów choremu przepisuje się silne eliksiry nasenne, jednak te mogą stopniowo prowadzić do uzależnienia.
[ukryjedycje]
Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Czw Lip 20 2023, 17:35, w całości zmieniany 6 razy